Календарно-тематичне планування
із зарубіжної літератури
для учнів 8 класу
на І семестр 2021-2022 навчального року
учителя зарубіжної літератури
_________________________________
__________________________________
Складено відповідно до програми Світова література. 5 – 9 класи. Програма для закладів загальної середньої освіти – К.: Видавничий дім «Освіта», 2013 зі змінами, затвердженими наказом МОН від 07.06.2017 № 804
Схвалено на засіданні методичного об’єднання вчителів суспільно-гуманітарних дисциплін (протокол № від )
Умовні позначення
Наскрізні лінії:
«Екологічна безпека і сталий розвиток» - НЛ-1
«Громадянська відповідальність» - НЛ-2
«Здоров’я і безпека» - НЛ-3
«Підприємливість і фінансова грамотність» - НЛ-4
Ключові компетентності:
Спілкування державною мовою – 1
Спілкування іноземними мовами – 2
Математична компетентність – 3
Основні компетентності у природничих науках і технологіях – 4
Інформаційно-цифрова компетентність – 5
Уміння вчитися впродовж життя – 6
Ініціативність і підприємливість – 7
Соціальна та громадянська компетентність – 8
Обізнаність і самовираження у сфері культури – 9
Екологічна грамотність і здорове життя - 10
№ |
Тема |
Наскрізні лінії |
Ключові компетент- ності |
Дата |
||
Учень/учениця: |
||||||
Вступ |
||||||
1. |
Література і культура. |
усвідомлює розмаїття культур різних країн, місце української літератури у
світовому історико-літературному процесі (НЛ-2) |
1, 6, 8 |
|
||
2 |
Роди літератури (епос, лірика, драма), їхні
характерні ознаки. Літературний процес. |
усвідомлює розмаїття культур різних країн, місце української літератури у
світовому історико-літературному процесі (НЛ-2) |
1, 6, 8 |
|
||
Священні книги людства як пам'ятки культури і джерело літератури |
||||||
3. |
Загальнокультурне значення священних книг народів
світу, найвідоміші з них. Священні книги як вихідна основа світових релігій,
етичних уявлень, мистецтва різних народів. |
обґрунтовує взаємозв’язок людини з природою (НЛ-1) |
1, 6, 8, 9 |
|
||
4. |
Веди (огляд). Веди як пам’ятка індоєвропейської
словесності II-I тис. до н. е. Образи ведійської міфології. Космогонічні міфи
Вед. |
обґрунтовує взаємозв’язок людини з природою (НЛ-1) |
1, 3, 6, 8, 9 |
|
||
5. |
Коран (огляд). Коран – головна книга ісламу.
Побудова Корану, охоплення в ньому різних сфер людського життя. |
обґрунтовує взаємозв’язок людини з природою (НЛ-1) |
1, 3, 6, 8, 9 |
|
||
6. |
Біблія як основа двох релігій – юдейської і
християнської. Зв’язок Біблії з історією і міфологією. Структура Біблії, її
складники. |
розуміє спільні для різних народів морально-етичні принципи, розрізняє
поняття добра і зла(НЛ-2) |
1, 3, 6, 8, 9 |
|
||
7. |
Старий Заповіт. Створення світу. Каїн і Авель.
Ключові ідеї та образи Старого Заповіту. 10 заповідей. Морально-філософський
зміст. |
розуміє спільні для різних народів морально-етичні принципи, розрізняє
поняття добра і зла(НЛ-2) |
1, 3, 6, 8, 9 |
|
||
8. |
Новий Заповіт (Євангеліє). Ключові ідеї та образи
Нового Заповіту. |
розуміє спільні для різних народів морально-етичні принципи, розрізняє
поняття добра і зла(НЛ-2) |
1, 3, 6, 8, 9 |
|
||
9. |
Розвиток мовлення . Усний твір «Мудрість та повчальність євангельських притч». |
розуміє спільні для різних народів морально-етичні принципи, розрізняє
поняття добра і зла(НЛ-2) |
1, 9 |
|
||
10. |
Контрольна робота. Твір-роздум за священними книгами людства на одну із
запропонованих тем. |
1,9 |
|
|||
Античність |
||||||
11. |
Поняття про античність, її хронологічні межі. Основні
етапи, роди і жанри античної літератури. |
усвідомлює важливість креативності та переваги спільної діяльності задля
досягнення мети (НЛ-4) |
1, 3, 5, 6, 8, 9 |
|
||
12. |
Давньогрецька міфологія. Основні цикли
давньогрецьких міфів. Міфологічна основа героїчного епосу. Міфи троянського
циклу. |
розуміє необхідність гармонійного співіснування людини і природи (НЛ-1) |
1, 6, 8, 9 |
|
||
13. |
Гомер та його значення в історії розвитку
європейських літератур. «Іліада» (огляд). Гуманістичний зміст твору.
