Сторінки
Для учнів 👧👦
Для вчителя 👩🏫
15.12.20
Паспорт роману М. Лермонтова "Герой нашого часу"
Жанр | морально-психологічний роман, соціально-психологічний роман; цикл окремих повістей, поєднаних спільним героєм - Григорієм Олександровичем Печоріним |
Час дії | 30-ті роки 19 ст. |
Місце дії | Кавказ |
Головні герої | Григорій Олександрович Печорін (офіцер, 25 років), штабс-капітан Максим Максимович, Бела - донька черкеського князя, Азамат - її брат, Казбич - розбійник і злодій; Ундіна, Янко-контрабандист, сліпий хлопчик; юнкер Грушницький, доктор Вернер, княжна Мері Ліговська, Віра; поручик Вулич, п’яний козак, осавул |
Композиція | І частина: “Бела”, “Максим Максимович, “Тамань”; ІІ частина: передмова до “Журналу Печоріна”, “Княжна Мері”, “Фаталіст”. Хронологічна послідовність: “Тамань”, “Княжна Мері”, “Фаталіст”, “Бела”, “Максим Максимович”, передмова до “Журналу Печоріна” |
Тема | доля покоління Лермонтова під час реакції (час правління Миколи І), після розгрому декабристів |
Проблематика | герой і час, людина і епоха, людина і доля, смисл буття, людина і суспільство, добро і зло, життя і смерть, свобода внутрішня і соціальна, кохання і зрада, правда і фальш; доля непересічної людської особистості в епоху лихоліття, безвихідне становище обдарованих, розумних, освічених молодих дворян, які прагнуть дії, але приречені на бездіяльність |
Новаторство | погляд ззовні (у першій частині) поєднується із поглядом зсередини (у ІІ частині). У такий спосіб автор створив складний і суперечливий характер людини своєї доби |
Ознаки романтизму | увага до внутрішнього світу особистості, зображення внутрішнього життя; близькість Печоріна до романтичних героїв: він самотній, його не розуміє оточення, він протистоїть горянам, контрабандистам, “водяному товариству”; зображення незвичайних обставин, вибір “екзотичного” місця дії - Кавказу |
Ознаки реалізму | автобіографізм Печоріна, багато його думок - це думки автора, чимало описаних у романі подій відбувалися насправді; реалістичний опис міст Тамань, П’ятигорська та ін., життя їхніх мешканців; Печорін веде щоденник, в якому відбито його почуття |
08.12.20
Візитка Лі Бо
Ім’я |
Лі Бо. (Справжнє ім’я: Тай Бо
«Біла Слива») |
Країна |
Китай |
Роки життя |
701 -762рр. |
Сфера діяльності |
поет, музикант, каліграф і
фехтувальник |
Філософія |
даосизм |
Творча спадщина |
понад 900 віршів |
Тематика |
природа, мужність вояків,
усамітнення, важке життя селян |
Особливості лірики |
захоплення природою + філософські роздуми; зміни у природі = зміни у
внутрішньому світі; ліричний герой – відлюдник,
мандрівник, але переймається долею людства; природа одухотворена, наявність символів |
06.12.20
23.11.20
22.11.20
Паспорт твору Вергілія "Енеїда"
Тема. За хмарою слів складіть паспорт твору (жанр, історична основа, міфічна основа, тема, ідея,композиція)
10.11.20
08.11.20
01.11.20
14.10.20
08.10.20
Паспорт балади А. Міцкевича «Світязь».
Рік написання |
1820-1821 |
Тема |
показ боротьби польського народу за
незалежність; загибель жителів Світязя. |
Ідея |
уславлення патріотизму простих людей. (Воля,
незалежність народу, служіння батьківщині, протест проти гноблення). |
Сюжет |
Експозиція: опис озера Світязь. Завʼязка: бажання дізнатися про таємницю озера. Розвиток дії: поява князівни, розповідь про Туганову державу, напад ворогів. Кульмінація: небажання потрапити в неволю та добровільна смерть. Розвʼязка: біле латаття як згадка про
подвиг народу.
|
Символіка |
Вода — символ смерті й відродження народу. Синій, блакитний колір – символ минулого, що нагадує про загибель Туганової держави. Образ жінки – символ вірності своєму народові. Білі купави – символ духовної краси народу, який бореться за свою волю. |
Ознаки балади |
Розповідає про героїчне минуле. Написана віршованою мовою. Має напружений драматичний сюжет. Трагічна розв’язка. Наявний діалог. Твір починається
пейзажною замальовкою. Наявні реальні і фантастичні елементи. |
Реальне та фантастичне |
Реальне: напади ворогів; деякі патріоти віддають перевагу смерті, а не ганьбі, неволі; підкорення ворогом. Фантастичне: персонаж — світязянка, яку витягли
рибалки; занурення міста у воду. |