Сторінки

Для учнів 👧👦

Для вчителя 👩‍🏫

02.01.22

КП для 8 класу на ІІ семестр

 


8 клас

Дата

Тема

Наскрізні лінії та ключові компетентності

Відродження

1

 

Епоха Відродження в Європі. Гуманізм. Культ античності. Характерні риси ренесансної культури і літератури.

НАСКРІЗНІ ЛІНІЇ

Учень (учениця):

виявляє повагу до людини, усвідомлює роль кохання і дружби, засуджує розбрат між людьми, розуміє гуманістичні ідеали (НЛ-2);

цінує людське життя (НЛ-3);

висловлює думку щодо необхідності виявлення ініціативи для досягнення мети, критично оцінює засоби досягнення поставленої мети (НЛ-4).

 

КЛЮЧОВІ КОМПЕТЕНТНОСТІ

1: читає, сприймає, розуміє,  інтерпретує, оцінює художні твори;

2: читає,  розуміє художні твори зарубіжних письменників  іншими мовами;

3: порівнює літературні твори;

4:  висловлює гіпотези, описує процеси власної діяльності з використанням мовних і мовленнєвих засобів;

5: комунікує грамотно і безпечно в інформаційному просторі;

6: постійно збагачує власний словниковий запас;

7: презентує власні ідеї та ініціативи зрозуміло, грамотно з використанням доцільних виражальних засобів;

8: виявляє у творах зарубіжної літератури соціально важливий зміст;

9: сприймає та осмислює цінності, актуалізовані в художніх творах зарубіжних письменників.

2

 

Історія кохання в сонетах             Ф. Петрарки.

3

 

Виняткова роль В. Шекспіра в розвитку англійської національної літератури і світового мистецтва.

4

 

Основні теми сонетів В. Шекспіра – кохання до Смаглявої леді, дружба.

5

 

Виразне читання напам’ять сонетів Ф. Петрарки і                    В. Шекспіра.

6

 

Історія створення трагедії «Ромео і Джульєтта». Конфлікт справжнього почуття і забобонів.

7

 

Оспівування чистого пристрасного кохання Ромео і Джульєтти, вплив кохання на людську особистість. Проблема життя і смерті.

8

 

Трактування фіналу. Гуманістична цінність трагедії Шекспіра, її популярність серед різних поколінь.

9

 

Мігель де Сервантес Сааведра – автор роману «Дон Кіхот».

10

 

Історія створення роману, його зв’язок із лицарськими романами, пародійний характер.

11

 

Особливості сюжету і композиції роману «Дон Кіхот». Конфлікт високих прагнень Дон Кіхота і буденної дійсності, неможливості реалізації ідеалів героя.

12

 

Розвиток мовлення. Порівняльна характеристика персонажів. Дон Кіхот і Санчо Панса – парні образи, у яких утілено високу ідею і прагматизм. Популярність вічних образів.

13

 

Синтез різних жанрових ознак у романі. Широта філософського змісту твору, можливість його різних тлумачень.

14

 

Контрольна робота. Твір-роздум на одну із запропонованих тем (за літературою Відродження).

Бароко і класицизм

15

 

Бароко як доба і художній напрям у європейській літературі й мистецтві. Видатні представники європейського бароко та їхні здобутки.

НАСКРІЗНІ ЛІНІЇ

Учень (учениця):

розрізняє істинні та фальшиві цінності, розуміє необхідність шанобливого ставлення до людини незалежно від її соціального стану (НЛ-2);

усвідомлює важливість здорового глузду (НЛ-3);

висловлює критичне судження щодо різних моделей поведінки людини(НЛ-4).

