05.09.21

КТП для 5 класу (з наскрізними лініями та ключовими компетентностями)


Календарно-тематичне планування

із зарубіжної літератури

для учнів 5 класу

на І семестр 2021-2022 навчального року

учителя зарубіжної літератури

_________________________________

__________________________________

 

Складено відповідно до програми Світова література. 5 – 9 класи. Програма для закладів загальної середньої освіти – К.: Видавничий дім «Освіта», 2013 зі змінами, затвердженими наказом МОН від 07.06.2017 № 804

Схвалено на засіданні методичного об’єднання вчителів суспільно-гуманітарних дисциплін (протокол №      від                 )

 

Умовні позначення

Наскрізні лінії:

«Екологічна безпека і сталий розвиток» - НЛ-1

«Громадянська відповідальність» - НЛ-2

«Здоров’я і безпека» - НЛ-3

«Підприємливість і фінансова грамотність» - НЛ-4

 

Ключові компетентності:

Спілкування державною мовою – 1

Спілкування іноземними мовами – 2

Математична компетентність – 3

Основні компетентності у природничих науках і технологіях – 4

Інформаційно-цифрова компетентність – 5

Уміння вчитися впродовж життя – 6

Ініціативність і підприємливість – 7

Соціальна та громадянська компетентність – 8

Обізнаність і самовираження у сфері культури – 9

Екологічна грамотність і здорове життя - 10

І семестр

Дата

Тема

Наскрізні лінії

Ключові компетент-

ності

Учень (учениця):

Вступ

 

1

Художня література – духовна скарбниця людства. Роль книжки в сучасному житті.

 формує активну життєву позицію (НЛ-4)

1, 6, 8

2

Фольклор, його характерні ознаки. Фольклорні жанри. 

 осмислює   взаємозв’язок усього живого на світі, важливість збереження природи як середовища, необхідного для життя людини (НЛ-1)

1, 3, 6, 8

3

Розвиток мовлення. Усна розповідь за прислів’ям.

використовує народну мудрість у повсякденному житті для уникнення конфліктних ситуацій (НЛ-2)

1, 9

Казки народів світу

 

4

Жанрова специфіка фольклорної і літературної казки. Різновиди казок, їхні характерні ознаки.

формує активну життєву позицію (НЛ-4)

1, 3, 6, 8

5

Індійська народна казка «Фарбований шакал».

Викриття в образах тварин негативних людських якостей.

набуває досвіду спілкування з природою (НЛ-1)

1, 3, 4, 6, 8, 9

6

Японська народна казка «Момотаро, або Хлопчик-Персик». Національний колорит казки. Відображення любові до праці, кмітливості, сміливості, ставлення до природи в образі Момотаро.

навчається кмітливості і винахідливості (НЛ-4)

1, 3, 4, 6, 8, 9

7

Китайська народна казка «Пензлик Маляна». Значення фантастичних елементів в казці. Поетизація мистецтва й уславлення образу митця в казці «Пензлик Маляна».

навчається цінувати власну свободу, ініціативність, обстоює власні позиції (НЛ-2)

1, 3, 4, 6, 8,9

8

Арабська народна казка «Синдбад-Мореплавець» (третя подорож). Утвердження  жаги відкриття світу, мужності й людяності в казці.

навчається кмітливості і винахідливості (НЛ-4)

1, 3, 4, 6, 8, 9

9

Утілення в образі Синдбада-Мореплавця віри в перемогу людини над обставинами. 

навчається цінувати власну свободу, ініціативність, обстоює власні позиції (НЛ-2)

1, 3, 4, 6, 8, 9

10

Значення діяльності братів Грімм у збиранні й збереженні фольклору. Казка «Пані Метелиця». Моральні цінності твору.

