💙💛💙💛💙💛💙💛💙💛💙💛💙💛💙💛💙💛💙💛💙💛💙💛💙💛💙💛💙💛💙
№ |
Дата |
Тема уроку |
Теорія
літератури (ТЛ) Література і
культура (ЛК) Україна і світ
(УС) Елементи
компаративістики (ЕК) Міжпредметні
зв’язки (МЗ) |
Очікувані
результати |
Вступ (2 години) |
||||
1 |
|
Літературні
жанри і стилі. |
(ТЛ) Жанр,
стиль. (ЛК) Жанри і
стилі як органічні елементи культури.
Загальне і національне в структурі жанрів і стилів. (УС)
Жанрово-стильові тенденції в українській та
зарубіжних літературах на етапах
літературного процесу. (ЕК) Специфіка
жанрів у різних національних літературах
(оповідання, роман, сонет та ін.). Розмаїття
індивідуальних стилів митців. (МЗ) Українська
література, художня культура. |
усвідомлює
зв’язок різних ознак культурного,
соціального, технологічного
розвитку людства (НЛ-1); цінує спільну
працю, громадянську ініціативу
(НЛ-2). дає визначення
поняття «жанр», розуміє його
зв’язок із родовим поділом
літератури; називає жанри,
які належать до різних родів
(епос, лірика, драма), а також міжродові
утворення (наприклад,
балада, поема та ін.); визначає
жанрові ознаки творів (на прикладі
прочитаних текстів); дає визначення
поняття «стиль», розрізняє стилі
загальні (епох, напрямів, течій)
та індивідуальні (стилі
письменників); знає складники
стилю (тематика, образотворчість,
сюжетнокомпозиційні особливості, поетична мова); порівнює
окремі жанри в національних
літературах (на прикладі
прочитаних творів). |
2 |
|
Перехідні явища
в літературі. |
||
Просвітництво (9 годин) |
||||
3 |
|
Історичні умови
та провідні ідеї Просвітництва.
Вплив філософії на літературу й культуру доби.
Художні напрями
(просвітницький класицизм, просвітницький
реалізм, сентименталізм). |
(ТЛ) Поглиблення
понять про роман, оду. Композиція. (ЛК) Європейське
мистецтво доби Просвітництва. (УС) Ідеї
Просвітництва в Україні. (ЕК) Порівняння
оригіналів і художніх перекладів (у
фрагментах і цілісно за умови володіння учнями
іноземною мовою). (МЗ) Історія,
математика. |
усвідомлює
особисту відповідальність
за стан навколишнього
середовища (НЛ-1); розуміє роль
ініціативи в суспільстві
(НЛ-2); осмислює
значення безпечної поведінки в
критичних ситуаціях (НЛ-3); ставить перед
собою мету й системно працює
для її реалізації (НЛ-4). розкриває
чинники (історичні, філософські,
естетичні) розвитку європейської
літератури доби Просвітництва; знає основні
художні напрями розвитку
літератури й мистецтва Просвітництва,
називає їхні ознаки, представників; називає ключові
ідеї Просвітництва, виявляє їх у
прочитаних творах; визначає
особливості сюжету й композиції
роману Дж. Свіфта «Мандри
Гуллівера»; розкриває
жанрову своєрідність роману «Мандри Гуллівера»
(поєднання реалістичних
елементів і соціальної фантастики); знаходить
приклади езопової мовиу творі Дж. Свіфта; характеризує
образ Гуллівера, визначає художні
засоби його створення; знаходить у
романі Дж. Свіфта приклади гумору,
іронії, сатири, сарказму,
визначає їхні функції у творі; розкриває
ідеї, аналізує мотиви й образи в
ліричних творах Й. В. Ґете; пояснює, чому
ода «До радості» Ф. Шиллера стала гімном Євросоюзу. |
4 |
|
Джонатан Свіфт
(1667–1745) – автор роману «Мандри Лемюеля
Гуллівера» (1 частина). |
||
5 |
|
Історія написання твору.
Просвітницькі ідеї у творі. |
||
6 |
|
Образ Гуллівера
як втілення концепції нової людини. |
||
7 |
|
Жанрова
своєрідність роману (поєднання
реалістичних елементів і соціальної
фантастики). |
||
8 |
|
Засоби комічного (гумор, іронія,
сатира, сарказм). Езопова мова. |
||
9 |
|
Розвиток
мовлення. Письмовий твір-роздум «Чого можна навчитися у Гуллівера?» |
||
10 |
|
Роль Й. В. Ґете
в історії Просвітництва.
Нове розуміння природи у ліриці Й. В.
Ґете. Міфологічний зміст образів вірша «Вільшаний
король». Ідея кохання й щастя у «Травневій
пісні», ознаки фольклору |
||
11 |
|
Волелюбні мотиви
та протистояння образів персонажів у
«Прометеї». Образ Прометея. |
||
12 |
|
Просвітницька
ідея об’єднання
людства в оді «До радості» Ф. Шиллера. Пафос
твору, який став гімном Євросоюзу. |
||
13 |
|
Виразне читання
напам’ять оди Ф. Шиллера «До радості». |
||
14 |
|
Контрольна
робота. Просвітництво. Тест. |
|
|
Романтизм (18 годин) |
||||
15 |
|
Історичні,
естетичні, філософські чинники розвитку
романтизму. Основні ознаки романтизму як
напряму в літературі й мистецтві.
