Календарно-тематичне планування
із
зарубіжної літератури
для учнів 7 класу
на ІІ
семестр 2021-2022 навчального року
учителя
зарубіжної літератури
Складено відповідно до програми Світова література. 5 – 9 класи. Програма для закладів загальної середньої освіти – К.: Видавничий дім «Освіта», 2013 зі змінами, затвердженими наказом МОН від 07.06.2017 № 804, та Зарубіжна література.
Схвалено на засіданні
методичного об’єднання вчителів суспільно-гуманітарних дисциплін (протокол
№ від ).
Умовні позначення
Наскрізні лінії:
«Екологічна безпека і сталий розвиток» - НЛ-1
«Громадянська відповідальність» - НЛ-2
«Здоров’я і безпека» - НЛ-3
«Підприємливість і фінансова грамотність» - НЛ-4
Ключові компетентності:
Спілкування державною мовою – 1
Спілкування іноземними мовами – 2
Математична компетентність – 3
Основні компетентності у природничих науках і технологіях – 4
Інформаційно-цифрова компетентність – 5
Уміння вчитися впродовж життя – 6
Ініціативність і підприємливість – 7
Соціальна та громадянська компетентність – 8
Обізнаність і самовираження у сфері культури – 9
Екологічна грамотність і здорове життя – 10
7 клас
№ |
Дата |
Тема |
Наскрізні лінії та ключові компетентності |
Дружба і кохання |
|||
1 |
|
Дитинство та юність О. С. Пушкіна. |
НАСКРІЗНІ ЛІНІЇ Учень (учениця): висловлює судження щодо важливості духовного й емоційного збагачення людини (НЛ-1); усвідомлює красу високих почуттів, висловлює критичну думку щодо вияву меркантилізму, прагматизму у людських стосунках (НЛ-2); цінує віру у власні здібності, здатність ухвалювати нестандартні рішення для втілення мрії (НЛ-4). КЛЮЧОВІ КОМПЕТЕНТНОСТІ 1: читає, сприймає, розуміє, аналізує, художні твори в найкращих українських перекладах; 2: використовує іноземні мови для розширення читацького досвіду; 3: аналізує літературний твір, виокремлює його
компоненти; 4: досліджує літературні тексти; 5: розрізняє емоції інших осіб у контексті діалогу із
художнім твором і в комунікативних ситуаціях; 6: вивчає державну
та іноземні мови,
використовуючи потенціал творів
зарубіжної літератури; 7: ініціює усну взаємодію для розвитку ідеї та її
реалізації; 8: враховує
вплив слова на психічне здоров’я людини; 9: створює тексти з
метою вираження власних ідей, почуттів, досвіду. |
2 |
|
Уславлення ліцейської дружби й вірності ідеалам у вірші «19 жовтня 1825 року». Авторські спогади і роздуми у творі. |
|
3 |
|
Олександр Грін – автор повісті «Пурпурові вітрила». |
|
4 |
|
Поєднання реального і фантастичного в повісті
«Пурпурові вітрила». |
|
5 |
|
Основний конфлікт твору «Пурпурові вітрила» (Каперна – мрія). |
|
6 |
|
Розвиток
мовлення. Усна порівняльна характеристика літературних героїв. Ассоль і Грей.
|
|
7 |
|
Символіка образу пурпурових вітрил. |
|
8 |
|
Вірші Р. Бернса та
Г. Гейне про кохання. |
|
9 |
|
Виразне читання напам’ять вірша Р. Бернса або Г. Гейне. |
|
10 |
|
Поетизація високого почуття кохання у вірші К. Симонова «Жди мене». |
|
11 |
|
Виразне читання напам’ять вірша К. Симонова «Жди мене». |
|
12 |
|
Контрольна
робота. Твір-роздум на одну із запропонованих тем за вивченими творами. |
|
Літературний детектив |
|||
13 |
|
Детектив як жанр літератури, характерні ознаки жанру.
Жанрове розмаїття детективів. Теорія літератури. Розповідач і оповідач.
