ЛАТИНОАМЕРИКАНСЬКА ЛІТЕРАТУРА
ХХ СТОЛІТТЯ: навчальна програма спецкурсу для учнів 11 класу
Автор: Охріменко
Тетяна Михайлівна,
учитель зарубіжної літератури
Вишнівської
загальноосвітньої
школи І-ІІІ ступенів №3
Києво-Святошинської
районної
державної адміністрації
Пояснювальна записка
Спецкурс
«Латиноамериканська література ХХ століття» пропонується для учнів 11 класу,
розрахований на 35 годин (1 година на
тиждень) філологічного профілю, являє собою ряд оглядових та
монографічних тем, що ілюструють складність літературного процесу ХХ століття
Латиноамериканського континенту.
Основна мета спецкурсу –
ознайомити учнів із особливостями розвитку латиноамериканської літератури ХХ
століття, залучити їх до найвищих досягнень літератури та культури Латинської
Америки, духовних цінностей, формувати загальнокультурний рівень школярів.
Завдання:
·
ознайомити учнів із
духовними здобутками та художніми відкриттями літератури Латинської Америки ХХ
століття;
·
визначити
особливості творчої манери кожного з названих письменників (лауреатів
Нобелівської премії), у творчості яких розкривається самобутність літературного
процесу латиноамериканського континенту;
·
поглибити уявлення
про національну своєрідність та загальнолюдську цінність літературних творів;
·
відпрацьовувати навички
розрізнення явищ елітарної та масової культури;
·
формувати потребу
читати, здатність насолоджуватися мистецтвом слова, розширювати читацький
досвід;
·
сприяти всебічному
розвитку, духовному збагаченню, активному становленню й самореалізації
особистості в сучасному світі.
Головним
об’єктом вивчення літератури латиноамериканського континенту ХХ століття є
тексти літературних творів, відомості про життя письменників, художні системи,
до яких вони належать. Особливу увагу потрібно звернути на роботу безпосередньо
з художнім текстом: уміння учнів аналізувати та інтерпретувати, помічати
художні деталі, розуміти творчий задум та оцінювати особливості його
реалізації. Саме такий підхід до вивчення художніх творів дасть можливість
школярам сприймати літературу як мистецтво слова.
Оглядові
теми знайомлять із особливостями латиноамериканської літератури ХХ століття як
однієї зі складових культури Латинської Америки.
Основні вимоги до
знань і вмінь учнів:
Учні повинні знати:
– основні етапи розвитку латиноамериканської літератури ХХ століття;
– місце та значення вивчених творів у контексті
творчості письменника та літературному процесі певного періоду.
Учні повинні вміти:
– аналізувати художні твори в
єдності змісту та форми;
– визначати сюжет, композицію,
систему образів, проблематику;
– аналізуючи твір,
використовувати елементи компаративного аналізу;
– брати участь у диспутах,
семінарах, конференціях, готувати та представляти презентації тощо.
Серед форм
роботи перевага надається інтерактивним та індивідуальним, що зумовлюють
розвиток літературно-творчих здібностей учнів. Форма проведення занять залежить
від жанрових особливостей твору.
Добір авторів та творів, зміст анотацій дасть
учителеві змогу на власний розсуд вибирати форми та методи занять, що забезпечать
формування читацької культури кожного учня та їхні естетичні смаки, навчать
орієнтуватися у світі сучасних друкованих видань, самостійно оцінювати
прочитане.
ЗМІСТОВА ЧАСТИНА
11 клас (35 годин, 1 година на тиждень)
№
|
Зміст програмового
матеріалу
|
Вимоги до рівня підготовки учнів
|
1
|
Вступ. Загальна
характеристика культури Латинської Америки. Пізнавальне
значення латиноамериканської культури: зображення життя, побуту, звичаїв,
моралі, світогляду народів Латинської Америки.
|
Учень (учениця):
|
2
|
Латиноамериканська література
– відкриття ХХ століття. «Магічний реалізм» – вище у світовому літературному процесі
другої половини XX ст. Літературна формула «магічного реалізму».
|
Учень (учениця):
дає
характеристику розвитку латиноамериканської літератури, головних особливостей напряму «магічний реалізм»;
обирає тему для дослідження (наукову або творчу роботу);
працює над творчою роботою протягом навчального року.
|
3
|
Змалювання життя континенту у
творчості А. Карпентьєра, М.А. Астуріаса, Х. Кортасара, М. Варгаса Льоси, Г. Гарсіа
Маркеса.
