8 клас
№ |
Дата |
Тема |
Наскрізні
лінії та ключові компетентності |
Відродження |
|||
1 |
|
Епоха Відродження в Європі. Гуманізм. Культ античності.
Характерні риси ренесансної культури і літератури. |
НАСКРІЗНІ ЛІНІЇ Учень (учениця): виявляє повагу
до людини, усвідомлює роль кохання і дружби, засуджує розбрат
між людьми, розуміє гуманістичні ідеали (НЛ-2); цінує людське життя (НЛ-3); висловлює думку щодо необхідності виявлення
ініціативи для досягнення мети, критично оцінює
засоби досягнення поставленої мети (НЛ-4). КЛЮЧОВІ
КОМПЕТЕНТНОСТІ 1: читає, сприймає, розуміє, інтерпретує, оцінює художні твори; 2: читає, розуміє художні твори
зарубіжних письменників іншими мовами; 3: порівнює літературні твори; 4: висловлює
гіпотези, описує процеси власної діяльності з використанням мовних і
мовленнєвих засобів; 5: комунікує грамотно і
безпечно в інформаційному просторі; 6: постійно збагачує
власний словниковий запас; 7: презентує власні ідеї та ініціативи зрозуміло,
грамотно з використанням доцільних виражальних засобів; 8: виявляє у творах
зарубіжної літератури соціально важливий зміст; 9: сприймає
та осмислює
цінності, актуалізовані в художніх творах зарубіжних письменників. |
2 |
|
Історія кохання в сонетах Ф. Петрарки. |
|
3 |
|
Виняткова роль В. Шекспіра в розвитку англійської
національної літератури і світового мистецтва. |
|
4 |
|
Основні теми сонетів В. Шекспіра – кохання до Смаглявої
леді, дружба. |
|
5 |
|
Виразне читання напам’ять сонетів Ф. Петрарки і В.
Шекспіра. |
|
6 |
|
Історія створення трагедії «Ромео і Джульєтта».
Конфлікт справжнього почуття і забобонів. |
|
7 |
|
Оспівування чистого пристрасного кохання Ромео і
Джульєтти, вплив кохання на людську особистість. Проблема життя і смерті. |
|
8 |
|
Трактування фіналу. Гуманістична цінність трагедії
Шекспіра, її популярність серед різних поколінь. |
|
9 |
|
Мігель де Сервантес Сааведра – автор роману «Дон
Кіхот». |
|
10 |
|
Історія створення роману, його зв’язок із лицарськими
романами, пародійний характер. |
|
11 |
|
Особливості сюжету і композиції роману «Дон Кіхот».
Конфлікт високих прагнень Дон Кіхота і буденної дійсності, неможливості
реалізації ідеалів героя. |
|
12 |
|
Розвиток мовлення. Порівняльна
характеристика персонажів. Дон Кіхот і Санчо Панса – парні образи, у яких утілено
високу ідею і прагматизм. Популярність вічних образів. |
|
13 |
|
Синтез різних жанрових ознак у романі. Широта
філософського змісту твору, можливість його різних тлумачень. |
|
14 |
|
Контрольна робота. Твір-роздум на одну із
запропонованих тем (за літературою Відродження). |
|
Бароко
і класицизм |
|||
15 |
|
Бароко як доба і художній напрям у європейській
літературі й мистецтві. Видатні представники європейського бароко та їхні
здобутки. |
НАСКРІЗНІ ЛІНІЇ Учень (учениця): розрізняє істинні
та фальшиві цінності, розуміє необхідність шанобливого ставлення до
людини незалежно від її соціального стану (НЛ-2); усвідомлює важливість здорового глузду (НЛ-3); висловлює критичне судження щодо різних моделей поведінки людини(НЛ-4). КЛЮЧОВІ КОМПЕТЕНТНОСТІ 1: усно й письмово висловлює
думки, почуття, погляди; 2: використовує художні твори
зарубіжних письменників і власний мовленнєвий досвід для вивчення іноземних
мов; 3: перетворює інформацію з
однієї форми в іншу; 4: використовує цифрові технології для розширення кола читання художньої
літератури; 5: діє за алгоритмом
