09.03.25

Завдання для роботи над ГР 4 ( «Дослідження мовлення») на уроках літератури.

 

Аналіз і тлумачення мовлення персонажів

  1. Випишіть цитати персонажа, що розкривають його емоційний стан. Як змінюється його мовлення залежно від ситуації?

  2. Зіставте мовлення двох героїв твору. Чим воно відрізняється? Як це характеризує їхню особистість?

  3. Знайдіть діалектизми, архаїзми або професіоналізми в тексті. Поясніть, як вони впливають на стилістику твору.

  4. Які художні засоби використовує автор у мовленні героїв? Наведіть приклади епітетів, порівнянь, метафор.

  5. Складіть діалог між двома персонажами, використовуючи особливості їхнього мовлення.

Стилістичний і мовний аналіз тексту

  1. Перепишіть уривок у публіцистичному стилі. Як зміниться його звучання?

  2. Проаналізуйте мовний стиль автора. Які особливості синтаксису, лексики, стилістики впадають в око?

  3. Перетворіть художній текст на науковий аналіз. Як зміниться структура викладу?

  4. Знайдіть приклади книжної та розмовної лексики в тексті. Як вони взаємодіють?

  5. Які синтаксичні конструкції надають тексту емоційності? Випишіть їх і поясніть їхній ефект.

Робота з авторським мовленням

  1. Проаналізуйте, як автор передає внутрішній світ героя через його мовлення.

  2. Напишіть монолог героя від першої особи, використовуючи його стилістику мовлення.

  3. Як змінюється авторський стиль у різних частинах твору? Порівняйте вступ і кульмінацію.

  4. Перепишіть уривок від імені іншого персонажа, зберігаючи його мовленнєві особливості.

  5. Напишіть коментар до цитати з твору, аналізуючи її стильові особливості.

Творчі завдання

  1. Напишіть продовження діалогу між персонажами, зберігаючи їхню мовну характеристику.

  2. Створіть власний текст у стилі обраного письменника. Використайте його мовні засоби.

  3. Перетворіть прозовий уривок на вірш. Які мовні зміни вам довелося зробити?

  4. Змініть розповідь у художньому стилі на репортаж. Як зміниться мовлення?

  5. Напишіть рецензію на уривок твору, аналізуючи мовні особливості автора.