ЗОЛОТІ МІФИ ТА ЛЕГЕНДИ НАРОДІВ СВІТУ:
навчальна програма факультативного курсу
для учнів 6 класу
Шалбанова Лариса Костянтинівна,
учитель зарубіжної літератури
Бориспільського навчально-виховного
комплексу
«Гімназія «Перспектива –
загальноосвітня школі І
ступенів»;
Середа Алла Володимирівна,
учитель зарубіжної літератури
Бориспільської загальноосвітньої
школи I-III ступенів № 6
Бориспільської міської ради
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
Поглиблене вивчення
дисциплін стало характерною ознакою сучасної школи. Шкільний курс «Зарубіжна
література» допомагає учням осягнути гуманістичні цінності національної та
світової культури. Її висококультурні твори покликані формувати громадянина
своєї держави, гармонійно розвинену особистість, яку не можна уявити без глибоко
усвідомленого почуття національної гідності, критеріїв моральності.
Навчальна програма
факультативного курсу «Золоті міфи та легенди народів світу» зорієнтована на
використання відомих форм і методів ведення занять, передбачає постійне
вдосконалення організаційних форм навчання.
Міфологія приваблює
школярів високими ідеалами героїзму, еталоном прекрасного, безкорисливим
служінням Вітчизні, красою слова.
Об’єктом вивчення факультативного курсу «Золоті міфи та легенди
народів світу» є кращі міфи і легенди народів світу, які не увійшли до чинної
програми навчального предмету і викликають постійний інтерес дітей.
Мета курсу – поглибити знання
учнів з міфології, познайомити з легендами та міфами, які не увійшли до курсу
«Зарубіжна література». Для вивчення пропонуються не лише міфи та легенди
античної Греції, що, без сумнівів, становлять «золотий фонд» усієї європейської
і світової цивілізації, а й міфи Давнього Єгипту, Китаю, Японії, Персії,
американських індіанців, міфи і легенди народів Давньої Африки, Скандинавії,
Британії, слов’янські міфи. Навчальна програма факультативного курсу передбачає
вивчення біблійних переказів, які стали підґрунтям літератури в цілому і
особливо тієї, що вивчається в старшій школі та розрахована на 35 годин ( 1 год. на тиждень).
Факультативний курс
«Золоті міфи та легенди народів світу» покликаний вирішувати такі завдання:
-
поглибити знання
школярів з міфології;
-
познайомити учнів з
міфами народів світу: Японії. Персії, Китаю. Скандинавії, тощо;
-
допомогти збагнути
уявлення давніх людей про Всесвіт;
-
дізнатися про
культуру того чи іншого народу, її прадавні витоки;
-
зрозуміти
повчальний зміст міфів: усі народи – діти єдиного Батька, немає «поганих» чи
«добрих» народів, націй – усі рівні перед лицем вічності;
-
розвивати інтерес
шестикласників до читання; забезпечити духовне збагачення юних читачів;
-
закласти підґрунтя
для вивчення модерної і постмодерної літератури, яка вивчається в старших
класах.
Легенди і міфи,
запропоновані для вивчення школярам, наповнені загальнолюдським етичним
змістом, характеризуються багатством і глибиною думки, творчої уяви. Вони
становлять не лише наукову цікавість, а й дають можливість насолодитися красою
та мудрістю давнього світу – світу, в якому так само, як і сьогодні, цінуються
розум, честь та відвага.
Міфологія стала основою для розвитку науки і мистецтва. А тому без знання
міфів народів світу неможливе вивчення літератури, художньої культури.
Основними формами і методами факультативних занять є розповідь вчителя з
використанням ілюстративного матеріалу, фонограм, відеофільмів; виступи учнів
із повідомленнями, евристична бесіда, творча дискусія, стимуляційні ігри,
рольова гра, захист проектів, тощо.
Наприкінці вивчення курсу «Золоті міфи та легенди народів світу»
пропонується провести учнівську конференцію, захист проектів на запропоновані
учителем теми або ж гру «Що? Де? Коли?».
У результаті вивчення факультативного курсу учні мають прочитати певну
кількість міфів, знати географічне положення та економічне становище тих країн,
міфи яких вивчаються на заняттях; розуміти та уміти доречно вживати в усному та
письмовому мовленні крилаті вислови та афоризми з Біблії та міфів різних
народів.
