02.09.19

Вивчаємо Просвітництво




На першому уроці з вивчення розділу "Просвітництво" даю загальну характеристику доби. Діти отримують випереджувальне завдання: прочитати статтю підручника, звернути увагу на ключові моменти ( хронологічні межі, історичні передумови, філософський вплив, художні напрями, жанри, ключові ідеї, представники та ін.). Під час уроку на дошці  малюємо  ментальну карту кольоровою крейдою. Вона має приблизно такий вигляд:

Потім учні за ментальною картою створюють зв'язне висловлювання про Просвітництво (2-3 учні).
 На заключному етапі, працюючи в групах, дев'ятикласники підбирають асоціації на кожну літеру слова "Просвітництво":
П - природа, почуття...
Р - розум, рівність, Руссо...
О - освіта...
С - сентименталізм, Свіфт...
В - Вольтер...
І - ідеї...
Т - Томас Грей...
Н - напрями художні...
И - Шиллер ( друга буква - и)...
Ц - цивілізація,"царство розуму"...
Т - "Травнева пісня"...
В - виховання...
О - ода...