Сторінки

Для учнів 👧👦

Для вчителя 👩‍🏫

24.08.22

Календарно-тематичне планування для 9 класу на І семестр

 💙💛💙💛💙💛💙💛💙💛💙💛💙💛💙💛💙💛💙💛💙💛💙💛💙💛💙💛💙💛💙

Дата

Тема уроку

Теорія літератури (ТЛ)

Література і культура (ЛК)

Україна і світ (УС)

Елементи компаративістики (ЕК)

Міжпредметні зв’язки (МЗ)

Очікувані результати

Вступ (2 години)

1

 

Літературні жанри і стилі.

(ТЛ) Жанр, стиль.

(ЛК) Жанри і стилі як органічні елементи

культури. Загальне і національне в структурі

жанрів і стилів.

(УС) Жанрово-стильові тенденції в

українській та зарубіжних літературах на

етапах літературного процесу.

(ЕК) Специфіка жанрів у різних національних

літературах (оповідання, роман, сонет та

ін.). Розмаїття індивідуальних стилів митців.

(МЗ) Українська література, художня

культура.

 усвідомлює зв’язок різних ознак

культурного, соціального,

технологічного розвитку людства

(НЛ-1);

 цінує спільну працю, громадянську

ініціативу (НЛ-2).

 дає визначення поняття «жанр»,

розуміє його зв’язок із родовим

поділом літератури;

 називає жанри, які належать до

різних родів (епос, лірика, драма), а

також міжродові утворення

(наприклад, балада, поема та ін.);

 визначає жанрові ознаки творів (на

прикладі прочитаних текстів);

 дає визначення поняття «стиль»,

розрізняє стилі загальні (епох,

напрямів, течій) та індивідуальні

(стилі письменників);

 знає складники стилю (тематика,

образотворчість, сюжетнокомпозиційні особливості, поетична мова);

 порівнює окремі жанри в

національних літературах (на

прикладі прочитаних творів).

2

 

Перехідні явища в

літературі.

Просвітництво (9 годин)

3

 

Історичні умови та провідні ідеї

Просвітництва. Вплив філософії на літературу

й культуру доби. Художні

напрями (просвітницький класицизм,

просвітницький реалізм, сентименталізм).

(ТЛ) Поглиблення понять про роман, оду. Композиція.

(ЛК) Європейське мистецтво доби

Просвітництва.

(УС) Ідеї Просвітництва в Україні.

(ЕК) Порівняння оригіналів і художніх

перекладів (у фрагментах і цілісно за умови

володіння учнями іноземною мовою).

(МЗ) Історія, математика.

 усвідомлює особисту

відповідальність за стан

навколишнього середовища (НЛ-1);

 розуміє роль ініціативи в

суспільстві (НЛ-2);

 осмислює значення безпечної

поведінки в критичних ситуаціях

(НЛ-3);

 ставить перед собою мету й

системно працює для її реалізації

(НЛ-4).

 розкриває чинники (історичні,

філософські, естетичні) розвитку

європейської літератури доби

Просвітництва;

 знає основні художні напрями

розвитку літератури й мистецтва

Просвітництва, називає їхні ознаки,

представників;

 називає ключові ідеї Просвітництва,

виявляє їх у прочитаних творах;

 визначає особливості сюжету й

композиції роману Дж. Свіфта

«Мандри Гуллівера»;

 розкриває жанрову своєрідність

роману «Мандри

Гуллівера» (поєднання

реалістичних елементів і соціальної

фантастики);

 знаходить приклади езопової мовиу творі Дж. Свіфта;

 характеризує образ Гуллівера,

визначає художні засоби його

створення;

 знаходить у романі Дж. Свіфта

приклади гумору, іронії, сатири,

сарказму, визначає їхні функції у

творі;

 розкриває ідеї, аналізує мотиви й

образи в ліричних творах Й. В. Ґете;

 пояснює, чому ода «До радості» Ф. Шиллера стала гімном Євросоюзу.

4

 

Джонатан Свіфт (1667–1745) – автор роману «Мандри

Лемюеля Гуллівера» (1 частина).

 

5

 

Історія

написання твору. Просвітницькі ідеї у творі.

6

 

Образ Гуллівера як втілення концепції нової

людини.

7

 

Жанрова своєрідність роману

(поєднання реалістичних елементів і

соціальної фантастики).

8

 

Засоби комічного

(гумор, іронія, сатира, сарказм). Езопова мова.

9

 

Розвиток мовлення. Письмовий твір-роздум «Чого можна навчитися у Гуллівера?»

10

 

Роль Й. В. Ґете в історії

Просвітництва. Нове розуміння природи у

ліриці Й. В. Ґете. Міфологічний зміст образів

вірша «Вільшаний король». Ідея кохання й

щастя у «Травневій пісні», ознаки фольклору

11

 

Волелюбні мотиви та протистояння образів

персонажів у «Прометеї». Образ Прометея.

12

 

Просвітницька ідея

об’єднання людства в оді «До радості» Ф.