Початкове поняття про точку зору. |
НАСКРІЗНІ ЛІНІЇ Учень (учениця): розуміє невідворотність
покарання злочину (НЛ-2); висловлює судження щодо переваг фізичної витривалості, здорового способу життя (НЛ-3); усвідомлює необхідність набуття знань для успішної професійної діяльності (НЛ-4). КЛЮЧОВІ
КОМПЕТЕНТНОСТІ 1: усно й письмово висловлює думки,
почуття, погляди; 3: формулює визначення,
логічно обґрунтовує висловлену думку; 4: висловлює гіпотези, описує процеси власної
діяльності; 5: діє за алгоритмом
при складанні плану для розв’язання комунікативних завдань; 6: постійно збагачує
власний словниковий запас; 7: спирається
на етичний потенціал художньої літератури в процесі реалізації життєвих задач; 8: використовує
ефективні комунікативні стратегії для співпраці в групі; 9: сприймає
та осмислює
цінності, актуалізовані в художніх творах. |
14 |
|
Е. А. По – засновник жанру детективу у світовій
літературі. |
|
15 |
|
Захопливий сюжет повісті Е.По «Золотий жук». |
|
16 |
|
Особливості композиційної будови повісті Е.По «Золотий
жук» – «розповідь у розповіді»,
її художнє значення. |
|
17 |
|
Образи Вільяма Леграна, Джупітера, оповідача. |
|
18 |
|
Позакласне читання. А. Конан Дойл «Пістрява стрічка». Шерлок Холмс як безпосередній учасник розв’язання сімейного конфлікту. |
|
19 |
|
Позакласне
читання. А. Конан Дойл «Пістрява стрічка». Сутність «дедуктивного методу»
Шерлока Холмса. |
|
20 |
|
Контрольна
робота. Літературний детектив. Тест. |
|
Світова новела |
|||
21 |
|
Новела як літературний жанр, її характерні ознаки, різновиди. О. Генрі – майстер новели. |
НАСКРІЗНІ ЛІНІЇ Учень (учениця): висловлює судження щодо моральної відповідальність за свої вчинки та утвердження
справедливості; цінує щирість людських стосунків (НЛ-2); усвідомлює цінність життя (НЛ-3); шанобливо ставиться до мистецького хисту (НЛ-4). КЛЮЧОВІ
КОМПЕТЕНТНОСТІ 1: адаптується до умов спілкування, розв’язує
нестандартні завдання; 3: аналізує літературний твір, виокремлює його
компоненти; 4: використовує ціннісний
потенціал художньої літератури для збереження
соціокультурного
середовища; 5: розрізняє емоції інших осіб у контексті діалогу із
художнім твором; 6: визначає емоційно-ціннісний потенціал та естетичну
довершеність художніх творів; 7: спирається на етичний
потенціал художньої літератури в процесі реалізації життєвих задач; 8: обстоює
особистісні ціннісні орієнтири, спираючись на культурні здобутки світу; 9: використовує досвід взаємодії з творами художньої літератури
в життєвих ситуаціях для формування
власного світогляду та збагачення культурного і життєвого досвіду. |
22 |
|
Моральні цінності в новелі «Дари волхвів». |
|
23 |
|
Біблійні мотиви у новелі «Дари волхвів», художні
деталі. |
|
24 |
|
Новела «Останній листок» - гімн людині, яка здатна на
самопожертву заради ближнього. |
|
25 |
|
Специфіка розкриття образу Бермана. Образи дівчат, їхня
динаміка. Особливості художньої мови новели, розповідач. |
|
26 |
|
Розвиток
мовлення. Створення Інстаграм (Фейсбук)-сторінки літературного героя. |
|
27 |
|
Видатний англійський фантаст Г. Дж.Уеллс.Точка зору
дорослого і дитини в новелі «Чарівна крамниця». «Дива» та їхнє сприйняття
персонажами. |
|
28 |
|
Майстер японської новели Акутагава Рюноске. Утілення
ідеї про моральну справедливість у новелі «Павутинка».Філософський зміст
новели. Підтекст. Художні образи новели (Будда, Кандата). |
|
29 |
|
Контрольна
робота. Світова новела. Тест. |
|
Сучасна література. Я і світ |
|||
30 |
|
Айзек Азімов – автор повісті «Фах». Роздуми про
майбутнє людини і людства в повісті «Фах». |
НАСКРІЗНІ ЛІНІЇ Учень (учениця): прогнозує загрози для розвитку інтелекту людини,
пов’язані з науково-технічним прогресом (НЛ-1); розуміє важливість самостійного мислення, цінує свободу (НЛ-2); аналізує ступінь ризику під час прийняття життєво важливого рішення, усвідомлює
цінність життя (НЛ-3). КЛЮЧОВІ
КОМПЕТЕНТНОСТІ 1: читає, розуміє, аналізує, оцінює сучасні художні
твори; 3: порівнює літературні
твори; 4: використовує цифрові технології
для розширення кола читання художньої літератури; 6: орієнтується у світі
сучасної літератури; 7: ініціює онлайн-взаємодію для розвитку ідеї та її
реалізації; 8: виявляє у сучасних творах соціально важливий зміст, застереження й
прогнозування суспільства щодо згубних тенденцій; 9: розвиває
власну читацьку культуру і творчі здібності. |
31 |
|
Проблема духовної реалізації людини. Розуміння сутності
культури й освіти, призначення людини в сучасному світі. |
|
32 |
|
Образ Джорджа Плейтена. Утвердження сили людського інтелекту,
самостійності мислення, творчої уяви, моральних цінностей. |
|
33 |
|
Діана Вінн Джонс – авторка роману «Мандрівний замок
Хаула». |
|
34 |
|
Поєднання елементів казки та детективу у творі.
Значення прийому чаклунства. |
|
35 |
|
Образ Софі,світ її мрій, бажань,жахів. |
|
36 |
|
Контрольна
робота. Сучасна література. Я і світ. Тести. |
|
Підсумки |
|||
37 |
|
Узагальнення і систематизація навчального матеріалу. |
|
38 |
|
Узагальнення і систематизація навчального матеріалу. |