Основні напрямки та художні течії у латиноамериканській літературі ХХ
століття у контексті європейського та світового літературного процесу.
|
Учень (учениця):
знає особливості змалювання життя
латиноамериканського континенту у творчості названих письменників;
називає
художні течії літератури ХХ століття.
|
4
5
6
|
Література Аргентини.
Основні тенденції розвитку «нової латиноамериканської прози».
Хорхе Луїс Борхес – прозаїк, поет і публіцист, видатний письменників XX
сторіччя. Найвідоміші збірки: «Загальна історія ганьби», «Вавилонська
бібліотека», «Алеф», «Нові розслідування».
Інтелектуальний вплив
західної літератури.
Жанр новел-есе як синтез жанрів. Роль ігор Борхеса –
поєднання та взаємодія різних реальностей. Роль анотацій, довідок, цитат,
фрагментів. Текст у тексті, типи взаємодії текстів. Проблема автора:
співвідношення реального автора, автора-оповідача та уявного оповідача.
Аналіз новел Х.Л. Борхеса,
які виявляють нові тенденції літератури ІІ пол. ХХст.: «Сад зі стежками, що
розбігаються», «Вавилонська бібліотека», «Троянда Парацельса», «Книга піску»,
«Алеф» (1-2 новели на вибір).
|
Учень (учениця):
визначає основні історичні, соціальні, етичні риси
аргентинської літератури даного
періоду; поняття «нової латиноамериканської прози»;
дає визначення новели як жанру, роману як жанру;
переказує та аналізує твори, що вивчаються;
пояснює доцільність обраних автором тем;
висловлює судження щодо моральних та етичних питань творів;
характеризує головних і другорядних героїв твору;
складає плани-характеристики героїв та плани творів;
виявляє вміння інтерпретувати текст;
обґрунтовує власні думки,
доводить судження.
|
7
8
9
10
|
Хуліо Кортасар – письменник і поет, представник напряму «магічний
реалізм». Звернення до міфології. Роль
Кортасара у світовому літературному процесі. Зв’язок із рідною країною,
континентом, спрямування на сприйняття європейської культури.
Найвідоміші твори: «Виграші»,
«Життя хронопів і фамів», «Гра в класи», Експериментування з описом
реальності та формою роману у творі «62. Модель для складання».
Категорія гри у творчості письменника. Гра
як засіб сприйняття абсурду дійсності. Художній і соціальний сенс гри в романі «Гра в
класи».
|
Учень (учениця):
знає цікаві факти із життя
письменника;
переказує та аналізує твори, що вивчаються;
пояснює доцільність обраних автором тем;
висловлює судження щодо моральних та етичних питань творів;
характеризує головних і другорядних героїв твору;
складає плани-характеристики героїв та плани творів;
виявляє вміння інтерпретувати текст;
обґрунтовує власні думки,
доводить судження.
|
11
|
Чилійська література.
Загальна характеристика.
Ґабріела Містраль – поетеса, просвітителькa, дипломат, борець за права
жінок, лауреат Нобелівської премії (1945).
Біографічна довідка. Збірки поезій
«Сонети смерті», «Відчай», «Ніжність». Теми сповіді душі поетеси у поезіях. Аналіз
поезій на вибір.
|
Учень (учениця):
розповідає про розвиток чілійської літератури ХХст.;
визначає провідні мотиви лірики Ґабріели Містраль;
характеризує збірки поезій;
виразно читає поезії;
складає план усного виступу;
готує презентацію або реферат.
|
12
|
Пабло Неруда – лауреат Нобелівської премії (1971). Аналіз першої книги віршів «Зібрання сутінок». Художні
особливості збірок «Сто сонетів про кохання», «Ода початковим речам» («Ода атому», «Ода повітрю», «Ода деревині»,
«Ода життю», «Ода кактусу на березі», «Ода солі», «Ода сонцю») (на
вибір).