Міфи народів світу є життєдайним джерелом для написання художніх творів
подальших епох. Тож вивчення курсу «Золоті міфи та легенди народів світу»
дозволить школярам звернутися до одвічних сюжетів античності, що значно
поглибить їхні знання, допоможе краще зрозуміти світову культуру.
ЗМІСТОВА ЧАСТИНА
35 год. на рік, 1 год. на тиждень
№
п/п
|
Кіль-
кість
годин
|
Зміст навчального матеріалу
|
Державні вимоги до рівня
загальноосвітньої підготовки учнів
|
|
1
|
2
|
3
|
||
1
|
1
|
Вступ. Міф і міфологія. Значення міфу для культурного розвитку людства.
Відмінності міфу від казки, легенди. Основні тематичні групи міфів (про
створення світу і світобудова; про богів і героїв; календарні: зміни пір
року, створення тваринного і рослинного світу, створення людини, єдність
природи й людини, тощо).
|
Учень (учениця):
дає визначення міфу, міфології;
пояснює причини виникнення міфів;
називає відмінності міфу від казки,
легенди;
розповідає про основні тематичні групи
міфів.
|
|
Міфи про створення світу ( 3
год.)
|
||||
2
|
1
|
Міфи Давньої Японії про створення світу:
«Ідзанагі та Ідзанамі», «Ідзумо і Сусаноо»; американських індіанців: «Про
походження світу», «Про Канан-Сіує», «Човен Нуа».
|
Учень:
переказує зміст міфів;
пояснює уявлення народів Давньої Японії, американських індіанців
про створення світу порівнює міфи різних народів,
визначаючи спільне та відмінне
|
|
3
|
1
|
Міфи про створення світу народів Африки: «Як поділили землю», «Як
з’явилася смерть», «Як у людей і тварин
з’явилася вода», «Про походження вогню», «Як люди і тварини
розселилися на землі».
|
Учень (учениця):
розкриває уявлення народів Африки про
зародження життя на землі;
переказує й аналізує прочитані міфи.
|
|
4
|
1
|
Уявлення про створення світу в міфології давніх слов’ян: «Створення
світу», «Священний камінь Алатир»; у скандинавських міфах та легендах: «Три
світи – Асгард, Мідгард і Хель», «Пісня пророчиці Вельви», «Загибель і
відродження світу».
|
Учень (учениця):
пояснює уявлення давніх слов’ян та
скандинавських народів про створення
світу;
визначає спільне та відмінне у міфах цих
народів.
|
|
Боги і герої (18 год.)
|
||||
5
|
2
|
Народження та діяння давньогрецьких богів: Зевса, Гери, Афіни-Паллади,
Афродити, Артеміди, Гефеста, Аполлона, Діоніса, Пана.
|
Учень (учениця):
називає давньогрецьких богів;
розповідає стисло про їх народження та
сферу діяльності;
характеризує образи давньогрецьких богів.
|
|
6
|
1
|
Видатні герої Греції. «Подвиги Тесея», «Перемога Персея над горгоною
Медузою».
|
Учень (учениця):
розповідає про подвиги Тесея та Персея;
пояснює поняття «герой», « подвиг»;
характеризує персонажів.
|
|
7
|
1
|
Міфи Троянського циклу. Причини Троянської війни. «Єлена – дочка Зевса та
Леди», «Суд Паріса», «Паріс викрадає Єлену».
|
Учень (учениця):
переказує зміст міфів;
називає причини Троянської війни;
характеризує персонажів.
|
|
8
|
2
|
Ахілл - найславетніший воїн
Греції. Обговорення міфів «Народження Ахілла», «Сварка Ахілла з Агамемноном»,
«Подвиги і смерть Патрокла», «Герць Ахілла з Гектором», «Смерть Ахілла».
|
Учень (учениця):
розповідає про Ахілла, його роль у
Троянській війні;
характеризує героя; доводить залежність героя від
волі богів.
|
|
9
|
1
|
Давньоєгипетські міфи про народження та діяння Осириса та Ісиди.
|
Учень (учениця):
розповідає про історію життя Осириса та
Ісиди;
визначає їхню роль в давньоєгипетських міфах.
|
|
10
|
2
|
Міфи і легенди Індії. Сказання про Раму і Сіту.