Романтизм у різних країнах. |
(ТЛ) Поглиблення
понять про поему (романтична),
роман. (ЛК) Романтизм у
різних видах мистецтва (живопис, музика
та ін.). (УС) Україна в
житті й творчості зарубіжних
митців. (ЕК) Порівняння
оригіналів, художніх перекладів,
переспівів. Порівняння образів персонажів. (МЗ) Художня
культура, історія, географія |
усвідомлює
взаємозв’язок людини і навколишнього
середовища (НЛ-1); розуміє
необхідність захисту своїх прaв і прав
інших людей (НЛ-2); визначає
тактику поведінки в небезпечних
ситуаціях (НЛ-3); оцінює проблему і відповідно до цього ухвалює рішення (НЛ-4). визначає
специфічні ознаки романтизму як
художнього напряму в літературі й
мистецтві, чинники його розвитку (історичні,
естетичні, філософські),
національну специфіку в
різних країнах; розповідає про
основні віхи життя і творчості
митців, їхній внесок у духовну
скарбницю світової та національних
літератур; визначає
провідні теми й мотиви творів письменників
і письменниць; аналізує
романтичні образи, засоби їхнього
створення; знаходить у
тексті, інтерпретує зміст
романтичних символів; виявляє
зв’язок романтичних творів із фольклором,
знаходить відповідні
елементи (образи, символи, мотиви,
жанрові ознаки тощо); аналізує
(цілісно) ліричні вірші поетів-романтиків,
поему «Мазепа» Дж.
Байрона); виявляє жанрові ознаки поеми й роману доби романтизму, взаємодію
романтизму і реалізму (на прикладі
прочитаних творів); визначає
особливості віршового розміру,
строфічної організації поетичних творів
(на прикладах прочитаних
текстів); виявляє
художнє новаторство митців –
відкриття нових тем і мотивів,
збагачення художньої мови, нові рішення в галузі образотворчості,
жанрів тощо; порівнює оригінали
(за умови володіння
іноземною мовою), художні
переклади, переспіви творів
письменників; порівнює
образи персонажів; знає імена
українських перекладачів прочитаних
творів; розповідає про
відкритість романтизму як
художнього напряму, його
взаємодію з іншими напрямами,
демонструє формування
реалістичних тенденцій у межах
романтизму (на прикладі прочитаних
творів); виявляє особливості індивідуальних стилів митців. |
16 |
|
Специфіка
німецького романтизму і творчість Г.
Гейне. «Книга пісень»: особливості
композиції збірки, образ ліричного героя,
фольклорні елементи (образи, мотиви, символи,
жанрові ознаки пісні та ін.). |
||
17 |
|
Утілення
високого почуття кохання у віршах митця.
Особливості поетичної мови творів («На півночі кедр одинокий…», «Не знаю, що стало зо
мною…», «Коли розлучаються двоє…»). |
||
18 |
|
Виразне читання
напам’ять вірша «Не знаю, що стало зо мною». |
||
19 |
|
Вплив творчості
Дж. Байрона на розвиток романтизму в
Європі. |
||
20 |
|
Протиставлення
мрії і дійсності у
ліриці поета. Фольклорні та біблійні мотиви
у віршах Дж. Байрона ( «Хотів би жити знов у горах…», «Мій дух
як ніч…». |
||
21 |
|
Українська тема
в поемі «Мазепа». |
||
22 |
|
Специфіка зображення
образу гетьмана у творі (монолог героя,
романтичний пейзаж як засіб увиразнення
образу, динаміка образу та ін.). |
||
23 |
|
Розвиток
мовлення. Усна характеристика інших образів поеми (Карл XII,
козаки та ін.). |
||
24 |
|
Контрольна
робота. Твір-роздум на одну із запропонованих тем за поемою «Мазепа». |
||
25 |
|
Віктор Гюго
(1802 – 1885) – автор роману «Собор Паризької
Богоматері». |
||
26 |
|
Історична основа твору та її
авторське переосмислення. |
||
27 |
|
Провідні теми й
проблеми роману. |
||
28 |
|
Особливості
побудови сюжету і композиції. |
||
29 |
|
Поетизація
почуття кохання. |
||
30 |
|
Образи персонажів
(Есмеральда, Клод Фролло, Квазімодо, Феб
та ін.), їхні стосунки й життєві долі. |
||
31 |
|
Образи персонажів
(Есмеральда, Клод Фролло, Квазімодо, Феб
та ін.), їхні стосунки й життєві долі. |
||
32 |
|
Символіка твору. |
||
33 |
|
Контрольна
робота. Романтизм. Тести. |
|
|
34 |
|
Позакласне
читання. Меріме
П. «Кармен». Трагедія Кармен. |
|
|
35 |
|
Позакласне
читання. Меріме
П. «Маттео Фальконе». Перевага
моральних принципів над особистими почуттями. |
|
|