|
Учень (учениця):
знає цікаві факти
життя митця;
визначає провідні мотиви лірики Пабло Неруди;
характеризує збірки поезій;
виразно читає поезії;
складає план усного виступу;
готує презентацію або реферат.
|
13
14
|
Огляд літератури
Бразилії. Жоржі Амаду –
письменник, громадський та політичний діяч. Біографічна
довідка. Теми романів: соціальна несправедливість, політика, фольклор,
афробразильські вірування й традиції, чуттєвість бразильського народу.
Найвідоміший роман: «Капітани
піску». Реалістична оповідь про долю нещасних безпритульників,
мешканців пакгаузу на баіянському пляжі. Система образів твору.
|
Учень (учениця):
розповідає про національну спадщини бразильської культури;
визначає основні історичні, соціальні, етичні риси
бразильської літератури даного періоду;
готує повідомлення про життєвий та творчий шлях
письменників;
демонструє знання текстів прочитаних творів;
пояснює доцільність
обраних автором тем;
висловлює судження щодо проблематики творів;
характеризує головних і другорядних героїв твору;
складає плани-характеристики героїв творів;
виявляє вміння інтерпретувати текст;
обґрунтовує власні думки, доводить судження.
|
15
16
17
18
19
|
Паоло Коельо. Життєвий та творчий шлях письменника. Найвідоміші твори:
«Книга Воїна Світла», «П'ята
гора», «Алхімік», «Вероніка вирішує померти», «Диявол і
сеньйорита Прим».
Метаморфози художнього мислення Паоло Коельо. Думки автора й адаптований переказ класики світової художньої та релігійної
літератур у творах.
Роман «Алхімік». Філософська казка про пошуки свого шляху життя. Життєстверджуюча концепція твору.
Символи й
алегорії твору. Біблійні трактування образів пастуха й отари.
Аналіз
творів на вибір.
|
|
20
21
22
|
Література Перу. Загальна
характеристика літературного процесу.
Маріо Варґас Льйоса – прозаїк, драматург, есеїст, філософ, публіцист, політичний і
громадський діяч, лауреат Нобелівської премії (2010). Біографічна довідка. Короткий аналіз творчості Маріо Варгаса Льйоси. Художній синтез соціально-політичної
проблематики та екзистенційного й соціокультурного буття людини, розповідь про поведінку людини в
неоднозначних соціоментальних умовах. Романи
«Зелений дім», «Розмова в Соборі».
«Місто і пси» (1963) – роман про життя
військового училища. Тема насильства й відчуження у творі. Значення
контрастів у побудові роману. Система образів твору.
|
Учень (учениця):
дає
характеристику літературного процесу
Перу;
аналізує творчість
письменника;
демонструє знання тексту
твору;
визначає проблематику вивченого твору;
характеризує головних і
другорядних героїв твору;
визначає особливості композиції твору;
висловлює і
аргументує
власну думку.
|
23
24
25
26
27
|
Колумбійська література – найвідоміші письменники. Основні риси та художня своєрідність нової
латиноамериканської прози.
Ґабрієль Ґарсіа
Маркес – письменник-прозаїк, журналіст, видавець і політичний
діяч; лауреат Нобелівської премії (1982). Представник літератури «магічного
реалізму». Життєвий та творчий шлях письменника. Найвідоміші твори:
«Полковнику ніхто не пише», «Сто років самотності», «Осінь патріарха».
Міф та історія в романі
Г. Гарсіа Маркеса «Сто років самотності». Жанрова своєрідність роману. Рівні роману: казка, притча,
«інтелектуальний фольклор ХХ століття», іронія.
Магія реального життя. Сенс
назви роману, інтерпретація фіналу.
«Стариган із крилами». Проблеми
духовності і моралі у новелі.
|
Учень (учениця):
розповідає про розвиток колумбійської літератури
ХХ ст.;
характеризує «магічний реалізм» як напрям латиноамериканської літератури;
визначає теми та ідеї творчості
письменника;
висловлює власну думку щодо проблем, порушених автором;
переказує та
аналізує твори;
визначає авторське ставлення до героїв твору;
готує розгорнуті характеристики героїв;
складає план усного виступу.
|
28
29
|
Література Гватемали.