|
Учень (учениця):
переказує стисло сказання про Раму і Сіту;
характеризує їхні вчинки;
визначає риси ідеального правителя.
|
|
11
|
1
|
Міфи і легенди Китаю. «Легенда про стрільця на ім’я І», «Як І убив
дев’ять сонць», «Як І боровся з чудовиськами», «Як стрілець І шукав еліксир
безсмертя».
|
Учень (учениця):
розповідає про стрільця;
називає характерні ознаки героя;
пояснює, які причини викликали
захоплення цим героєм, повагу до нього.
|
|
12
|
1
|
Міфи Давньої Японії. «Походження Ідзумо і Сусаноо», «О-Куні-Нусі –володар
великої країни Ідзумо».
|
Учень (учениця):
переказує міфи;
характеризує О-Куні-Нусі;
розповідає про свої враження від
прочитаних міфів;
наводить приклади героїзму й відданого служіння
ідеї.
|
|
13
|
1
|
Міфи Давньої Персії. «Три сини Вівахванта», «Цар Каві й сім орлів»,
«Народження Заратустри», «Заратустра і Дурсараб», «Мандрівки Заратустри», «Заратустра
і Гуштасп».
|
Учень (учениця):
переказує зміст міфів;
розповідає про героїв міфів;
характеризує персонажів;
пояснює, як втілено вселенський закон
справедливості й боротьби сил добра із силами зла у міфах.
|
|
14
|
1
|
Міфологія Давніх слов’ян. «Про Велеса», «Про Дажбога», «Чорнобог»,
«Святогор», «Стрибог».
|
Учень (учениця):
розповідає про богів давніх слов’ян;
репрезентує дохристиянські вірування наших
пращурів;
пояснює походження їх імен;
характеризує образи та діяння героїв.
|
|
15
|
1
|
Скандинавські міфи та легенди. Мешканці світу богів: Одін, Тор, Фрейр і
Фрейя, Локі.
|
Учень (учениця):
розповідає про світ скандинавських богів;
пояснює уявлення скандинавських
народів;
порівнює з образами слов’янських богів; зіставляє міфи з жанром
«фентезі».
|
|
16
|
1
|
Народження та діяння героїв: Сігурда та Беовульфа. «Битва з драконом
Фафніром», «Сігурд і валькірія Сігурдріва», «Як Беовульф здолав Гренделя»,
«Беовульф і вогнені пси».
|
Учень (учениця):
переказує зміст міфів;
називає риси, притаманні персонажам;
доводить, що Сігурд і Беовульф –
народні герої.
|
|
17
|
1
|
Міфи і легенди Давньої Британії. «Про Кормака – мудрого короля», «Про
ярла Геройда».
|
Учень (учениця):
розповідає про героїв Давньої Британії;
описує їхні діяння;
називає спільні та відмінні риси.
|
|
18
|
2
|
Валлійські легенди. Цикл легенд про короля Артура. «При дворі короля
Артура», «Пошуки Олвен», «Про те, як Трістан знайшов Ізольду», «Про Озерну
Діву».
|
Учень (учениця):
розповідає про пригоди короля Артура,
Трістана;
складає словесний портрет героїв; пояснює вчинки персонажів.
|
|
Календарні міфи( про зміни пір
року, народження рослин, тварин, виникнення природних явищ)
(6 год.)
|
||||
19
|
2
|
Міфи про виникнення рослинного світу в грецькій міфології. Читання та
обговорення міфів «Дафна», «Адоніс», «Пан і Сірінга», «Кипарис». Міф
американських індіанців «Жертва двох індіанців».
|
Учень (учениця):
читає та аналізує міфи;
пояснює виникнення рослин, дерев,
квіток; зіставляє міфи грецької
міфології з міфом американських індіанців.
|
|
20
|
1
|
Уявлення давніх греків про виникнення тварин. Читання та обговорення
міфів «Арахна», «Актеон».
|
Учень (учениця):
читає та аналізує міфи;
дізнається про причини метаморфоз
описує та
характеризує персонажів;
називає спільне та відмінне.
|
|
21
|
1
|
Легенди та казки народів Африки й Китаю про тварин. «Як тварини отримали
мітки», «Як лев став царем тварин» (африканські легенди); «Шовкова дівчина»
(китайська легенда).
