16.04.25

Сучасний пан Журден у Instagram / TikTok / Facebook

 

Завдання: “Сучасний пан Журден у Instagram / TikTok / Facebook”

Варіант 1: Міні-есе / пост

Уяви, що пан Журден живе в наш час і веде сторінку в соцмережах. Напиши один із його постів (або короткий текст) на тему:

  • «Як я став елітним»

  • «10 порад, як виглядати інтелектуалом»

  • «Мій шлях до успіху: курси, костюми і круасан з лососем»

Приклад (іронічний стиль):

"Щойно закінчив онлайн-курс «Як говорити складними словами, не розуміючи їх». Тепер можу сказати ‘онтологічна диверсифікація’ в будь-якому контексті! Дякую, вельмишановні професори! #НовеЖиття #ПанЖурден2025"


Варіант 2: Діалог з психологом

Склади короткий діалог, де пан Журден прийшов до сучасного психолога. Мета — з’ясувати, чому йому так важливо, щоб його вважали "висококультурним" і шляхетним.

Формат:

  • Психолог: Чому ви хочете бути аристократом?

  • Журден: Бо всі поважають шляхтичів! А ще в них гарні шкарпетки!

  • Психолог: А що саме ви цінуєте в аристократії?

  • (І т. д.)


Варіант 3: Створити мем або ілюстрацію

Намалюй або придумай сучасний мем, де пан Журден:

  • купує 15 онлайн-курсів, але не розуміє жодного;

  • дивиться фільм французькою з титрами, щоб похвалитись;

  • питає, чи «шляхтич — це той, хто має Tesla».


СТВОРЕНО ЗА ДОПОМОГОЮ ШІ


15.04.25

Тести до 6 розділу “Пригод Тома Соєра”

 Тести до 6 розділу “Пригод Тома Соєра” (уривок за 1 qr-кодом на с. 240, підручник О. Ніколенко)


1. Як Том Сойєр почувався в понеділок уранці?

A) Весело і радісно  

Б) Дуже нещасним 

В) Втомлено після школи  

Г) Байдуже  


2. Чому Том не любив понеділки?  

A) Через погану погоду  

Б) Бо не хотів бачити друзів  

В) Через початок нового шкільного тижня 

Г) Через хатню роботу  



3. Який план Том вигадує, щоб не йти до школи? 

A) Зламати ногу  

Б) Захворіти  

В) Утекти з дому  

Г) Написати записку тітці  


4. Який біль спочатку Том уявив у себе? 

A) Біль у голові  

Б) Біль у серці  

В) Легенький біль у животі 

Г) Біль у горлі  


5. Чому Том не зізнався тітці про зуб,. який хитаєься? 

A) Боявся втратити голос  

Б) Знав, що вона його вирве, і буде боляче 

В) Не хотів хвилювати її  

Г) Забув про зуб  


6. Яку хворобу Том пригадав з розповіді лікаря? 

A) Грип  

Б) Ту, що могла призвести до втрати пальця 

В) Запалення вуха  

Г) Астму  


7. Як Сід спочатку реагував на стогони Тома? 

A) Спав і не прокидався  

Б) Почав кричати  

В) Сміявся  

Г) Одразу покликав тітку  


8. Яке враження справив Том на Сіда, коли нарешті його розбудив? 

A) Сід не повірив йому  

Б) Сід злякався, що Том помирає  

В) Сід розізлився  

Г) Сід розплакався  


9. Що Том наказав віддати дівчині у разі своєї смерті? 

A) Свій капелюх  

Б) Щоденник  

В) Раму від вікна та однооке кошеня 

Г) Лист  


10. Як тітка Поллі спершу відреагувала на новину про «смерть» Тома? 

A) Впала в обморок  

Б) Не звернула увагу  

В) Схвильовано побігла нагору 

Г) Посміялася  


11. Яке захворювання Том вигадав, щоб викликати жалість? 

A) Апендицит  

Б) Ангіна  

В) Гангрена пальця  

Г) Лихоманка  


12. Як тітка Поллі вирвала Тому хворий зуб?

A) За допомогою плоскогубців  

Б) Викликала лікаря  

В) Прив'язала нитку до зуба і ліжка, а потім налякала головешкою 

Г) Том вирвав сам  


Створено за допомогою ШІ




08.04.25

Марк Твен "Пригоди Тома Соєра" (І та ІІ розділи)

 Вправа "Так чи ні" за І розділом "Том грається, воює, ховається"


1.Том Соєр живе в маленькому містечку. (Так)

2.Том завжди слухається дорослих. (Ні)

3.У Тома є брат на ім'я Сід. (Так)

4.Том любить гратися з друзями. (Так)

5.Він часто ховається від школи. (Так)

6.Том мріє стати піратом. (Так)

7.У Тома є собака. (Ні)

8.Він не любить читати книги. (Ні)

9.Том часто воює з іншими хлопцями. (Так)

10.Він має багато друзів. (Так)

11.Том завжди виконує домашні завдання. (Ні)

12.Він любить пригоди. (Так)


Вправи за розділом «Чудовий маляр»


1. Вправа "Мистецтво переконання"  

Мета. Зрозуміти психологічну майстерність Тома Соєра та вивчити прийоми переконання.  