Катарсис. |
усвідомлює війну як катастрофу (НЛ-1) |
1, 3, 6, 8, 9 |
|
||
14. |
«Двобій Ахілла і Гектора». «Пріам у Ахілла». Образи
Ахілла і Гектора. |
наводить приклади героїзму та самопожертви заради захисту рідної землі,
шанує сімейні традиції, усвідомлює взаємозв’язок між ухваленим рішенням та
його наслідками (НЛ-4) |
1, 3, 6, 8, 9 |
|
||
15. |
Розвиток мовлення. Письмовий твір «Порівняльна
характеристика Ахілла і Гектора». |
1,9 |
|
|||
16. |
Особливості розвитку і види лірики в Давній
Греції. Тіртей «Добре вмирати тому…». Ідея захисту
рідної країни в елегії. Античний ідеал героя. Авторська позиція. |
усвідомлює підступність стратегії завойовників (НЛ-4) |
1, 6, 8, 9 |
|
||
17. |
Сапфо «До Афродіти» («Барвношатна владарко, Афродіто…). Образ
ліричної героїні, глибина її почуттів і переживань. |
висловлює судження про цінність життя, гармонійну красу людини (НЛ-3) |
1, 6, 8, 9 |
|
||
18. |
Давньогрецький театр, його
характерні особливості, роль в античному суспільстві. Основні жанри
давньогрецької лірики – трагедія і комедія. |
усвідомлює важливість креативності та переваги спільної діяльності задля
досягнення мети (НЛ-4 |
1, 3, 4, 5, 6, 8, 9 |
|
||
19. |
Значення творчості Есхіла
для розвитку європейської драми і театру. Утілення міфу про Прометея у
трагедії «Прометей закутий». Основний конфлікт трагедії. |
висловлює судження про цінність життя, гармонійну красу людини (НЛ-3) |
1, 3, 6, 8,9 |
|
||
20. |
Давньоримська література. Поема Вергілія «Енеїда» як літературна
обробка легенди про троянця Енея — засновника Рима. Образ Енея. |
наводить приклади героїзму та самопожертви заради захисту рідної землі,
шанує сімейні традиції(НЛ-4) |
1, 3, 6, 7,8, 9 |
|
||
21. |
Квінт Горацій Флакк «До Мельпомени» («Мій пам’ятник стоїть…»). Тема
мистецтва і призначення митця у творі. |
висловлює судження про цінність життя, гармонійну красу людини (НЛ-3) |
1, 6, 8, 9 |
|
||
22. |
Публій Овідій Назон. Життя та творчість поета. Конфлікт митця з владою,
трагедія вигнання і сум за батьківщиною у «Сумних елегіях» . |
висловлює судження про цінність життя, гармонійну красу людини (НЛ-3) |
1, 6, 8, 9 |
|
||
23. |
Контрольна робота. Античність.
Тест. |
1, 9 |
|
|||
Середньовіччя |
||||||
24. |
Середньовіччя як доба, її хронологічні межі й специфічні ознаки в історії
європейських і східних літератур. |
усвідомлює важливість креативності та переваги спільної діяльності задля
досягнення мети (НЛ-4) |
1, 3, 5, 6, 8, 9 |
|
||
25. |
Творчість Лі Бо та Ду Фу. Аналіз віршів. |
цінує красу природи, сприймає людину як частку навколишнього світу (НЛ-1) |
1, 6, 8, 9 |
|
||
26. |
Омар Хайям (бл. 1048–після 1122). Рубаї. Лаконізм і місткість жанру
рубаї. Основні теми й мотиви творчості Омара Хайяма. |
розуміє вплив позитивного мислення на відновлення душевної рівноваги
(НЛ-3) |
1, 6, 8, 9 |
|
||
27. |
«Пісня про Роланда» (X ст.). Історична основа твору й
поетичне переосмислення в ньому реальних подій. |
усвідомлює вплив історичних подій на долю людини (НЛ-2) |
1, 5, 6, 8, 9 |
|
||
28. |
Патріотичні ідеї в «Пісні про Роланда». Образна система (Роланд, Ганелон,
Карл та ін.). Елементи фольклору. Особливості поетичної мови твору. |
висловлює судження щодо активної громадської позиції (НЛ-2) |
1, 5, 6, 8, 9 |
|
||
29. |
Аліг’єрі Данте. Утілення в сонеті 11 краси високого почуття кохання. |
розуміє вплив позитивного мислення на відновлення душевної рівноваги
(НЛ-3) |
1, 6, 8, 9 |
|
||
30. |
Контрольна робота.
Середньовіччя. Тест. |
1, 9 |
|
|||
31 |
Позакласне читання. Марина
Аромштам «Коли відпочивають янголи». Учителька (Марсем) та її учні: два погляди на один світ. |
критично осмислює методи досягнення мети (НЛ-4) |
1, 3, 5, 6, 8, 9 |
|
||
32 |
Позакласне читання. Марина
Аромштам «Коли відпочивають янголи». Моральні проблеми та їхнє осмислення у
творі. |
Усвідомлює важливість креативних рішень для самореалізації (НЛ-4) |
1, 3, 5, 6, 8, 9 |
|
||
Учитель ____ ________________________
Погоджено __________________________
Директор ___ ________________________