Сторінки

Для учнів 👧👦

Для вчителя 👩‍🏫

09.01.23

КТП для 10 класу на ІІсеместр

 

Дата

Тема

 

Очікувані результати

РОМАН XIX СТ.

 

1

Роман як жанр літератури, його формування і провідні ознаки. Різновиди роману XIX ст., національна своєрідність.

Учень / учениця:

знає історію формування жанру роману у світовій літературі, його різновиди; розуміє специфіку розвитку роману в XIX ст., називає його жанрові ознаки; виявляє ознаки типовості образів у реалістичному романі; характеризує й порівнює романні образи у зв’язках із дійсністю, середовищем, світоглядними шуканнями митців; на підставі прочитаних творів виокремлює ознаки різновидів; зіставляє образи персонажів; висловлює судження щодо порушених у романах проблем; дає оцінку героям, використовуючи навички критичного мислення;

2

 Ідейно-естетичні погляди і творчий шлях Оскара Вайльда.

3

Проблема краси й моралі в романі «Портрет Доріана Грея»

4

Система образів в романі «Портрет Доріана Грея».

5

Еволюція головного героя в романі «Портрет Доріана Грея».

6

Роль фантастики у творі. Символіка.

Традиції і новаторство О. Вайльда в жанрі роману.

7

Контрольна робота. Твір-роздум на одну із запропонованих тем (за романом О. Вайльда).

 

ПЕРЕХІД ДО МОДЕРНІЗМУ. ВЗАЄМОДІЯ СИМВОЛІЗМУ Й ІМПРЕСІОНІЗМУ В ЛІРИЦІ

 

8

Модернізм як літературно-мистецький напрям кінця XIX – початку XX ст. Течії раннього модернізму: символізм,

імпресіонізм, неоромантизм.

Розвиток мовлення. Складання тез літературно-критичної статті.

розповідає про зміну світоглядних та естетичних засад літератури й мистецтва на межі XIX–XX ст.; називає характерні ознаки модерністських течій і явищ у художніх творах; знає основні віхи життя і творчості митців, риси їхнього індивідуального стилю; аналізує ліричні твори (цілісно і у фрагментах); виявляє у творах письменників провідні проблеми, теми, мотиви; виокремлює символи, пояснює їхній асоціативний зміст; розкриває зв’язок романтизму і модернізму (на ранньому етапі модернізму), реалізму і модернізму (на зрілому етапі модернізму);

характеризує взаємодію імпресіонізму та символізму в ліриці кінця XIX – початку XX ст.; обговорює проблему призначення мистецтва й митця; висловлює власні думки щодо впливу французького символізму на розвиток української поезії;

сприймає й розуміє естетику образного слова; висловлює судження щодо художньої цінності прочитаних творів, образів ліричних героїв;

9

Ш. Бодлер – пізній романтик і зачинатель модернізму. Збірка «Квіти зла» (загальна характеристика). Образи, символи, особливості поетичної мови у віршах Ш. Бодлера. («Альбатрос», «Відповідності», «Вечорова гармонія»).

10

Французький символізм. Естетичні погляди Поля Верлена у вірші «Поетичне мистецтво». Зображення пейзажів природи і душі в «Осінній пісні». Сугестивність, музичність, живописність лірики.

11

Художнє новаторство А. Рембо. Поєднання рис імпресіонізму й

символізму в сонеті «Голосівки». Образ ліричного героя у вірші

«Моя циганерія».

ДРАМАТУРГІЯ КІНЦЯ XIX – ПОЧАТКУ XX СТ.

 

12

Зміни в драматургії на межі XIX–XX ст. М. Метерлінк як теоретик і практик «нової драми». Концепція символістського театру.

розуміє сутність кардинальних змін у драматургії на межі XIX–XX ст., ідейних та естетичних шукань представників «нової драми»; знає й коментує перебіг сюжету, розвиток дії (зовнішньої та внутрішньої);

виокремлює новаторські риси в прочитаному творі; виявляє жанрові ознаки твору, розкриває особливості взаємодії різних елементів у них; з’ясовує значення символів у п’єсі; зіставляє розвиток європейської та української драми на межі XIX–XX ст.; висловлює погляди щодо особливостей «нової драми», а також прочитаних творів; висвітлює актуальні проблеми, порушені у творі, інтерпретує їх на підставі власного досвіду, у проекції на сучасність;

13

Ідея одухотворення життя й відновлення втрачених зв’язків у драмі-феєрії «Синій птах». Особливості розвитку сюжету.

14

Роль фантастики. Символіка образів. Трактування фіналу.

Розвиток мовлення. Захист проектів «Екранізації й театральні вистави за драмою «Синій птах».

СУЧАСНА ЛІТЕРАТУРА В ЮНАЦЬКОМУ ЧИТАННІ

 

15

Й. Яґелло – польська письменниця, авторка творів для дітей та молоді. «Кава з кардамоном»: Синтез підліткової повісті (стосунки в родині, перше кохання) та детективу (розгадування сімейної таємниці).

знає популярних сучасних письменників та їхні твори; розуміє зв’язок творчості сучасного письменника з національними традиціями й тенденціями розвитку літератури, наводить приклади такого зв’язку в прочитаному творі; розповідає про основні події та персонажів прочитаних творів; формулює критерії художності; розрізняє твори класичної та масової літератури; аналізує й інтерпретує прочитані твори сучасності; визначає особливості індивідуальних стилів митців (на прикладі прочитаних творів); висловлює судження щодо порушених у творах питань та художніх образів; робить висновки про національне та загальнолюдське значення прочитаних творів; критично оцінює твори масової літератури;

16

Проблема батьків і дітей. Образ головної героїні. Мова твору.

17

Контрольна робота. Перехід до модернізму. Взаємодія символізму і імпресіонізму в ліриці. Драматургія кінця ХІХ-початку ХХ століття. Сучасна література в юнацькому читанні. Тест.

18

Позакласне читання. Реклама улюбленого твору сучасного зарубіжного письменника.

ПІДСУМКИ

 

19

Узагальнення і систематизація навчального матеріалу.

знає ідейно-художній зміст літературних творів у контексті розвитку культури й суспільства; розуміє зміст прочитаного; називає літературні факти, явища, твори, імена письменників, перекладачів тощо; пояснює значення перекладної літератури для розвитку національного письменства та української нації загалом; розпізнає літературні факти, явища, напрями, течії, жанри, стилі; розрізняє засоби художньої виразності, індивідуальні стилі митців; описує персонажів, їхні риси, поведінку, умови життя, соціально-культурний контекст; усвідомлює значення художньої літератури для сучасної людини й суспільства.