набуває досвіду спілкування з природою (НЛ-1)

1, 3, 4, 5, 8, 9

11

Характеристика образів персонажів казки «Пані Метелиця». Антитеза у казці «Пані Метелиця»

навчається цінувати власну свободу, ініціативність, обстоює власні позиції (НЛ-2)

1, 3, 4, 5, 8, 9

12

Контрольна робота. Вступ. Казки народів світу. Тест.

1, 3, 9

13

Позакласне читання. Казки Шарля Перро – зачинателя літературної казки. Конкурс на кращого оповідача казок.

обстоює власні позиції (НЛ-2)

1, 2, 3, 6, 9

14

Олександр  Сергійович Пушкін  - автор літературних казок. Вступ до поеми «Руслан і Людмила». Синтез фольклорних і літературних елементів.

набуває досвіду спілкування з природою (НЛ-1)

1, 2, 3, 6, 9

15

Виразне читання напам’ять вступу до поеми «Руслан і Людмила».

1, 2, 9

16

Позакласне читання. О. С. Пушкін «Казка про рибалку та рибку». Система образів.

навчається кмітливості і винахідливості (НЛ-4)

1, 2, 3, 6, 9

17

Ганс Крістіан Андерсен – данський казкар. Утвердження сили кохання й відданості в казці «Непохитний олов’яний солдатик».

навчається цінувати власну свободу, ініціативність, обстоює власні позиції (НЛ-2)

1, 3, 6, 7, 8, 9

18

Оскар Уайльд – письменник-казкар. Основний конфлікт казки «Хлопчик-зірка».

навчається цінувати власну свободу, ініціативність, обстоює власні позиції (НЛ-2)

1, 3, 6, 7, 8, 9

19

 Казкові персонажі, їх характеристика. Еволюція образу головного героя. Символічний зміст назви твору.

навчається цінувати власну свободу, ініціативність, обстоює власні позиції (НЛ-2)

1, 3, 6, 7, 8, 9

20

Розвиток мовлення. Письмовий твір-характеристика літературного персонажа (за казкою О. Уайльда).

1, 9

21

Контрольна робота. Творчість О. Пушкіна,

Г. К. Андерсена, О. Уайльда. Тест.

1, 3, 9

 

Природа і людина

 

22

Джон Кітс «Про коника та цвіркуна». Поетизація образу природи у вірші. Його ідея. 

пізнає красу навколишнього середовища, усвідомлює взаємозв’язок людини і природи (НЛ-1)

1, 4, 6, 8, 9, 10

23

Йоганн Вольфганг Гете «Нічна пісня подорожнього».  Зображення взаємозв’язку різних сфер природи й людини в поетичному творі Гете.

пізнає красу навколишнього середовища, усвідомлює взаємозв’язок людини і природи (НЛ-1)

1, 4, 6, 8, 9, 10

24

Виразне читання напам’ять вірша Гете.

1, 9

25

Генріх Гейне «Задзвени із глибини…». Втілення краси весняної природи у вірші. Зв'язок вірша Гейне із фольклором (пісня).

пізнає красу навколишнього середовища, усвідомлює взаємозв’язок людини і природи (НЛ-1)

1, 4, 6, 8,10

26

Виразне читання напам’ять вірша Гейне.

1, 9

27

Ернест Сетон-Томпсон «Снап». Авторські   спостереження за світом природи.

усвідомлює відповідальність за свої вчинки (НЛ-2)

1, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 10

28

Утвердження любові до всього живого в оповіданні «Снап».

осмислює цінність життя (НЛ-3)

1, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 10

29

Зображення художніх образів, їх розкриття в  оповіданні «Снап». 

цінує ініціативність та особистісну позицію (НЛ-4)

1, 3, 4, 5, 6, 8, 9,10

30

Контрольна робота. Природа і людина. Тест.

1,9

31

Узагальнення та систематизація вивченого матеріалу

1, 6, 7, 8

 

Учитель ____ ________________________  

                                                                                        Погоджено __________________________

                                                                                       Директор ___ ________________________