|
Учень (учениця):
переказує зміст творів;
характеризує персонажів;
пояснює уявлення народів Африки та
Китаю про виникнення тварин.
|
|
22
|
1
|
Залежність людини від Богів. Міфи Давньої Греції: «Сізіф», «Тантал»,
«Атлант», «Ніоба».
|
Учень (учениця):
переказує стисло зміст міфів;
робить висновки про залежність людини від
богів в добу Античності;
наводить приклади афоризмів, пов’язаних з
персонажами цих творів.
|
|
23
|
1
|
Міфи давніх слов’ян про природні явища. Читання та обговорення міфів «Як
на землі виникли ріки: Волга, Ока, Кама, Алатирка».
|
Учень (учениця):
читає та аналізує міфи;
пояснює уявлення давніх слов’ян про
утворення річок.
|
|
Біблія. Легенди Священної Книги
(6 год.)
|
||||
24
|
1
|
Біблійні оповідання про створення світу та перших людей. Гріхопадіння
Адама і Єви. Каїн і Авель.
|
Учень (учениця):
розповідає про створення світу, перших
людей, гріхопадіння;
характеризує образи Адама, Єви, Каїна,
Авеля;
пояснює значення поняття «гріх».
|
|
25
|
1
|
Читання та обговорення біблійних оповідань «Потоп», «Вавилонська вежа».
|
Учень (учениця):
переказує біблійні оповідання;
пояснює причини такого ставлення бога
до людей;
робить висновки щодо справедливості покарання.
|
|
26
|
1
|
Історія Мойсея. «Кошичок з очерета», «Червоне море», «Манна і скеля»,
«Гора Сінайська».
|
Учень (учениця):
розповідає історію Мойсея;
описує дії Мойсея; тлумачить сутність Заповідей
Божих.
|
|
27
|
1
|
Історія Давида. «Пастушок», «Велетень Голіаф», «Переможна віра».
|
Учень (учениця):
переказує біблійні оповідання про Давида;
характеризує героя; пояснює причини перемоги
пастушка над велетнем.
|
|
28
|
1
|
Історія Йосипа. «Глибока яма», «Чашник і пекар», «Управитель землі
Єгипетської». «Прощання братів».
|
Учень (учениця):
розповідає історію Йосипа;
описує та характеризує Йосипа як особистість; порівнює образи Йосипа та братів;
усвідомлює ідею всепрощення.
|
|
29
|
1
|
Історія Самсона. «Дужий Самсон», «Самсон і філістимляни».
|
Учень (учениця):
переказує оповідання про Самсона;
називає риси характеру, притаманні
герою та його вчинки.
|
|
30
|
1
|
Повторення та узагальнення вивченого з факультативного курсу «Золоті міфи
та легенди народів світу». Брейн-ринг (урок-гра).
|
Учень (учениця):
систематизує знання, отримані під час
вивчення факультативного курсу;
висловлює особисте ставлення до вивчених
міфів.
|
|
НАВЧАЛЬНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ
№ п/п
|
Кіль-кість
годин
|
Назва розділів, тем
|
Форма роботи
|
Форма контро-лю
|
||
1
|
1
|
Поняття про міф і міфологію. Основні тематичні
групи міфів : про створення і будову Всесвіту, про богів і героїв, календарні
міфи.
|
Евристична бесіда.
Коменто-ване читання.
|
|||
2
|
1
|
Міфи Давньої Японії про створення світу:
«Ідзанагі та Ідзанамі», «Ідзумо і Сусаноо»; американських індіанців: «Про
походження світу», «Про Канан-Сіує», «Човен Нуа». Відображення в них уявлення стародавніх людей про створення
світу, виникнення природних явищ, життя на землі.
|
«Мікрофон».
Робота в групах.
|
|||
3
|
1
|
Міфи народів Африки: «Як поділили землю», «Як
з’явилася смерть», «Як у людей і тварин з’явилася вода», «Про походження
вогню», «Як люди і тварини розселилися на землі». Відтворення у міфах уявлень
давніх людей про створення світу, народження перших людей, тварин.
|
Робота в малих групах.