Міґель Анхель Астуріас – письменник, засновник «магічного
реалізму», лауреат Нобелівської премії (1967). «Магічний реалізм»
Астуріаса –
естетичне освоєння дійсності за допомогою засобів індіанської міфології та
фольклору. Поєднання у творах
елементів індіанського фольклору з реалістичним зображенням сучасних
політичних та суспільних явищ. Зв'язок письменника
з корінним населенням Гватемали –
індіанцями-майя.
«Легенди Гватемали». Фольклорні мотиви. Поєднання міфологічних
легенд із переказами колоніальних часів, барвисті картини рідної природи,
спогади про дитинство. Трилогія
«Сильний вітер», «Зелений Папа», «Очі похованих». Короткий огляд.
|
Учень (учениця):
дає
характеристику літературному процесу Гватемали;
визначає теми та ідеї творчості
письменника;
висловлює думку щодо порушених проблем;
визначає риси «магічного
реалізму» у творі;
демонструє уміння аналізувати твір із урахуванням його ідейно-художньої
своєрідності;
визначає роль елементів сюжету, композиції, системи образів.
|
30
31
|
Кубинська література.
Алехо Карпентьєр – письменник, журналіст, музикант і
музикознавець. Світ кубинської і
афрокубинської культури у творчості
письменника. Паралелі між романами Карпентьєра та його музичними творами.
«Архітектурна» стрункість книг. Перший роман «Екуе Ямба-О». Життя та звичаї
кольорових мешканців Куби у творі.
Риси «нового» роману Латинської Америки.
Повість «Царство
земне». Поєднання міфологічних
уявлень та реальності. Інтерес
до негритянського фольклору та релігії, фантастичні елементи. Змішування
часових пластів. Повість «Концерт бароко».
Аналіз творів на
вибір.
|
Учень (учениця):
дає
характеристику кубинській літературі;
визначає тему та ідею твору;
визначає авторське ставлення до героїв повісті;
складає план усного виступу;
аргументує власні думки;
складає відгук про літературний твір.
|
32
33
|
Література Мексики.
Октавіо Пас – поет, есеїст-культуролог, перекладач, політичний
публіцист, лауреат Нобелівської премії (1990). Огляд творчості. Збірки «Дикий місяць», «Корінь
людини», «Сонячний камінь», «Саламандра».
Збірка есе «Лабіринт самотності» – ключ до розуміння національних,
історичних і культурних проблем Мексики, оригінальне трактування концепту
«лабіринт», який є ключовим для всієї сучасної, насамперед постмодерністської
культури. Дослідження мексиканського національного характеру. Значення індіанської та іспанської спадщини в
дослідженні своєрідності мексиканського національного характеру, значення
впливу культури США.
|
Учень (учениця):
дає характеристику літературного
процесу Мексики;
дає визначення есе як жанру постмодерністської
культури;
визначає головні мотиви, теми та ідеї прочитаних творів;
визначає авторську позицію;
аргументує власні думки;
складає план до свого виступу.
|
34
35
|
Підсумок.
Узагальнення та систематизація вивченого матеріалу.
Захист проектів (творчих
робіт).
|
Учень (учениця):
готує творчий звіт, який ілюструє усвідомлення і засвоєння основних тем, мотивів, образів
вивчених творів.
|
НАВЧАЛЬНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ
№
|
К-ть год.
|
Назва розділів, тем
|
Форма роботи
|
Форма
контролю
|
1
|
1
|
Вступ. Загальна
характеристика культури Латинської Америки. Пізнавальне значення латиноамериканської
культури: зображення життя, побуту, звичаїв, моралі, світогляду народів
Латинської Америки.
|
Випереджальні завдання, робота в парах, ротаційних трійках.
|
Опитування.
|
2
|
2
|
Латиноамериканська література
– відкриття ХХ століття.
