11.12.25

ПІДСУМКОВА РОБОТА. Дослідження мовлення (за романом Ж. Верна «П’ятнадцятирічний капітан»)

 

ПІДСУМКОВА РОБОТА

Дослідження мовлення (за романом Ж. Верна «П’ятнадцятирічний капітан»)

Варіант 1

 

І. Тести

1. Яка риса найбільш виразно проявляється у мовленні Діка Сенда:

   а) грубість; б) рішучість; в) самовдоволення;  г) справедливість.

2. Який засіб найчастіше підсилює емоційність мовлення Діка в небезпечних ситуаціях: а) епітети; б) довгі складні речення; в) наказові форми дієслів; г) порівняння.

3. Мовлення місіс Велдон характеризується:  а)  різкістю; б) стриманістю та доброзичливістю;  в) командним тоном;  г) численними вигуками.

4. Мовлення Негоро можна охарактеризувати як:   а) щире; б) ухильне, неприязне; в) наукове; г) веселe.

5. Для Бенедикта характерні:   а) жаргонізми; б) короткі наказові фрази;

 в) наукові пояснення й терміни; г) мовчазність.

6. Який засіб створює напруження у тексті:   а) опис природи; б) риторичні питання та окличні речення; в) прислів’я; г) діалоги-жарти.

7. Наказові форми дієслів найчастіше з’являються:   а)  у стані небезпеки;

б) під час відпочинку; в)  у мирній бесіді; г) у наукових поясненнях.

8. «Море загрозливо зітхало, наче живе» — це: а) порівняння; б) метафора;

в) гіпербола; г) епітет.

9. Яке призначення звертань у мовленні Діка:   а) висловити байдужість;

 б) встановити контакт і підкреслити відповідальність; в) зробити речення довшим; г) приховати наміри.

10. В авторських описах небезпеки використовуються (3 правильних варіанти):  а) метафори; б) вигуки; в) порівняння; г) беземоційні вислови.

11. Риси мовлення, що вказують на позитивного героя (3 правильних варіанти):  а) доброзичливість; б) різкі образи; в) стриманість; г) повага у звертаннях.

12. Установи відповідність:

1 — Дік Сенд

2 — Місіс Велдон

3 — Негоро

4 — Бенедикт

A — спокійне, ввічливе мовлення

Б — різкі, недовірливі фрази

В — наукові пояснення

Г — рішучі команди

 

ІІ. Творче завдання

Обери одного персонажа: Дік Сенд, місіс Велдон, Негоро, Бенедикт.
На основі тексту виконай:

1.Наведи 2 приклади висловлювань цього героя.

2.Опиши мовні особливості його мовлення (довгі/короткі речення, емоційність, звертання, різкість, спокійність, характерні слова).

3.Зроби висновок: як мовлення допомагає зрозуміти характер обраного героя?

 

 

 

ПІДСУМКОВА РОБОТА

Дослідження мовлення (за романом Ж. Верна «П’ятнадцятирічний капітан»)

Варіант 2

 

І. Тести

1. Яка деталь найбільше підкреслює рішучість Діка: а) жарти; б) наказові фрази; в) довгі роздуми; г) вигуки радості.

2. Мовлення місіс Велдон часто містить: а) звертання; б) грубі слова;

в) образи; г) погрози.

3. Який герой говорить різко, уривчасто й неприязно: а) Бенедикт; б) Дік;

в)  Негоро;  г) Гарріс.

4. Бенедикт найчастіше використовує: а) терміни; б) крики; в) лайку;

г) діалектизми.

5. Який мовний засіб створює емоційний підсилювач: а) порівняння;  

б) повтори; в) паузи; г) складні синтаксичні конструкції.

6. «Хвилі ревли, немов розгнівані звірі» — це: а) епітет;  б) метафора;

в)  порівняння; г) гіпербола.

7. Де найчастіше з'являються риторичні питання: а) у діалогах Діка;

б) у мові Негоро;  в) в авторських описах небезпеки; г)  у мовленні Бенедикта.

8. Короткі фрази в мовленні героя свідчать про: а) спокій; б)  розгубленість / напругу; в) веселий настрій; г) байдужість.

9. Які слова або конструкції роблять мовлення героя емоційним

 (3 правильних варіанти): а) вигуки; б) фразеологізми; в) наказові форми;

 г) звертання.

10. Які засоби характерні для опису шторму? (3 правильних варіанти):

    а) метафори; б) наслідування звуків; в) діалектизми; г) порівняння.

11. Риси мовлення, які допомагають визначити негативного героя

 (3 правильних варіанти):  а) недовіра; б) різкість; в) погрози;

г) доброзичливість.

12. Установи відповідність:

1 — Дік Сенд

2 — Негоро

3 — Місіс Велдон

4 — Бенедикт

A — доброзичливе й стримане мовлення

Б — наукові пояснення

В — рішучі команди

Г — неприязні, ухильні відповіді

 

ІІ. Творче завдання

Обери одного персонажа: Дік Сенд, місіс Велдон, Негоро, Бенедикт.
На основі тексту виконай:

1.Наведи 2 приклади висловлювань цього героя.

2.Опиши мовні особливості його мовлення (довгі/короткі речення, емоційність, звертання, різкість, спокійність, характерні слова).

3.Зроби висновок: як мовлення допомагає зрозуміти характер обраного героя?