Евристична бесіда.
|
Тести.
|
||
4
|
1
|
Міфічні уявлення стародавніх слов’янських та
скандинавських народів про світобудову. Читання та обговорення слов’янських
міфів: «Створення світу», «Священний камінь Алатир», скандинавських міфів:
«Три світи – Асґард, Мідґард і Хель», «Пісня пророчиці Вельви», «Загибель і
відродження світу».
|
Обговорення в загальному колі.
Складання таблиці.
|
Захист проектів
на одну з тем.
|
||
Боги і герої ( 18 годин)
|
||||||
5
|
1
|
Народження та діяння давньогрецьких богів Зевса,
Гери, Діоніса, Пана. Уособлення влади в образах Зевса та Гери, родючості та
природних багатств в образах Діоніса та Пана.
|
Розповідь з елемента
ми бесіди.
Характе-
ристика образів.
|
Відповіді на запитання.
|
||
6
|
1
|
Втілення світла, турботи про все живе і
прекрасне в образах Аполлона і Артеміди, захисту - в образі Афіни, кохання –
в образі Афродіти, майстерності – в образі Гефеста.
|
Робота в групах.
Словесне малюван-ня.
|
Творча робота.
|
||
7
|
1
|
«Подвиги
Тесея», «Перемога Персея над Медузою Горгоною». Персей та Тесей – могутні
герої-рятівники, наділені сміливістю та мудрістю.
|
Розповідь про героїв з елемента
ми характе-ристики.
Робота в парах.
|
Експрес-опитуван
ня.
|
||
8
|
1
|
Міфи Троянського циклу. «Єлена – дочка Зевса та
Леди», «Суд Паріса», «Паріс викрадає Єлену». Пояснення у міфах причин війни
проти Трої.
|
«Мікро-фон».
Навчаль-ний диспут.
|
|||
9
|
2
|
Ахілл – найславетніший воїн Греції. Робота над
змістом міфів «Народження Ахілла», «Сварка Ахілла з Агамемноном», «Подвиги і
смерть Патрокла», «Герць Ахілла з Гектором», «Смерть Ахілла». Внутрішня
перемога розуму і поміркованості над гнівом та засліпленням героя.
|
Обгово-рення проблеми в загально-му колі.
Бесіда з
елемента-ми диску-сії.
|
Творча робота (Лист герою).
|
||
10
|
1
|
Давньоєгипетські міфи про народження та діяння
Осириса та Ісиди. Уславлення мудрості, вірності, наполегливості.
|
Читання з елемента-ми аналізу.
«Мікро-фон».
|
Літератур
ний диктант.
|
||
11
|
1
|
Міфи і легенди Індії. Сказання про Раму і Сіту.
Знайомство з героями. Втілення в образі Рами уявлень давньоіндійського народу
про справедливого правителя, силу кохання й добра.
|
Стимуля-ційна гра.
Обговоре-ння вчинків героїв.
|
Тести.
|
||
12
|
1
|
Здійснення Рамою подвигів в ім’я любові.
Втілення в образі Сіти ідеалу жінки, наділеної красою, розумом, вірністю і
покорою чоловікові.
|
Робота в парах.
Бесіда з елемента-ми дискусії.
|
Взаємне опитуван
ня.
|
||
13
|
1
|
Міфи і легенди Китаю. «Легенда про стрільця на
ім’я І», «Як І убив дев’ять сонць», «Як І боровся з чудовиськами», «Як
стрілець І шукав еліксир безсмертя». Втілення в образі І рис справжнього
воїна, захисника бідних і знедолених, борця за щастя людей.
|
Робота в групах.
Переказ епізодів тексту від імені героя.
|
Експрес-опитуван
ня.
|
||
14
|
1
|
Міфи Давньої Японії. Читання та обговорення міфів
«Походження Ідзумо і Сусаноо», «О-Куні-Нусі –володар великої країни Ідзумо».
Сміливість, мужність, винахідливість, здатність до рішучих дій в ім’я
перемоги світла доброти над мороком
ненависті – головні риси Сусаноо та О-Куні-Нусі.
|
«Мікро-фон».
Порівня-льна характер-ристика героїв.
|
Складння
порівня-льної таблиці.
|
||
15
|
1
|
Читання та обговорення міфів Давньої Персії:
«Народження Заратустри», «Заратустра і Дурасароб», «Мандрівки Заратустри»,
«Заратустра і Гуштапс». Чудодійне народження та діяння посланця бога та
великого героя перського народу Заратустри.
|
Робота в групах.
