03.01.22

КП для 9 класу на ІІ семестр

     



 Календарно-тематичне планування

із зарубіжної літератури

для учнів  9 класу

на ІІ семестр 2021-2022 навчального року

учителя зарубіжної літератури

 

Складено відповідно до програми Світова література. 5 – 9 класи. Програма для закладів загальної середньої освіти – К.: Видавничий дім «Освіта», 2013 зі змінами, затвердженими наказом МОН від 07.06.2017 № 804.

Схвалено на засіданні методичного об’єднання вчителів суспільно-гуманітарних дисциплін (протокол №     від                 ).

 

9 клас

Дата

Тема

Наскрізні лінії  та ключові компетентності

Реалізм

1


Поняття про реалізм та історія його формування. Характерні ознаки реалізму як літературного напряму. Взаємодія реалізму з романтизмом та натуралізмом.

НАСКРІЗНІ ЛІНІЇ

Учень (учениця):

усвідомлює необхідність поваги до людини, розпізнає уявні і справжні життєві цінності, цінує вияв милосердя та співчуття до людини (НЛ-2);

осмислює причиново-наслідкові рішення між власними рішеннями і поведінкою та здоров’ям та безпекою(НЛ-3);

розуміє роль ініціативності в суспільстві (НЛ-4).

 

КЛЮЧОВІ КОМПЕТЕНТНОСТІ

1: сприймає, розуміє інформацію державною мовою;

2: читає тексти іноземною мовою;

3: установлює причиново-наслідкові зв’язки;

4: проводить пошукову діяльність, словесно оформлює результати досліджень;

5: використовує інтернет-ресурси для отримання нових знань;

6: здійснює самооцінювання результатів власної діяльності, рефлексію;

7: презентує власні ідеї та ініціативи чітко, грамотно, використовуючи доцільні мовні засоби;

8: аргументовано і грамотно висловлює власну думку щодо суспільних питань;

9: читає літературні твори, використовує досвід взаємодії з творами мистецтва в життєвих ситуаціях.

 

2


Основні віхи творчості й особливості світогляду Оноре де Бальзака.

3


«Людська комедія»: історія написання, художня структура, тематика і проблематика, образи. Повість «Гобсек» у структурі «Людської комедії».

4


Сюжетно-композиційні особливості повісті «Гобсек».

5


Багатогранність образу Гобсека та засоби його створення.

6


Петербурзький етап життя і творчості М. В. Гоголя. Творча історія п’єси «Ревізор».

7


Розвиток мовлення. Усна характеристика образів. Образи чиновників п’єси «Ревізор».

8


Образ Хлестакова та його динаміка.

9


Засоби комічного у творі «Ревізор». Специфіка художнього конфлікту й жанру п’єси.

10


Цикл петербурзьких повістей: основні теми та проблеми.

11


Побутовий, психологічний і філософський плани повісті «Шинель». Особливості сюжету та композиції.

12


Образ Башмачкіна та засоби його створення. Тема «маленької людини».

13


Образ столиці. Трактування фіналу, значення елементів фантастики в реалістичному творі.

14


Контрольна робота. Твір-роздум на одну із запропонованих тем за розділом «Реалізм».

Нові тенденції  у драматургії кінця ХІХ – початку ХХ століття

15


«Стара» і «нова драма». Зміни в драматургії кінця ХІХ – початку ХХ століття.

НАСКРІЗНІ ЛІНІЇ

Учень (учениця):

усвідомлює необхідність брати на себе відповідальність за власні рішення

(НЛ-2);

виробляє вміння опановувати себе

(НЛ-3);

розрізняє щирі і меркантильні  наміри (НЛ-4).

КЛЮЧОВІ КОМПЕТЕНТНОСТІ

1: усно й письмово тлумачить поняття, факти, висловлює думки, почуття, погляди.

3: чітко формулює визначення і будує гіпотези;

4: проводить пошукову діяльність, словесно оформлює результати досліджень;

5: діє за алгоритмом, складає план тексту;

6: застосовує комунікативні стратегії відповідно до мети і ситуації спілкування.

7: використовує комунікативні стратегії для формулювання власних пропозицій;.

8: уникає дискримінації інших у ході спілкувння;

9: створює тексти, висловлюючи власні ідеї.

16


Роль Генріха Ібсена в розвитку світової драматургії, його новаторство.

17


«Ляльковий дім» як соціально-психологічна драма. Особливості драматичного конфлікту та розвиток сценічної дії. Композиція п’єси.

18


Образна система драми "Ляльковий дім".

19


Підтекст. Символіка. Відкритість фіналу драми "Ляльковий дім".

20


Особливості світогляду Б. Шоу.

21


Специфіка втілення античного міфу в п’єсі «Пігмаліон».

22


Динаміка образу Елайзи Дулітл.

23


Ідеї «одухотворення» людини й життя засобами мистецтва, збереження національної культури, розвитку мови.

24


Контрольна робота. Нові тенденції  у драматургії кінця ХІХ – початку ХХ століття. Тест.

Література  ХХ-ХХІ ст. Життя, історія, культура

25


Українські сторінки життя і творчості М. О. Булгакова. Булгаков і влада. Трагедія митця.

НАСКРІЗНІ ЛІНІЇ

Учень (учениця):

обгрунтовує вплив культурного, соціального, економічного чинників на розвиток людства; характеризує цілісну наукову картину світу (НЛ-1);

усвідомлює моральну відповідальність за свої вчинки; аналізує принципи і механізми  функціювання суспільства(НЛ-2);

розуміє відповідальність за духовне й фізичне здоров’я, прогнозує ризики непродуманих наукових та суспільних експериментів(НЛ-3);

цінує ініціативність та підприємливість (НЛ-4).

 

КЛЮЧОВІ КОМПЕТЕНТНОСТІ

1: сприймає, розуміє інформацію державною мовою;

2: читає тексти іноземною мовою;

3: перетворює інформацію з однієї форми в іншу (текст, графік, таблиця, схема);

4: критично оцінює результати людської діяльності в природному середовищі, відображені у творах літератури;

5: використовує інтернет-ресурси для отримання нових знань;

6: застосовує комунікативні стратегії відповідно до мети і ситуації спілкування;

7: використовує комунікативні стратегії для формулювання власних пропозицій;

8: критично оцінює тексти соціально-політичного змісту;

9: дотримується норм української літературної мови та мовленнєвого етикету.

26


«Собаче серце» як метафора соціальних експериментів революційної доби.

27


Конфлікт натовпу, масової свідомості та інтелекту, культури.

28


Персонажі-«двійники» (Шаріков-Швондер).

29


Розвиток мовлення. Створення Інстаграм (Фейсбук)-сторінки літературного героя.

30


Р. Д. Бредбері – автор роману «4510  за Фаренгейтом».

31


Тривога за майбутнє суспільства в романі «4510  за Фаренгейтом».

32


Тема знецінення культури. Провідні мотиви твору – книги, пожежі, тотального контролю, інакомислення.

33


Натовп і влада. Важке прозріння особистості в тоталітарному суспільстві.

34


Позакласне читання. Крістіне Нестлінгер «Маргаритко, моя квітко». Історія кохання та успіху Маргарити Закмаєр.

35


Позакласне читання. Крістіне Нестлінгер «Маргаритко, моя квітко». Історія кохання та успіху Маргарити Закмаєр.

36


Контрольна робота. Література  ХХ-ХХІ ст. Життя, історія, культура. Тести.

Підсумки

37


Узагальнення та систематизація навчального матеріалу.

 

38


Узагальнення та систематизація навчального матеріалу.