22.08.22

Календарно-тематичне планування на І семестр для 6 класу.

 

Дата

Тема уроку

Теорія літератури (ТЛ) 

Література і культура (ЛК)

Україна і світ (УС)

Елементи компаративістики (ЕК)

Міжпредметні зв’язки (МЗ)

Очікувані результати

Вступ (2 години)

1

 

Література як вид мистецтва.

(ТЛ) Художній образ, початкові поняття про традиційний образ, вічний образ.

(ЛК) Специфічні ознаки різних видів мистецтва. Вічні образи в літературі й мистецтві.

(УС) Традиційні образи українського й зарубіжного фольклору .

(ЕК) Особливості зображення одного й того самого образу в різних видах мистецтва.

(МЗ) Українська література, образотворче мистецтво.

 знає та розуміє роль культурних традицій у державному поступі (НЛ-2);

 усвідомлює роль духовних цінностей у формуванні гармонійно розвиненої особистості (НЛ-3).

 виявляє ознаки різних видів мистецтва, встановлює своєрідність літератури в системі видів мистецтва, її характерні риси;

 дає визначення поняття «художній образ», знає його різновиди «традиційний образ», «вічний образ»;

 наводить 2-3 приклади традиційних і вічних образів (із фольклору, прочитаних літературних творів, різних видів мистецтва);

 виявляє специфіку зображення одного й того самого образу в літературі та інших видах мистецтва;

 розповідає про свої улюблені твори літератури й мистецтва, виявляє їхні специфічні риси.

2

 

Художній образ.

Міфи народів світу (7 годин)

3

 

Поняття про міф. Основні тематичні групи міфів (про створення і будову світу, про героїв, календарні та ін.). Відображення єдності людини й природи в міфах різних народів. Популярні міфологічні образи, сюжети, мотиви різних народів.

(ТЛ) Початкове поняття про міф, мотив. Поглиблення поняття про образ (міфологічний образ).

(ЛК) Утілення міфів народів світу в мистецтві (живопис, музика, кіно, театр, мультиплікація та ін.).

(УС) Давні міфологічні уявлення українців (про створення світу, про природу, про добрі й злі сили).

(ЕК) Подібність елементів у міфах різних народів (образи, сюжети, мотиви). Міф іказка.

(МЗ) Українська мова, образотворче мистецтво.

 усвідомлює єдність людини й природи (НЛ-1);

 оцінює вплив міфів на подальший розвиток культурних традицій народів світу (НЛ-2);

 визнає переваги фізичного здоров’я людини (НЛ-3);

 усвідомлює роль особистої ініціативи у подоланні життєвих перешкод, заповзятості й наснаги в реалізації творчих планів (НЛ-4).

 визначає причини появи міфів, особливості міфологічного світосприйняття;

 дає визначення поняття «міф», відрізняє його від казки;

 називає тематичні групи міфів, наводить приклади сюжетів та образів, що належать до певних груп міфів;

 розуміє (на елементарному рівні) поняття «мотив», співвідносить його з поняттям «тема» (як часткове й ціле; мотив – реалізація теми);

 називає провідні міфологічні теми (творення світу, діяння героїв та ін.) і мотиви (сонця, ночі, випробування та ін.), що виявляються у міфах різних народів;

 переказує найвідоміші міфи народів світу, розкриває їхній загальнолюдський зміст;

 характеризує популярні міфологічні образи, розкриває втілення в них народних уявлень про світ, виявляє актуальний зміст міфологічних образів;

 зіставляє типологічно подібні образи (наприклад, образи героїв та ін.) у міфах народів світу;

 виявляє схожість давніх міфологічних уявлень українців і міфології інших народів;

 розкриває специфіку втілення міфів народів світу у творах мистецтва (живопис, музика, театр, кіно, мультиплікація тощо);

 розповідає про свої улюблені міфи, міфологічних героїв, висловлює власне ставлення до них.

4

 

Грецькі міфи. Міф про Прометея.

5

 

Міфи про Геракла.

6

 

Нарцис.

7

 

Пігмаліон і Галатея.

8

 

Індійські міфи. Творення. Про створення ночі. Про потоп. Про золоті часи.

9

 

Єгипетські міфи. Ра та Апоп. Міф про те, як Тефнут покинула Єгипет.

10

 

Розвиток мовлення. Усний твір-характеристика улюбленого міфічного персонажа.

Мудрість байки (3 години)

11

 

Байка як літературний жанр, її характерні ознаки, особливості художньої будови, повчальний зміст.

(ТЛ) Байка, езопова мова. Поглиблення понять про алегорію, образ (алегоричний образ).

(ЛК) Втілення сюжетів і образів байок Езопа та Ж. де Лафонтена в мистецтві.

(УС) Поетичне переосмислення традиційних сюжетів і образів Езопа в українських байках.

(ЕК) Розвиток жанру байки в різних країнах.

(МЗ) Іноземна мова, українська мова.