«Магічний реалізм» –
явище у світовому літературному процесі другої
половини XX ст. Літературна формула «магічного реалізму». Відображення життя континенту у творчості
А. Карпентьєра, М.А. Астуріаса, Х. Кортасара, М. Варгаса Льоси, Г.Гарсіа Маркеса. Основні
напрямки та художні течії в латиноамериканській літературі ХХ ст. у контексті
європейського та світового літературного процесу.
|
Повідомлення, робота з таблицями та алгоритмами.
|
Мульти-медійні презентації.
|
3
|
3
|
Література Аргентини.
Основні тенденції розвитку
«нової латиноамериканської прози».
Хорхе Луїс Борхес – прозаїк, поет
і публіцист, видатний письменників XX сторіччя. Найвідоміші збірки: «Загальна
історія ганьби», «Вавилонська бібліотека», «Алеф», «Нові розслідування». Інтелектуальний вплив західної літератури.
Жанр новел-есе як синтез жанрів. Роль ігор Борхеса
–поєднання і взаємодія різних реальностей. Роль анотацій, довідок, цитат,
фрагментів. Текст у тексті, типи взаємодії текстів. Проблема автора:
співвідношення реального автора, автора-оповідача та уявного оповідача.
Аналіз новел Х.Л.Борхеса, які
виявляють нові тенденції літератури ІІ пол. ХХст.: «Сад зі стежками, що
розбігаються», «Вавилонська бібліотека», «Троянда Парацельса», «Книга піску»,
«Алеф».
(1-2 новели на вибір).
|
Самостійна робота, робота в групах.
|
Опитування, тестування.
|
4
|
4
|
Хуліо Кортасар – письменник і
поет, представник напряму «магічний реалізм». Звернення до міфології. Роль Кортасара у світовому літературному
процесі. Зв’язок із рідною країною, континентом, спрямування на сприйняття
європейської культури. Найвідоміші твори: «Виграші», «Життя хронопів і
фамів», «Гра в класи».
Експериментування з описом реальності та формою роману у творі «62.
Модель для складання».
Категорія гри у творчості
письменника. Гра як засіб сприйняття абсурду дійсності. Художній та соціальний сенс гри в романі «Гра
в класи».
|
Випереджа-льні завдання, презентація.
|
Засідання творчої групи.
|
5
|
1
|
Чилійська література.
Загальна характеристика.
Ґабріела Містраль – поетеса,
просвітителькa, дипломат, борець за
права жінок, лауреат Нобелівської премії.
Біографічна довідка.
Збірки поезій «Сонети смерті»,
«Відчай», «Ніжність». Теми сповіді душі поетеси у поезіях.
Аналіз поезій на
вибір.
|
Повідомлення, аналіз поезії за вибором учнів.
|
Заняття-концерт.
|
6
|
1
|
Пабло Неруда – лауреат Нобелівської премії (1971). Аналіз першої книги віршів «Зібрання сутінок». Художні
особливості збірок «Сто сонетів про кохання», «Ода початковим речам». («Ода атому», «Ода повітрю», «Ода деревині»,
«Ода життю», «Ода кактусу на березі», «Ода солі», «Ода сонцю») (на
вибір).
|
Аналіз поезії (на вибір).
|
Укладання збірки поезій.
|
7
|
2
|
Огляд літератури
Бразилії. Жоржі Амаду –
письменник, громадський та політичний діяч. Біографічна
довідка. Теми романів: соціальна несправедливість, політика, фольклор,
афробразильські вірування і традиції, чуттєвість бразильського народу. Найвідоміший
роман «Капітани піску».
Реалістична оповідь про долю
нещасних безпритульників, мешканців пакгаузу на баіянському пляжі. Система
образів твору.
|
Підготовка буклетів, робота в творчих групах.
|
Тестування.
|
8
|
5
|
Паоло Коельо. Життєвий та творчий шлях письменника. Найвідоміші твори:
«Книга Воїна Світла», «П'ята
гора», «Алхімік», «Вероніка вирішує померти», «Диявол і
сеньйорита Прим».