Шиллера. Пафос твору, який став гімном

Євросоюзу.

13

 

Виразне читання напам’ять оди Ф. Шиллера «До радості».

14

 

Контрольна робота. Просвітництво. Тест.

 

 

Романтизм (18 годин)

15

 

Історичні, естетичні, філософські чинники

розвитку романтизму. Основні ознаки

романтизму як напряму в літературі й

мистецтві. Романтизм у різних країнах.

(ТЛ) Поглиблення понять про поему

(романтична), роман.

(ЛК) Романтизм у різних видах мистецтва

(живопис, музика та ін.).

(УС) Україна в житті й творчості

зарубіжних митців.

(ЕК) Порівняння оригіналів, художніх

перекладів, переспівів. Порівняння образів

персонажів.

(МЗ) Художня культура, історія, географія

усвідомлює взаємозв’язок людини і

навколишнього середовища (НЛ-1);

 розуміє необхідність захисту своїх

прaв і прав інших людей (НЛ-2);

 визначає тактику поведінки в

небезпечних ситуаціях (НЛ-3);

 оцінює проблему і відповідно до цього ухвалює рішення (НЛ-4).

 визначає специфічні ознаки

романтизму як художнього напряму

в літературі й мистецтві, чинники

його розвитку (історичні, естетичні,

філософські), національну

специфіку в різних країнах;

 розповідає про основні віхи життя і

творчості митців, їхній внесок у

духовну скарбницю світової та

національних літератур;

 визначає провідні теми й мотиви

творів письменників і письменниць;

 аналізує романтичні образи, засоби

їхнього створення;

 знаходить у тексті, інтерпретує

зміст романтичних символів;

 виявляє зв’язок романтичних творів

із фольклором, знаходить

відповідні елементи (образи,

символи, мотиви, жанрові ознаки

тощо);

 аналізує (цілісно) ліричні вірші

поетів-романтиків, поему

«Мазепа» Дж. Байрона);

 виявляє жанрові ознаки поеми й роману доби романтизму,

взаємодію романтизму і реалізму

(на прикладі прочитаних творів);

 визначає особливості віршового

розміру, строфічної організації

поетичних творів (на прикладах

прочитаних текстів);

 виявляє художнє новаторство

митців – відкриття нових тем і

мотивів, збагачення художньої мови, нові рішення в галузі

образотворчості, жанрів тощо;

 порівнює оригінали (за умови

володіння іноземною мовою),

художні переклади, переспіви

творів письменників;

 порівнює образи персонажів;

 знає імена українських перекладачів

прочитаних творів;

 розповідає про відкритість

романтизму як художнього

напряму, його взаємодію з іншими

напрямами, демонструє

формування реалістичних тенденцій

у межах романтизму (на прикладі

прочитаних творів);

 виявляє особливості індивідуальних стилів митців.

16

 

Специфіка німецького романтизму і

творчість Г. Гейне. «Книга пісень»:

особливості композиції збірки, образ

ліричного героя, фольклорні елементи (образи,

мотиви, символи, жанрові ознаки пісні та ін.).

17

 

Утілення високого почуття кохання у віршах

митця. Особливості поетичної мови творів («На півночі кедр одинокий…», «Не знаю,

що стало зо мною…», «Коли розлучаються

двоє…»).

18

 

Виразне читання напам’ять вірша «Не знаю, що стало зо мною».

19

 

Вплив творчості Дж. Байрона на розвиток

романтизму в Європі.

20

 

Протиставлення мрії і

дійсності у ліриці поета. Фольклорні та

біблійні мотиви у віршах Дж. Байрона ( «Хотів би жити знов у горах…», «Мій дух як

ніч…».

21

 

Українська тема в поемі «Мазепа».

22

 

Специфіка

зображення образу гетьмана у творі (монолог

героя, романтичний пейзаж як засіб

увиразнення образу, динаміка образу та ін.).

23

 

Розвиток мовлення. Усна характеристика інших образів поеми (Карл XII, козаки та ін.).

24

 

Контрольна робота. Твір-роздум на одну із запропонованих тем за поемою «Мазепа».

25

 

Віктор Гюго (1802 – 1885) – автор роману «Собор

Паризької Богоматері».

26

 

Історична основа

твору та її авторське переосмислення.

27

 

Провідні теми й проблеми роману.

28

 

Особливості побудови сюжету і композиції.

29

 

Поетизація почуття кохання.

30

 

Образи

персонажів (Есмеральда, Клод Фролло,

Квазімодо, Феб та ін.), їхні стосунки й життєві

долі.

31

 

Образи

персонажів (Есмеральда, Клод Фролло,

Квазімодо, Феб та ін.), їхні стосунки й життєві

долі.

32

 

Символіка твору.

33

 

Контрольна робота. Романтизм. Тести.

 

 

34

 

Позакласне читання.

 Меріме П. «Кармен». Трагедія Кармен.

 

 

35

 

Позакласне читання.

Меріме П. «Маттео Фальконе». Перевага моральних принципів над особистими почуттями.