критично оцінює суспільні вади, виявляє готовність обстоювати власну думку (НЛ-1);

цінує злагоджену роботу для досягнення спільної мети (НЛ-2);

усвідомлює необхідність уникати небезпечних життєвих ситуацій (НЛ3).

 дає визначення жанру «байки», називає її характерні ознаки підтверджує прикладами з прочитаних творів;

 розкриває специфіку художньої структури байки;

 пояснює мораль байок, визначає її в прочитаних творах;

 розуміє поняття «езопова мова», демонструє на конкретних прикладах особливості езопової мови;

 зіставляє байки, виявляє в них подібності й відмінності;

 характеризує алегоричні образи байок, виявляє в них прихований зміст;

 називає українські байки, у яких знайшли відображення сюжети й образи байок Езопа;

 розкриває специфіку сюжетів і образів у байках, їхнє втілення у світовому мистецтві (на прикладі окремих творів образотворчого мистецтва, мультиплікації та ін.)

12

 

Езоп. «Лисиця і виноград», «Вовк і Ягня», «Крук і Лисиця», «Мурашки й Цикада». Поєднання конкретного і загального в байках Езопа. Утілення людських якостей (працелюбність, розум, хитрість, дурість, жорстокість, лінощі та ін.) в алегоричних образах. Мораль байок Езопа.

13

 

Жан де Лафонтен (1621 – 1695). «Зачумлені звірі». Новаторство Ж. де Лафонтена у жанрі байки. Людські вади в байці «Зачумлені звірі». Алегоричні образи твору.

14

 

Контрольна робота. Міфи народів світу. Мудрість байки. Тест.

Пригоди і фантастика (16 годин)

15

 

Жуль Верн (1828–1905) – автор роману «П'ятнадцятирічний капітан».

(ТЛ) Поглиблення понять про роман

(пригодницький роман), повість. Композиція.

(ЛК) Утілення сюжетів і мотивів

прочитаних творів у мистецтві.

(УС) Українські переклади творів. М.В. Гоголь

і Україна. Висловлювання українських митців

про творчість Ж. Верна, Ч. Діккенса, М. В.

Гоголя.

(ЕК) Традиції фольклору (казка, пісня, народні

образи) у творах Ч. Дікенса, М. Гоголя.

(МЗ) Географія, іноземна мова, ботаніка.

усвідомлює роль екологічних знань у досягненні життєвої мети (НЛ -1);

обстоює демократичні цінності (НЛ -2); 

оцінює ініціативність та підприємливість під час ухвалення життєво важливих рішень (НЛ -4).

 переказує (стисло) основні події творів;

 розкриває основні теми й проблеми творів;

 визначає роль описів природи у творах;

 характеризує образи персонажів, порівнює їх, визначає етапи духовного зростання, зміни у внутрішньому світі, сприйнятті людей і життя;

 визначає ключові моменти сюжету;

 простежує динаміку художніх образів, знаходить у тексті відповідні цитати;

 висловлює власне ставлення до персонажів;

 знаходить елементи фольклору в повістях Ч. Дікенса, М. Гоголя, виявляє роль фольклорних елементів у художніх текстах;

 висловлює власні враження, емоції, почуття, роздуми від прочитаних творів;

 визначає особливості композиції творів;

 знаходить у творах письменників портрети персонажів, визначає роль портретів у розкритті образів;

 називає 1-2 твори мистецтва за мотивами прочитаних творів, висловлює враження від них;

 визначає особливості українських перекладів творів.

16

 

Тема духовного випробування людини в романі Ж. Верна.

17

 

Образ Діка Сенда, моральні якості героя, його мужність і людяність.

18

 

Дік Сенд і його друзі.

19

 

Дік Сенд і Негоро.

20

 

Проблема рабства в романі.

21

 

Описи природи.

22

 

Контрольна робота. Твір-характеристика літературного персонажа на одну із запропонова-них тем.

23

 

Чарльз Дікенс (1812–1870) – автор повісті «Різдвяна пісня в прозі».

24

 

Подорож у часі й просторі Скруджа.

25

 

Динаміка образу Скруджа, причини його духовного переродження.

26

 

Сюжет і композиція повісті.

27

 

Значення образу Різдва у творі. Елементи фольклору (казки, пісні).

28

 

Розвиток мовлення. Письмовий твір-роздум «Диво Різдва».

29

 

Микола Васильович Гоголь (1809–1852) – автор повісті «Ніч перед Різдвом».

30

 

Народні традиції та звичаї у творі.

31

 

Тема кохання. Образи Оксани і Вакули.

32

 

Роль фантастики в повісті. Елементи фольклору (традиційні образи – відьма, чорт, місяць та ін.; різдвяні символи; елементи казки).

33

 

Контрольна робота. Пригоди і фантастика. Тести.

 

 

34

 

Позакласне читання. Дефо Д.  «Життя і незвичайні та дивовижні пригоди Робінзона Крузо». Сюжет твору.

 

 

35

 

Позакласне читання. Дефо Д. «Життя і незвичайні та дивовижні пригоди Робінзона Крузо». Образ Робінзона.