Завдання. 

- Прочитайте уривок, де Том переконує хлопців фарбувати паркан. 

- Випишіть слова та фрази, які Том використовує, щоб викликати зацікавлення у своїх друзів.

- Обговоріть, чому це спрацювало.

- Уявіть себе на місці Тома: як би ви зацікавили однокласників виконати нецікаве завдання? Напишіть міні-діалог (5–7 реплік).


2. Вправа "Білий паркан — як символ"

Мета.Проаналізувати символіку і значення образів у творі.  

Завдання.  

- Що символізує білий паркан у цьому розділі?  

- Чому автор приділяє йому таку увагу?  

- Чи може білий паркан бути метафорою для чогось у житті сучасної людини? 

Напишіть коротке есе (5–7 речень) на тему "Мій білий паркан" — про справу, яку ви не хотіли робити, але зрештою знайшли у ній задоволення або вигоду.


3. Вправа "Том Соєр — маленький підприємець" 

Мета. Розвивати аналітичне мислення та навички порівняння.  

Завдання.  

- Порівняйте поведінку Тома з поведінкою підприємця.  

- Складіть таблицю: у першій колонці — риси характеру Тома у сцені з парканом, у другій — аналогічні риси сучасного підприємця.  

- Обговоріть у класі: чи можна вважати Тома талановитим "маркетологом"? Чому?


Створено за допомогою ШІ.



25.03.25

10 STEM-завдань, які допоможуть глибше охарактеризувати літературного героя

  10 STEM-завдань, які допоможуть глибше охарактеризувати літературного героя, поєднуючи науку, технології, інженерію та математику.  


1. Біологія емоцій (Біологія, Психологія)  

Завдання: Проаналізуйте емоційний стан героя та опишіть біологічні процеси, що супроводжують його почуття (наприклад, як страх активує симпатичну нервову систему або як стрес впливає на рівень кортизолу).  


2. Фізика сили героя (Фізика, Біомеханіка) 

Завдання: Якщо персонаж виконує фізичні дії (піднімає важкий предмет, стрибає, біжить), розрахуйте силу, яку він прикладає. Чи є ці дії фізично можливими?  


3. Психометричний тест героя (Математика, Психологія)  

Завдання: Створіть анкету-тест для визначення типу особистості героя за методиками MBTI або Big Five. Проаналізуйте його результати та зробіть висновок про його поведінку.  


4. Програмування особистості (Інформатика, Література) 

Завдання: Опишіть характер персонажа у вигляді алгоритму або псевдокоду. Наприклад, створіть «умовні оператори» для його дій у різних ситуаціях.  


5. Хімічна формула особистості (Хімія, Література)  

Завдання: Підберіть хімічні елементи, які символічно відповідають характеру героя (наприклад, залізо – сильна воля, кисень – життєва енергія) та обґрунтуйте вибір.  


6. Аналіз мови героя (Лінгвістика, Інформатика)  

Завдання: Використовуючи статистичний підхід, підрахуйте найчастотніші слова, які вживає герой, і визначте, як вони відображають його характер.  


7. Енергетичний баланс героя (Фізика, Біологія) 

Завдання: Якщо герой веде активний спосіб життя (наприклад, мандрівник або воїн), розрахуйте його добові витрати енергії. Чи достатньо він їсть, щоб підтримувати свій рівень активності?  


8. Технічний гаджет для героя (Інженерія, Технології) 

Завдання: Розробіть гаджет, який міг би допомогти герою у виконанні його місії, враховуючи його особисті якості, особливості світу та можливі технології.  


9. Географія руху героя (Географія, Математика)  

Завдання: Якщо персонаж подорожує, нанесіть його маршрут на карту, розрахуйте пройдену відстань і приблизний час подорожі, враховуючи середню швидкість пересування.  


10. Соціальні мережі героя (Інформатика, Соціологія)  

Завдання: Уявіть, що герой має профіль у соцмережі. Які пости він би публікував? Візуалізуйте його «цифровий слід» за допомогою інфографіки або схеми взаємодії з іншими персонажами.  


Ці завдання допоможуть учням нестандартно проаналізувати літературного героя, розширюючи уявлення про його особистість через призму STEM-наук. 


Створено з допомогою ШІ.


