Сторінки

Для учнів 👧👦

Для вчителя 👩‍🏫

01.01.22

КП на ІІ семестр для 7 класу

          

Календарно-тематичне планування

із зарубіжної літератури

для учнів 7 класу

на ІІ семестр 2021-2022 навчального року

учителя зарубіжної літератури

 

Складено відповідно до програми Світова література. 5 – 9 класи. Програма для закладів загальної середньої освіти – К.: Видавничий дім «Освіта», 2013 зі змінами, затвердженими наказом МОН від 07.06.2017 № 804, та Зарубіжна література.

Схвалено на засіданні методичного об’єднання вчителів суспільно-гуманітарних дисциплін (протокол №     від                 ).

 

Умовні позначення 

Наскрізні лінії:

«Екологічна безпека і сталий розвиток» - НЛ-1

«Громадянська відповідальність» - НЛ-2

«Здоров’я і безпека» - НЛ-3

«Підприємливість і фінансова грамотність» - НЛ-4

 

Ключові компетентності:

Спілкування державною мовою – 1

Спілкування іноземними мовами – 2

Математична компетентність – 3

Основні компетентності у природничих науках і технологіях – 4

Інформаційно-цифрова компетентність – 5

Уміння вчитися впродовж життя – 6

Ініціативність і підприємливість – 7

Соціальна та громадянська компетентність – 8

Обізнаність і самовираження у сфері культури – 9

Екологічна грамотність і здорове життя – 10

 

7 клас

Дата

Тема

Наскрізні лінії  та ключові компетентності

Дружба і кохання

1


Дитинство та юність О. С. Пушкіна.

НАСКРІЗНІ ЛІНІЇ

Учень (учениця):

висловлює судження щодо важливості духовного й емоційного збагачення людини (НЛ-1);

усвідомлює красу високих почуттів, висловлює критичну думку щодо вияву меркантилізму, прагматизму у людських стосунках (НЛ-2);

цінує віру у власні здібності, здатність ухвалювати нестандартні рішення для втілення мрії (НЛ-4).

 

КЛЮЧОВІ КОМПЕТЕНТНОСТІ

1: читає, сприймає, розуміє, аналізує, художні твори в найкращих українських перекладах;

2: використовує  іноземні мови для розширення читацького досвіду;

3: аналізує літературний твір, виокремлює його компоненти;

4: досліджує літературні тексти;

5: розрізняє  емоції інших осіб у контексті діалогу із художнім твором і в комунікативних ситуаціях;

6: вивчає державну  та іноземні мови,  використовуючи  потенціал творів зарубіжної літератури;

7: ініціює усну взаємодію для розвитку ідеї та її реалізації;

8: враховує вплив слова на психічне здоров’я людини;

9: створює тексти з метою вираження власних ідей, почуттів, досвіду.

2


Уславлення ліцейської дружби й вірності ідеалам у вірші «19 жовтня 1825 року». Авторські спогади і роздуми у творі.

3


Олександр Грін – автор повісті «Пурпурові вітрила».

4


Поєднання реального і фантастичного в повісті «Пурпурові вітрила».

5


Основний конфлікт твору «Пурпурові вітрила» (Каперна – мрія).

6


Розвиток мовлення. Усна порівняльна характеристика літературних героїв. Ассоль і Грей.

7


Символіка образу пурпурових вітрил.

8


Вірші Р. Бернса та  Г. Гейне про кохання.

9


Виразне читання напам’ять вірша Р. Бернса або Г. Гейне.

10


Поетизація високого почуття кохання у вірші К. Симонова «Жди мене».

11


Виразне читання напам’ять вірша К. Симонова «Жди мене».

12


Контрольна робота. Твір-роздум на одну із запропонованих тем за вивченими творами.

Літературний детектив

13


Детектив як жанр літератури, характерні ознаки жанру. Жанрове розмаїття детективів. Теорія літератури. Розповідач і оповідач. Початкове поняття про точку зору.

НАСКРІЗНІ ЛІНІЇ

Учень (учениця):

розуміє невідворотність покарання злочину (НЛ-2);

висловлює судження щодо переваг фізичної витривалості, здорового способу життя (НЛ-3);

усвідомлює необхідність набуття знань для успішної професійної діяльності (НЛ-4).

 

КЛЮЧОВІ КОМПЕТЕНТНОСТІ

1: усно й письмово висловлює думки, почуття, погляди;

3: формулює визначення, логічно обґрунтовує  висловлену думку;

4: висловлює гіпотези, описує процеси власної діяльності;

5: діє за алгоритмом при складанні плану для розв’язання комунікативних завдань;

6: постійно збагачує власний словниковий запас;

7: спирається на етичний потенціал художньої літератури в процесі реалізації життєвих задач;

8: використовує ефективні комунікативні стратегії для співпраці в групі;

9: сприймає та осмислює цінності, актуалізовані в художніх творах.