 

КЛЮЧОВІ КОМПЕТЕНТНОСТІ

1: усно й письмово висловлює думки, почуття, погляди;

2: використовує художні твори зарубіжних письменників і власний мовленнєвий досвід для вивчення іноземних мов;

3: перетворює інформацію з однієї форми в іншу;

4: використовує цифрові  технології  для розширення кола читання художньої літератури;

5: діє за алгоритмом при складанні плану для розв’язання комунікативних завдань;

6: застосовує комунікативні стратегії відповідно до мети і ситуації спілкування;

7: презентує власні ідеї та ініціативи чітко, грамотно, використовуючи доцільні мовні засоби;

8: уникає дискримінації інших у ході спілкувння;

9: використовує українську мову як державну для духовного, культурного й національного самовияву.

 

16

 

Утілення у вірші Луїса де Гонгора-і-Арготе «Галерник» провідних тем барокової літератури. Символіка твору. Образ ліричного героя.

17

 

Напруга почуттів ліричного героя у 19 сонеті «Щоб мучить мене…» Джонна Донна. Символіка. Поетична мова.

18

 

Історичні умови, філософське та естетичне підґрунтя класицизму. Характерні ознаки класицизму як художнього напряму.

19

 

Мольєр – майстер класицистичної комедії. Художнє новаторство Мольєра у драматургії, вплив його відкриттів на світове театральне мистецтво.

20

 

Історія створення комедії «Міщанин-шляхтич». Тематика і проблематика твору, його загальнолюдське значення.

21

 

Основні образи комедії (пан Журден, пані Журден).

22

 

Основні образи комедії ( граф Дорант, графиня Дорімена, Клеонт).

23

 

Засоби комічного в комедії «Міщанин-шляхтич» (гумор, іронія, сатира, сарказм).

24

 

Контрольна робота. Бароко і класицизм. Тест.

Література ХХ-ХХІ століть. У пошуках себе і високого польоту

25

 

Антуан де Сент-Екзюпері – автор казки-притчі «Маленький принц».

НАСКРІЗНІ ЛІНІЇ

Учень (учениця):

висловлює особисте ставлення до проблем навколишнього середовища (НЛ-1);

розуміє особисту відповідальність перед людьми;  усвідомлює право на свободу вибору (НЛ-2);

відповідальноставиться до власного здоров’я, цінує життя (НЛ-3);

критично осмислює  методи досягнення мети; усвідомлює важливість креативних рішень для самореалізації(НЛ-4).

 

КЛЮЧОВІ КОМПЕТЕНТНОСТІ

1: усно й письмово тлумачить поняття, факти, висловлює думки, почуття, погляди;

3: установлює причиново-наслідкові зв’язки, виокремлює головну та другорядну інформацію;

4: швидко й ефективно шукає інформацію;

5: використовує інтернет-ресурси для отримання нових знань;

6: користується різними джерелами довідкової інформації;

7: використовує комунікативні стратегії для формулювання власних пропозицій;

 8: уникає дискримінації інших у ході спілкувння;

9: дотримується норм української літературної мови та мовленнєвого етикету.

 

26

 

Людські взаємини, моральні цінності в казці-притчі «Маленький принц».

27

 

Філософський зміст твору «Маленький принц».

28

 

Художні образи казки-притчі «Маленький принц».

29

 

Розвиток мовлення. Створення Інстаграм (Фейсбук)-сторінки літературного героя.

30

 

Річард Бах – автор повісті «Чайка Джонатан Лівінгстон».

31

 

Сюжет твору Баха як філософська метафора людського буття. Алегоричні образи повісті.

32

 

Утілення прагнення до високої мети в образі чайки Джонатана.

33

 

Художній конфлікт і можливість його подолання. Ознаки притчі у творі.

34

 

Позакласне читання. Барбара Космовська «Буба». Ідея поваги і любові до людини.

35

 

Позакласне читання. Барбара Космовська «Буба:мертвий сезон». Сімейні цінності у творі.

36

 

Контрольна робота. Література ХХ-ХХІ століття. У пошуках себе і високого польоту. Тести.

Підсумки

37

 

Узагальнення та систематизація навчального матеріалу.

 

38

 

Узагальнення та систематизація навчального матеріалу.