Календарно-тематичне
планування
із
зарубіжної літератури
для учнів 5
класу
на ІІ
семестр 2021-2022 навчального року
учителя
зарубіжної літератури
Складено відповідно до програми
Світова література. 5 – 9 класи.
Програма для закладів загальної середньої освіти – К.: Видавничий дім «Освіта»,
2013 зі змінами, затвердженими наказом МОН від 07.06.2017 № 804.
Схвалено на засіданні
методичного об’єднання вчителів суспільно-гуманітарних дисциплін (протокол
№ від ).
Умовні позначення
Наскрізні лінії:
«Екологічна безпека і сталий розвиток» - НЛ-1
«Громадянська відповідальність» - НЛ-2
«Здоров’я і безпека» - НЛ-3
«Підприємливість і фінансова грамотність» - НЛ-4
Ключові компетентності:
Спілкування державною мовою – 1
Спілкування іноземними мовами – 2
Математична компетентність – 3
Основні компетентності у природничих науках і технологіях – 4
Інформаційно-цифрова компетентність – 5
Уміння вчитися впродовж життя – 6
Ініціативність і підприємливість – 7
Соціальна та громадянська компетентність – 8
Обізнаність і самовираження у сфері культури – 9
Екологічна грамотність і здорове життя - 10
5 клас
№ |
Дата |
Тема |
Наскрізні
лінії та ключові компетентності |
Світ
дитинства |
|||
1 |
|
Марк Твен – автор повісті «Пригоди Тома Сойєра». |
НАСКРІЗНІ ЛІНІЇ Учень (учениця): розуміє необхідність розв’язання проблем довкілля (НЛ-1); розуміє важливість вияву ініціативи в суспільному житті (НЛ-2); усвідомлює переваги позитивного мислення для збереження здоров’я (НЛ-3); характеризує героїв творів щодо їхньої винахідливості, підприємливості та
кмітливості (НЛ-4). КЛЮЧОВІ
КОМПЕТЕНТНОСТІ 1: читає, сприймає, розуміє, оцінює художні твори в
найкращих українських перекладах; 3: установлює
причинно-наслідкові зв’язки, виокремлює головну та
другорядну інформацію; 4: описує процеси
власної діяльності з використанням мовних і мовленнєвих засобів; 5: діє за алгоритмом
при складанні плану для розв’язання комунікативних завдань; 6: визначає
власні читацькі та комунікативні потреби, цілі та способи їх досягнення; 7: презентує власні
ідеї, бачення, інноваційні погляди зрозуміло, грамотно, креативно; 8: використовує
ефективні комунікативні стратегії для співпраці в групі; 9: використовує
мову і потенціал художньої літератури
для духовного, культурного й національного самовираження. |
2 |
|
Історія створення повісті «Пригоди Тома Сойєра». Теорія
літератури. Портрет. Початкові поняття
про сюжет, повість. |
|
3 |
|
Світ дорослих і дітей у повісті «Пригоди Тома Сойєра». |
|
4 |
|
Том Сойєр і Гекльберрі Фінн. |
|
5 |
|
Ставлення автора повісті «Пригоди Тома Сойєра» до своїх героїв. |
|
6 |
|
Провідні ідеї
повісті «Пригоди Тома Сойєра». (дружба, кохання, людяність та ін.). |
|
7 |
|
Розвиток мовлення. Створення Інстаграм
(Фейсбук)-сторінки літературного героя. |
|
8 |
|
Елеанор Портер – авторка роману «Полліанна». |
|
9 |
|
Історія створення роману «Полліанна». Початкове поняття
про роман. |
|
10 |
|
Щирість, мужність і оптимізм героїні роману
«Полліанна», її вплив на життя міста. |
|
11 |
|
Полліанна та її друзі. |
|
12 |
|
Художні засоби розкриття образу Полліанни. |
|
13 |
|
Ідея радості життя
й відкриття світу у романі «Полліанна» |
|
14 |
|
Розвиток мовлення. Усна порівняльна
характеристика Тома Сойєра і Полліанни. |
|
15 |
|
Контрольна робота. Твір-характеристика
літературного персонажа (за творами Марка Твена та Е. Портер) |
|
Сила
творчої уяви |
|||
16 |
|
Льюїс Керролл – автор повісті-казки «Аліса в Країні
Див». |
НАСКРІЗНІ ЛІНІЇ Учень (учениця): усвідомлює
важливість знаходити спільну мову з природою (НЛ-1); розрізняє поняття «добро» і «зло» (НЛ-2); розуміє необхідність здорового способу життя (НЛ-3); осмислює важливість лідерських ініціатив (НЛ-4). КЛЮЧОВІ
КОМПЕТЕНТНОСТІ 1: усно й письмово висловлює