24.03.25

10 STEM-завдань для ідейно-художнього аналізу літературного твору

 10 STEM-завдань для ідейно-художнього аналізу літературного твору. Вони інтегрують науку, технології, інженерію та математику в літературознавчий аналіз, що допоможе розширити уявлення про твір через міждисциплінарний підхід.  


1. Структурний аналіз сюжету (Технології, Математика)

Завдання: Побудуйте діаграму розвитку сюжету (наприклад, за допомогою графіка функції, де вісь X – час подій, а вісь Y – напруженість конфлікту). Визначте кульмінацію та розв’язку.  


2. Символіка та хімічні елементи (Хімія, Мистецтво)

Завдання: Визначте ключові символи у творі та порівняйте їх із хімічними елементами. Наприклад, який хімічний елемент міг би відповідати головному герою за своїми властивостями?  


3. Фізика емоцій персонажів (Фізика, Психологія)

Завдання: Виберіть сцену, де герой відчуває сильні емоції (страх, радість, гнів). Опишіть її з точки зору фізіологічних змін (прискорене серцебиття, виділення адреналіну) та фізичних явищ (наприклад, вплив звукових хвиль на сприйняття страху).  


4. Математика в ритміці тексту (Математика, Література)

Завдання: Проаналізуйте віршований або прозовий твір, знайдіть закономірності в ритмі та доведіть їх математично (наприклад, визначте частоту повторення певних ритмічних структур).  


5. Екологічні мотиви у творі (Екологія, Література)

Завдання: Визначте, як автор описує природу у творі. Чи є згадки про екологічні проблеми? Запропонуйте, які сучасні екотехнології могли б покращити ситуацію в описаному середовищі.  


6. Інженерні рішення героїв (Інженерія, Література)

Завдання: Проаналізуйте, які технологічні чи інженерні знання використовує герой. Наприклад, чи можна описаний спосіб виживання перевірити з точки зору сучасної науки?  


7. Криптографія в тексті (Математика, Інформатика)

Завдання:Якщо у творі є зашифровані послання, спробуйте створити алгоритм їх розшифрування. Якщо ні, закодуйте ключові думки твору за допомогою простого шифру Цезаря або бінарного коду.  


8. Історія технологій у творі (Технології, Література)

Завдання: Визначте, які технології описані в творі. Порівняйте їх із сучасними аналогами або спрогнозуйте їх розвиток у майбутньому.  


9. Астрономія та міфологія в літературі (Астрономія, Література)

Завдання: Якщо у творі є згадки про небесні тіла, розгляньте їх з астрономічної точки зору. Чи відповідають вони реальним характеристикам? Як зміниться сюжет, якщо змінити астрономічний контекст?  


10. Біомеханіка рухів героїв (Біологія, Фізика)

Завдання: Оберіть сцену, де персонаж здійснює активну дію (біжить, стрибає, піднімає предмет) і проаналізуйте її з точки зору фізики. Чи можливий цей рух у реальному житті?  


Ці завдання допоможуть учням поєднати літературний аналіз із точними науками та розвинути навички міждисциплінарного мислення.

Створено з допомогою ШІ.


22.03.25

5 STEM-завдань, які допоможуть учням дослідити біографію письменника

 5 STEM-завдань, які допоможуть учням дослідити біографію письменника, поєднуючи науку,

технології, інженерію та математику з літературою:

1. Літературна карта подорожей (Географія + Технології)

Завдання: Дослідіть місця, де народився, навчався, жив чи подорожував письменник.

Позначте їх на інтерактивній карті (Google Maps, My Maps). Додайте фото, цитати чи відео.

2. Часова лінія життя письменника (Математика + Інженерія)

Завдання: Створіть хронологічну стрічку життя автора (можна у вигляді інфографіки, 3D-

моделі або макету з LEGO). Визначте, які історичні події вплинули на його творчість.

3. ДНК творчості (Наука + Аналітика)

Завдання: Проаналізуйте стиль письменника: частотність слів, довжину речень, теми.

Використайте текстові аналізатори (наприклад, Voyant Tools) і створіть «ДНК» стилю автора

у вигляді діаграми чи хмари слів.

4. Літературний код (Програмування + Логіка)

Завдання: Напишіть простий код або алгоритм, який генерує випадкові факти про

письменника, або створіть чат-бота, що розповідатиме про його біографію.

5. Економіка письменницького успіху (Математика + Соціальні науки)

Завдання: Дослідіть, як змінювався прибуток або популярність творів автора протягом

життя. Зробіть графік продажів книг або кількості перевидань у різні роки.

Ці завдання допоможуть учням глибше зануритися в життя письменника через інтеграцію

наук та технологій!

Створено за допомогою ШІ.