при складанні плану для розв’язання комунікативних завдань; 6: застосовує комунікативні
стратегії відповідно до мети і ситуації спілкування; 7: презентує власні
ідеї та ініціативи чітко, грамотно, використовуючи доцільні мовні засоби; 8: уникає
дискримінації інших у ході спілкувння; 9: використовує українську мову як державну для духовного,
культурного й національного самовияву. |
16 |
|
Утілення у вірші Луїса де Гонгора-і-Арготе «Галерник»
провідних тем барокової літератури. Символіка твору. Образ ліричного героя. |
|
17 |
|
Напруга почуттів ліричного героя у 19 сонеті «Щоб
мучить мене…» Джонна Донна. Символіка. Поетична мова. |
|
18 |
|
Історичні умови, філософське та естетичне підґрунтя
класицизму. Характерні ознаки класицизму як художнього напряму. |
|
19 |
|
Мольєр – майстер класицистичної комедії. Художнє
новаторство Мольєра у драматургії, вплив його відкриттів на світове
театральне мистецтво. |
|
20 |
|
Історія створення комедії «Міщанин-шляхтич». Тематика і
проблематика твору, його загальнолюдське значення. |
|
21 |
|
Основні образи комедії (пан Журден, пані Журден). |
|
22 |
|
Основні образи комедії ( граф Дорант, графиня Дорімена,
Клеонт). |
|
23 |
|
Засоби комічного в комедії «Міщанин-шляхтич» (гумор,
іронія, сатира, сарказм). |
|
24 |
|
Контрольна робота. Бароко і класицизм.
Тест. |
|
Література ХХ-ХХІ століть. У пошуках себе і високого
польоту |
|||
25 |
|
Антуан де Сент-Екзюпері – автор казки-притчі «Маленький
принц». |
НАСКРІЗНІ ЛІНІЇ Учень
(учениця): висловлює особисте ставлення до проблем навколишнього середовища (НЛ-1); розуміє особисту відповідальність перед людьми; усвідомлює право на
свободу вибору (НЛ-2); відповідальноставиться
до власного здоров’я, цінує життя (НЛ-3); критично осмислює методи
досягнення мети; усвідомлює
важливість креативних рішень для самореалізації(НЛ-4). КЛЮЧОВІ
КОМПЕТЕНТНОСТІ 1: усно й
письмово тлумачить поняття, факти, висловлює думки, почуття, погляди; 3: установлює причиново-наслідкові зв’язки, виокремлює головну та другорядну
інформацію; 4: швидко й
ефективно шукає інформацію; 5: використовує інтернет-ресурси для отримання нових знань; 6: користується
різними джерелами довідкової інформації; 7: використовує комунікативні стратегії для формулювання власних пропозицій; 8: уникає дискримінації інших у ході спілкувння; 9: дотримується норм
української літературної мови та мовленнєвого етикету. |
26 |
|
Людські взаємини, моральні цінності в казці-притчі «Маленький
принц». |
|
27 |
|
Філософський зміст твору «Маленький принц». |
|
28 |
|
Художні образи казки-притчі «Маленький принц». |
|
29 |
|
Розвиток мовлення. Створення Інстаграм
(Фейсбук)-сторінки літературного героя. |
|
30 |
|
Річард Бах – автор повісті «Чайка Джонатан Лівінгстон». |
|
31 |
|
Сюжет твору Баха як філософська метафора людського
буття. Алегоричні образи повісті. |
|
32 |
|
Утілення прагнення до високої мети в образі чайки
Джонатана. |
|
33 |
|
Художній конфлікт і можливість його подолання. Ознаки
притчі у творі. |
|
34 |
|
Позакласне читання. Барбара Космовська
«Буба». Ідея поваги і любові до людини. |
|
35 |
|
Позакласне читання. Барбара Космовська
«Буба:мертвий сезон». Сімейні цінності у творі. |
|
36 |
|
Контрольна робота. Література ХХ-ХХІ
століття. У пошуках себе і високого польоту. Тести. |
|
Підсумки |
|||
37 |
|
Узагальнення та систематизація навчального матеріалу. |
|
38 |
|
Узагальнення та систематизація навчального матеріалу. |