Метаморфози художнього мислення Паоло Коельо. Думки автора й адаптований переказ класики світової художньої та релігійної
літератур у творах Паоло Коельо. Роман
«Алхімік». Філософська казка про пошуки свого
шляху життя.
Життєстверджуюча концепція твору. Символи й
алегорії твору. Біблійні трактування образів пастуха й отари.
Аналіз
творів на вибір.
|
Дискусія.
|
Мульти-медійні презентації, повідомлення.
|
9
|
3
|
Література Перу. Загальна характеристика літературного
процесу.
Маріо Варґас Льйоса – прозаїк, драматург, есеїст,
філософ, публіцист, політичний та громадський діяч, лауреат Нобелівської
премії (2010). Біографічна довідка. Короткий
аналіз творчості М. Варгаса Льйоси. Художній синтез соціально-політичної
проблематики і екзистенційного та соціокультурного буття людини, розповідь про поведінку людини в
незвичних соціоментальних умовах. Романи «Зелений дім», «Розмова в
Соборі». «Місто і пси» – роман про життя військового училища. Тема насильства й
відчуження у творі. Значення контрастів у побудові роману. Система образів твору.
|
Складання тез конспекту
лекції
|
Творча робота
|
10
|
5
|
Колумбійська література – найвідоміші письменники. Основні риси і художня своєрідність нової
латиноамериканської прози.
Ґабрієль Ґарсіа
Маркес – письменник-прозаїк, журналіст, видавець і політичний
діяч; лауреат Нобелівської премії (1982). Представник літератури «магічного
реалізму». Життєвий та творчий шлях письменника. Найвідоміші твори:
«Полковнику ніхто не пише», «Сто років самотності», «Осінь патріарха». Міф і
історія в романі Г. Гарсіа Маркеса «Сто років самотності». Жанрова своєрідність
роману. Рівні роману: казка, притча,
«інтелектуальний фольклор ХХ століття», іронія. Магія реального життя. Сенс
назви роману, інтерпретація фіналу. «Стариган
із крилами». Проблеми духовності й моралі у новелі.
|
Дискусія.
|
Мульти-медійні презентації, написання есе.
|
11
|
2
|
Література Гватемали. Міґель Анхель Астуріас – письменник, засновник «магічного
реалізму», лауреат Нобелівської премії (1967). «Магічний
реалізм» Астуріаса – естетичне освоєння дійсності за
допомогою засобів індіанської міфології та фольклору. Поєднання у творах елементів індіанського фольклору з
реалістичним зображенням сучасних політичних та суспільних явищ. Зв'язок письменника з корінним населенням Гватемали -
індіанцями-майя. «Легенди Гватемали». Фольклорні
мотиви. Поєднання міфологічних
легенд із переказами колоніальних часів, барвисті картини рідної природи,
спогади про дитинство.
Трилогія «Сильний вітер»,
«Зелений Папа», «Очі похованих». Короткий огляд.
|
Складання тез конспекту
лекції.
|
Написання творчої роботи.
|
12
|
2
|
Кубинська література. Алехо
Карпентьєр – письменник, журналіст, музикант і музикознавець. Світ кубинської й афрокубинської культури у творчості письменника. Паралелі
між романами Карпентьєра та його музичними творами. «Архітектурна» стрункість
книг. Перший роман «Екуе Ямба-О».
Життя і звичаї кольорових мешканців Куби у творі. Риси «нового»
роману Латинської Америки.
Повість «Царство земне». Поєднання міфологічних уявлень і
реальності. Інтерес до негритянського фольклору та релігії,
фантастичні елементи. Змішування часових
пластів. Повість «Концерт бароко».
Аналіз
творів на вибір.
|
Робота в творчих групах.
|
Опитування, тестування.
|
13
|
2
|
Література Мексики. Октавіо
Пас – поет, есеїст-культуролог,
перекладач, політичний публіцист, лауреат Нобелівської премії (1990). Огляд творчості. Збірки «Дикий місяць»,
«Корінь людини», «Сонячний
камінь», «Саламандра». Збірка есе «Лабіринт
самотності» – ключ до розуміння
національних, історичних і культурних проблем Мексики, оригінальне
трактування концепту «лабіринт», який є ключовим для всієї сучасної,
насамперед постмодерністської культури. Дослідження мексиканського
національного характеру. Значення індіанської та іспанської
спадщини в дослідженні своєрідності мексиканського національного характеру ,
значення впливу культури США.
|
Аналіз поезії (на вибір).
|
Написання есе.
|
14
|
2
|
Підсумок.