«Мікро-фон».
Складан-ня осо-бистої картки ге-роя.
|
|||
16
|
1
|
Міфологія Давніх слов’ян. «Про Велеса», «Про
Дажбога», «Чорнобог», «Святогор», «Стрибог».
Мрії про захисника та помічника людей, уславлення сили,уявлення про
зло.
|
Створен-ня проектів.
«Обери позицію».
|
Захист проектів.
|
||
17
|
1
|
Скандинавські міфи та легенди про Одіна, Тора,
Фрейра і Фрейю, Локі. Втілення сили мудрості й могутності, страждання й руйнації в образах богів
|
Евристич-на бесіда.
Порівня-льна характе-ристика героїв.
|
Контроль
на робота.
|
||
18
|
1
|
Народження та діяння героїв Сігурда та
Беовульфа. Сігурд – шляхетний воїн, мудрий герой. Беовульф – мудрий, справедливий
правитель своєї держави.
|
Читання з елемента-ми порівня-ння.
|
Творча робота.
|
||
19
|
1
|
Уявлення про ідеального правителя та віра в
повернення захисника в британських легендах « Про Кормака – мудрого короля»,
«Про ярла Геройда».
|
Розповідь з елемента-ми інсцену-вання.
Склада-ння сенканів.
|
Тести.
|
||
20
|
1
|
Валлійські легенди. «При дворі короля Артура»,
«Пошуки Олвен» Подвиги принца Кілуха, доблесть його друзів, краса Олвен у
циклі легенд про короля Артура.
|
Робота в групах.
Твір-мініатюра.
|
Експрес-опитуван
ня.
|
||
21
|
1
|
Уславлення сили кохання та материнської любові в
легендах «Про те, як Трістан знайшов Ізольду», «Про Озерну Діву».
|
Коменто-ване читання.
Словесне малюва-ння.
|
Відповіді на запитання.
|
||
Календарні міфи про зміни пір
року, народження рослин, тварин, виникнення природних явищ ( 6 годин)
|
||||||
22
|
2
|
Читання та обговорення давньогрецьких та
індіанських міфів: «Дафна», «Адоніс», «Пан і Сірінга», «Кипарис», «Жертва
двох індіанців». Відтворення у міфах уявлень давніх людей про народження анемону, троянди, лавра, очерета,
кипариса, кукурудзи, про зміни пір року.
|
«Мікро-фон».
Розігрува-ння ситуації за ролями («Програ-вання
сценки »).
|
Інтеракти-вна гра «Впізнай героя».
|
||
23
|
1
|
Читання та обговорення давньогрецьких міфів
«Арахна», «Актен». Нерозумна допитливість та зухвалість – основні причини
метаморфоз.
|
Обговоре-ння в загально-му колі.
|
Літератур-ний дик-тант.
|
||
24
|
1
|
Легенди та казки народів Африки й Китаю. «Як
тварини отримали мітки», «Як Лев став царем тварин», «Шовкова дівчина».
Втілення у міфах уявлення стародавніх людей про народження тварин, гусениці
шовкопряда
|
«Мікро-
нон».
Розповідь від імені героя.
|
|||
25
|
1
|
Читання та обговорення давньогрецьких міфів
«Сізіф», «Тантал», «Атлант», «Ніоба». Покарання людей за непослух богам,
сваволю, зарозумілість та гордовитість.
|
Робота в загально-му колі.
Складан-ня таблиці.
|
Інтеракти-вна гра «Впізнай героя».
|
||
26
|
1
|
Читання та обговорення міфів «Як виникла ріка
Волга, Ока, Кама, Алатирка». Втілення у міфах уявлень давніх слов’ян про
походження річок на землі.
|
Робота в групах, комето-ване читання.
|
«Брейн-ринг».
|
||
Біблія. Легенди Священної Книги
( 6 годин)
|
||||||
27
|
1
|
Біблія – скарбниця духовної культури людства.
Біблійні перекази про створення світу, історію перших людей та першого гріха
у Старому Заповіті.
|
Обговоре-ння в загально-му колі.
Переказ улюбле-них епізо-дів.
|
|||
28
|
1
|
Читання та обговорення біблійних переказів
«Потоп» та «Вавилонська вежа». Втілення в образі Ноя рис проповідника правди
й добра. Біблійне пояснення виникнення різних мов на землі.
|
Читання ланцюж-ком.