14


Е. А. По – засновник жанру детективу у світовій літературі.

15


Захопливий сюжет повісті Е.По «Золотий жук».

16


Особливості композиційної будови повісті Е.По «Золотий жук»  – «розповідь у розповіді», її  художнє значення.

17


Образи Вільяма Леграна, Джупітера, оповідача.

18


Позакласне читання. А. Конан Дойл «Пістрява стрічка». Шерлок Холмс як безпосередній учасник розв’язання сімейного конфлікту.

19


Позакласне читання. А. Конан Дойл «Пістрява стрічка». Сутність «дедуктивного методу» Шерлока Холмса.

20


Контрольна робота. Літературний детектив. Тест.

Світова новела

21


Новела як літературний жанр, її характерні ознаки, різновиди.        О. Генрі – майстер новели.

НАСКРІЗНІ ЛІНІЇ

Учень (учениця):

висловлює судження щодо моральної відповідальність за свої вчинки та утвердження справедливості; цінує щирість людських стосунків (НЛ-2);

усвідомлює цінність життя (НЛ-3);

шанобливо ставиться до мистецького хисту (НЛ-4).

 

КЛЮЧОВІ КОМПЕТЕНТНОСТІ

1: адаптується до умов спілкування, розв’язує нестандартні завдання;

3: аналізує літературний твір, виокремлює його компоненти;

4: використовує ціннісний потенціал художньої літератури для збереження соціокультурного середовища;

5: розрізняє емоції інших осіб у контексті діалогу із художнім твором;

6:  визначає   емоційно-ціннісний потенціал та естетичну довершеність художніх творів;

7: спирається на етичний потенціал художньої літератури в процесі реалізації життєвих задач;

8:  обстоює особистісні ціннісні орієнтири, спираючись на культурні здобутки світу;

9: використовує  досвід взаємодії з творами художньої літератури  в життєвих ситуаціях для формування власного світогляду та збагачення культурного і життєвого досвіду.

22


Моральні цінності в новелі «Дари волхвів».

23


Біблійні мотиви у новелі «Дари волхвів», художні деталі.

24


Новела «Останній листок» - гімн людині, яка здатна на самопожертву заради ближнього.

25


Специфіка розкриття образу Бермана. Образи дівчат, їхня динаміка. Особливості художньої мови новели, розповідач.

26


Розвиток мовлення. Створення Інстаграм (Фейсбук)-сторінки літературного героя.

27


Видатний англійський фантаст Г. Дж.Уеллс.Точка зору дорослого і дитини в новелі «Чарівна крамниця». «Дива» та їхнє сприйняття персонажами.

28


Майстер японської новели Акутагава Рюноске. Утілення ідеї про моральну справедливість у новелі «Павутинка».Філософський зміст новели. Підтекст. Художні образи новели (Будда, Кандата).

29


Контрольна робота. Світова новела. Тест.

Сучасна література. Я і світ

30


Айзек Азімов – автор повісті «Фах». Роздуми про майбутнє людини і людства в повісті «Фах».

НАСКРІЗНІ ЛІНІЇ

Учень (учениця):

прогнозує загрози для розвитку інтелекту людини, пов’язані з науково-технічним прогресом (НЛ-1);

розуміє важливість самостійного мислення, цінує свободу (НЛ-2);

аналізує ступінь ризику під час прийняття життєво важливого рішення, усвідомлює цінність життя (НЛ-3).

 

КЛЮЧОВІ КОМПЕТЕНТНОСТІ

1: читає, розуміє, аналізує, оцінює сучасні художні твори;

3: порівнює літературні твори;

4: використовує цифрові технології для розширення кола читання художньої літератури;

6: орієнтується у світі сучасної літератури;

7: ініціює онлайн-взаємодію для розвитку ідеї та її реалізації;

8: виявляє у сучасних творах   соціально важливий зміст, застереження й прогнозування суспільства щодо згубних тенденцій;

9: розвиває власну читацьку культуру і творчі здібності.

31


Проблема духовної реалізації людини. Розуміння сутності культури й освіти, призначення людини в сучасному світі.

32


Образ Джорджа Плейтена. Утвердження сили людського інтелекту, самостійності мислення, творчої уяви, моральних цінностей.

33


Діана Вінн Джонс – авторка роману «Мандрівний замок Хаула».

34


Поєднання елементів казки та детективу у творі. Значення прийому чаклунства.

35


Образ Софі,світ її мрій, бажань,жахів.

36


Контрольна робота. Сучасна література. Я і світ. Тести.

Підсумки

37


Узагальнення і систематизація навчального матеріалу.

 

38


Узагальнення і систематизація навчального матеріалу.