Узагальнення та
систематизація вивченого матеріалу.
|
Підготовка до захисту проектів.
|
Захист проектів (творчих робіт).
|
Використані джерела
1. Волощук Є. Зарубіжна
література : Хрестоматія-посібник для 11-го кл. загальноосвіт. навч. закл. / Є.
Волощук. – К. : Юридична книга, 2002.-560 с.: іл., схеми.
2. Волощук Є. Зарубіжна
література : підручник для 11 кл. загальноосвіт. навч. закл. / Є. Волощук. – К.
: Генеза, 2004. – 464 с.: іл.
3. Гузь О.О.
Від міфу до постмодернізму. / О. О. Гузь. – Тернопіль : Мандрівець, 2009. – 208
с.
4. Грисенко Л. Від історії
людства до історії духовності : Г. Маркес «Сто років самотності» /
Л.Грисенко // Всесвітня літ. та культура
в навч. закл. України. – 2001. - № 5. – С. 13 – 19.
5. Давиденко
Г. Й. Історія зарубіжної літератури ХХ століття : навч. посіб. / Г. Й.
Давиденко, Г. М. Стрельчук, Н. І. Гречаник. – К., 2007.
6. Дітькова С. Приречення на
самотність : До вивчення роману Г.Маркеса «Сто років самотності» / С. Дітькова
// Всесвітня літ. та культура в навч. закл. України. – 2005. - № 9. – С. 13 –
19.
7. Епштейн М. Між міфом та
реальністю. / М. Епштейн. // Всесвіт. – 1988. - №.6.
8. Жердинівська М.
Латиноамериканська література : від джерел до магічного реалізму /
М.Жердинівська // Всесвіт. – 1998. - №
1. – С. 164 – 167.
9. Затонський Д. Про магічний
реалізм Г.Маркеса / Д.Затонський //
Всесвітня літ. та культура в навч. закл. України. – 2001. – № 12. – С. 34
– 38.
10. Затонський Д. Сутність
нашої самотності / Д. Затонський // Всесвітня література та культура в навч.
закл. України. – 2001. - № 1, 2.
11.
Зарубіжна література ХХ ст. / за ред. Ніколенко О. М., Хоменко Н. В., Конєвої
Т. М. – К., 1998.
12. Історія зарубіжної літератури. ХХ століття : конспект лекцій : для студ. ф-ту
«Референт-перекладач»
/ Нар. укр. акад., [каф. українознав.;
упоряд. І. О. Помазан].– Х. : Вид-во НУА, 2004. – 318 с.
13. Каталог-путівник учителя
зарубіжної літератури. 1998-2004рр. / Уклад. І. Хроменко. – Тернопіль : Мандрівець, 2005. – 312 с.
14. Каталог-путівник учителя зарубіжної літератури. 2005-2006рр. / Уклад.
І. Хроменко. – Тернопіль : Мандрівець, 2007. – 136 с.
15. Кирилюк
О. У колі міфічного часу
Г. Маркеса / О.Кирилюк //
Відродження. – 1994. - № 8. – С. 29 – 31.
16. Ковбасенко Ю.І. Світова
література для 11кл. загальноосвіт. навч. закл. (академічний рівень, профільний
рівень). / Ю.І.Ковбасенко – К. : Грамота, 2011. – 336 с.: іл.
17. Кузьменко В. І. Історія зарубіжної літератури ХХ ст. : навч. посіб.
/ В. І. Кузьменко. – К., 2010.
18. Покальчук Ю. Магічний
реалізм Хуліо Кортасара / Ю. Покальчук // Кортасар Х. Гра в класи : Роман. –
Харків : Фоліо, 2008.
19. Покальчук Ю. На шляху до
нової свідомості. / Ю. Покальчук // Всесвіт, 1972. - № 4.