Бесіда з елемента-ми диску-сії.
|
Тести.
|
||
29
|
1
|
Історія народження та діяння Мойсея. Читання та
обговорення біблійних оповідань «Кошичок з очерета». «Червоне море», «Манна і
скеля», «Гора Сінайська».
|
«Мікро –фон».
Евристич-на бесіда.
|
|||
30
|
1
|
Історія життя царя Давида. Читання та
обговорення біблійних оповідань «Пастушок», «Велетень Голіаф», «Переможна
віра». Втілення в образі Давида відданості та любові народу Ізраіля, віри в
переможну силу добра
|
Коменто-ване читання.
Переказ від імені героя.
|
Експрес-опитуван-ня.
|
||
31
|
1
|
Історія Йосипа. Читання та обговорення біблійних
оповідань «Глибока яма», «Чашник і пекар», «Управитель землі єгипетської»,
«Прощення братів». Засудження сімейної ворожнечі, оспівування родинних
цінностей, людяності, сили всепрощення в історії про Йосипа.
|
«Мікро-фон».
Коменто-ване читання.
Бесіда з елемента-ми дискусії.
|
|||
32
|
1
|
Історія Самсона. Читання та обговорення
біблійних оповідань «Дужий Самсон», «Самсон і філістимляни». Зображення
історичних подій та використання фантастичних елементів у біблійних
розповідях про Самсона
|
Евристич-на бесіда.
Навчаль-ний диспут.
|
Захист проектів.
|
||
33
|
1
|
Повторення та узагальнення вивченого за рік за
факультативним курсом «Золоті міфи та легенди народів світу». Брейн-ринг
|
Урок-гра «Що? Де? Коли?»
|
Інсценіза-ція улюбле-них міфів.
|
||
ВИКОРИСТАНІ ДЖЕРЕЛА
1.
Біблія для дітей.
Переказ українською мовою. – Київ., 1992. – 56 с.
2.
Боннар А. Греческая
цивилизация / А. Боннар. – М. : Искусство, 1995. – 27 с.
3.
Буркат О. П. та ін.
Антична література: довідник / О. Буркат. – К. : Либідь, 1993. – 41 с.
4.
Войтович В.
Українська міфологія / В. Войтович. – К., 2002. – 36 с.
5.
Кун М. А. Легенди і
міфи Стародавньої Греції / М. Кун. – К. : «Радянська школа», 1967. – 115 с.
6.
Миронова В. М. та
ін. Антична література / В. Миронова. – К.: Либідь, 2005. – 49 с.
7.
Мифологический
словарь / Под ред. Е.М. Мелетинского. – М. : «Советская энциклопедия», 1991. –
172с.
8.
Мифы народов мира : В 2-х томах / – М.: Рос. энциклопедия,
1994. – 64 с.
9.
Пащенко В. І., Пащенко Н. І. Антична
література / В. І. Пащенко, Н. І. Пащенко. – К. : Либідь, 2001. – 53 с.
10. Золоті
міфи та легенди народів світу / Ред. Ю. В. Жиронкіна. –
Донецьк : ПКФ "БАО", 2006.– 991 с. [Електронний ресурс]. – Режим доступу : : http://catalog.odnb.odessa.ua/opac/index.php?url=/notices/index/IdNotice:108176/Source:default
11. Міфи
народів світу (книги про міфи) [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://supermif.com/knigi.html
12. Чумарна М. І. Буття і небуття. Таємниці
творення світу. 50 міфів народів світу. – Тернопіль : Навчальна книга – Богдан,
2011. – 176 с. [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.bohdan-books.com/userfiles/file/books/lib_file_885475751.pdf
13.Міфи
народів світу [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://sites.google.com/site/slovooslove/literatura/didakticeskij-material/6-klass/mifi-narodiv-svitu
14. Кун М. А. Легенди і міфи Стародавньої Греції / М. Кун.
– Київ, 2013. – 229 с. [Електронний ресурс]. –
Режим доступу: http://lexikoukr.ho.ua/lumber/literature/Kun_M/Kun_M_legends_ancient_Greece.html
15. Білецький А. О. Міфологія і міфи Античного світу [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://litopys.org.ua/slovmith/slovm02.htm