думки, почуття, погляди; 2: читає, сприймає,
розуміє
художні твори зарубіжних письменників
іншими мовами; 3: формулює визначення,
логічно обґрунтовує висловлену
думку; 4: аналізує,
досліджує літературні тексти; 5: використовує різні види
сприймання художніх текстів для
пізнання та естетичного задоволення; 6: збагачує власний словниковий
запас; 7: презентує
власні ідеї та ініціативи; 8: виявляє у творах соціально важливий зміст; 9: сприймає та осмислює
цінності, актуалізовані в художніх творах |
17 |
|
Творча історія книжки «Аліса в Країні Див», її зв’язок із
біографією письменника та життям Англії вікторіанської доби. Теорія
літератури. Початкові поняття про
фантастику. |
|
18 |
|
Образ Аліси, світ її уяви і захопливі пригоди. |
|
19 |
|
Образ Аліси, світ її уяви і захопливі пригоди. |
|
20 |
|
Персонажі, які оточують Алісу. |
|
21 |
|
Персонажі, які оточують Алісу. |
|
22 |
|
Особливості художньої мови повісті-казки «Аліса в
Країні Див».. |
|
23 |
|
Організація
повісті-казки «Аліса в Країні Див» як гри. |
|
24 |
|
Марина Цвєтаєва – авторка вірша «Книги в червоній палітурці». |
|
25 |
|
Чарівний світ літератури і мистецтва у вірші М. Цвєтаєвої «Книги в червоній палітурці». |
|
26 |
|
Контрольна робота. Сила творчої уяви.
Тест. |
|
Сучасна
література. У колі добрих героїв |
|||
27 |
|
Класична та сучасна література. Теорія літератури. Персонаж і герой літературного твору. |
НАСКРІЗНІ ЛІНІЇ Учень (учениця): усвідомлює
взаємозв’язок усього живого на землі (НЛ-1); розуміє важливість
сімейних зв’язків (НЛ-2); осмислює необхідність дотримання здорового способу життя, важливість ненасильницького
розв’язання конфліктів (НЛ-3); оцінює креативність як важливу рису людського характеру(НЛ-4) . КЛЮЧОВІ
КОМПЕТЕНТНОСТІ 1: розуміє, оцінює, презентує здобутки українських
перекладачів творів зарубіжної літератури та їхній внесок у становлення й
розвиток української літературної мови; 3: перетворює інформацію
з однієї форми в іншу (текст, таблиця, схема тощо) для розв’язання
комунікативних завдань; 4: використовує
сучасні технології (зокрема цифрові) для розширення кола читання художньої
літератури; 5: комунікує грамотно і безпечно в інформаційному просторі; 6: орієнтується у світі сучасної літератури; 7: спирається на етичний
потенціал художньої літератури в процесі реалізації життєвих задач,
підприємницьких рішень; 8: уникає дискримінування інших осіб у своїх
висловлюваннях і діях; |
28 |
|
Роальд Дал – автор повісті-казки «Чарлі і шоколадна
фабрика». |
|
29 |
|
Цікаві пригоди хлопчика Чарлі та його друзів на
казковій шоколадній фабриці містера Вонкі. |
|
30 |
|
Цікаві пригоди хлопчика Чарлі та його друзів на
казковій шоколадній фабриці містера Вонкі. |
|
31 |
|
Доброта і щирість головного героя повісті-казки «Чарлі
і шоколадна фабрика». |
|
32 |
|
Доброта і щирість головного героя повісті-казки «Чарлі
і шоколадна фабрика». |
|
33 |
|
Пауль Маар – автор казкової повісті «Машина для
здійснення бажань, або Суботик повертається в суботу». |
|
34 |
|
Яскравість художнього світу твору «Машина для
здійснення бажань, або Суботик повертається в суботу». |
|
35 |
|
Оптимістичний образ Суботика, його віра в силу думки й
фантазії. |
|
36 |
|
Реальне і фантастичне у творі «Машина для здійснення
бажань, або Суботик повертається в суботу». Елементи фольклору та їхнє
значення для розкриття головної ідеї – реалізація мрій, бажань і прагнень
особистості. |
|
37 |
|
Позакласне читання. Туве Янсон «Комета
прилітає». Чарівність художнього світу твору. |
|
38 |
|
Позакласне читання.Туве Янсон «Капелюх
чарівника». Ідея доброти, щирості, сімейних цінностей. |
|
39 |
|
Контрольна робота. Сучасна література. У колі добрих героїв.
Тест. |
|
Підсумки |
|||
40 41 |
|
Узагальнення і систематизація навчального матеріалу. |
|