23.01.23
19.01.23
17.01.23
15.01.23
11.01.23
КТП для 11 класу на ІІ семестр
№ |
Дата |
Тема |
Очікувані
результати |
АНТИУТОПІЯ У
СВІТОВІЙ ЛІТЕРАТУРІ |
|||
1 |
Розвиток
жанру антиутопії у XX ст.: ознаки та представники. Зв’язок
творчості Дж. Оруелла із соціально-історичною ситуацією доби. |
Учень
(учениця): дає
загальну характеристику змісту творів; сприймає
літературний твір у контексті епохи та історико-літературного процесу; виявляє
ознаки антиутопії в тексті; аналізує ідейно-тематичну сутність, сюжет,
композицію, проблематику художнього твору; обґрунтовує власну позицію щодо
актуальних проблем, порушених у творі; розкриває
функції фантастики у творі-антиутопії; оцінює вчинки персонажів антиутопії; |
|
2 |
Викриття
сутності тоталітарної системи та її ієрархії в антиутопії «Скотоферма». Образ головного героя в динаміці. Поетика
антиутопії (фантастика, мова, символи, алегорії та ін.). |
||
ПРОБЛЕМА ВІЙНИ І
МИРУ В ЛІТЕРАТУРІ XX СТ. |
|||
3 |
Епічний
театр Б. Брехта: теоретичні засади й художня практика. Б. Брехт –
драматург-новатор. |
виразно
читає, коментує, аналізує літературні твори; розкриває особливості художньої
побудови творів, характеризує ідейно-тематичний зміст, сюжет, проблематику
творів, художні образи; визначає антивоєнний пафос творів, авторську позицію;
аналізує
теми та актуальні проблеми творів, висловлює власні судження щодо питань,
порушених у творах митців, бере участь в обговоренні проблематики прочитаних
текстів; |
|
4 |
Зображення
війни як засобу збагачення в драмі «Матінка Кураж та її діти». Ідеї
попередження та риси «епічного театру» в п’єсі. |
||
5 |
Життєвий
і творчий шлях Генріха Белля.
Засудження антигуманної сутності Другої світової війни, її руйнівних
наслідків для людства в оповіданні «Подорожній, коли ти прийдеш у Спа…» |
||
6 |
Віхи
життя й творчості Пауля Целана. «Фуга смерті» – один із найвідоміших творів
про Голокост. Художнє новаторство митця. |
||
7 |
Контрольна робота. Твір-роздум на одну із запропонованих тем (за
творами Дж. Оруелла, Б. Брехта, Г. Белля, П. Целана). |
||
ЛЮДИНА ТА ПОШУКИ
СЕНСУ ІСНУВАННЯ В ПРОЗІ ДРУГОЇ ПОЛОВИНИ XX СТ. |
|||
8 |
Загальна
характеристика провідних тенденцій прози другої половини ХХ ст. Віхи життя й
творчості митця. «Кодекс честі» героїв Е. М. Гемінґвея. |
знає
основні відомості про життя і творчість Е. М. Гемінґвея, Ґ. Ґарсіа Маркеса;
розуміє значення творчості письменників у світовому літературному процесі;
аналізує ідейно-тематичний зміст, сюжет, композицію, проблематику художніх
творів; характеризує персонажів творів, стильові особливості прочитаних
текстів; виявляє й аргументує жанрові ознаки творів; обговорює
філософсько-етичні проблеми, порушені у творах; висловлює судження щодо сенсу
людського буття, морального вибору людини; робить висновки про значення
прочитаних творів для духовного зростання особистості; |
|
9 |
Реалістичний,
міфологічний і філософський плани повісті «Старий і море». Символіка образів
(риба, море, рибалка,
хлопчик та ін.). Образ Сантьяго. Ознаки притчі у повісті. |
||
10 |
Короткі
відомості про життя Ґ. Ґарсіа Маркеса, лауреата Нобелівської премії. Специфіка
«магічного реалізму». Синтез реального і фантастичного в оповіданні Ґ. Ґарсіа
Маркеса «Стариган із крилами». |
||
11 |
Відображення
моральної деградації людства.
Символічний зміст образу янгола. Ідея прагнення до внутрішнього
вдосконалення, морального відродження, повернення до вічних цінностей. |
||
12 |
Розвиток
мовлення. Твір-роздум на одну із запропонованих тем (за творами Гемінгвея та
Маркеса). |
||
ЛІТЕРАТУРА
ДРУГОЇ ПОЛОВИНИ XX – ПОЧАТКУ XXI СТ. |
|||
13 |
Провідні
тенденції в драматургії другої половини ХХ ст. Формування «театру абсурду» як
явища театрального авангарду в 1950-1960-х рр., його провідні ознаки. Огляд
здобутків митців. |
знає
світоглядні й естетичні засади «театру абсурду», його ознаки; розуміє передумови розвитку постмодернізму,
визначає основні принципи його поетики; називає
найвідоміших письменників літератури другої половини ХХ – початку ХХІ ст.;
розрізняє явища масової та елітарної культури, наводить приклади; розповідає
про зв’язки письменників з Україною; аналізує проблематику, образну систему,
художні особливості прочитаних творів; характеризує образи персонажів; розкриває
зміст символів, метафор у прочитаних творах; виявляє риси абсурдистської
драми, літератури постмодернізму, роль гротеску та фантастики у текстах;
з’ясовує особливості стилю митців; веде діалог щодо проблем, порушених у
прочитаних творах; усвідомлює художню цінність прочитаних творів; обговорює
проблеми морального вибору, сенсу людського життя; робить висновки щодо
значення творів для розвитку культури й формування сучасного читача. |
|
14 |
Постмодернізм
– одне із найяскравіших літературних явищ останніх десятиліть ХХ – початку
ХХІ ст. Короткі відомості про Мілорда Павича. Утілення в оповіданні «Скляний
равлик» рис постмодернізму. Розвиток
мовлення. Захист проектів на тему «Павич і Україна». |
||
СУЧАСНА ЛІТЕРАТУРА В ЮНАЦЬКОМУ ЧИТАННІ |
|||
15 |
Короткі
відомості про Марка Зузак. «Крадійка книжок» - роман про Другу світову війну.
Історія життя дівчинки Лізель Мемінґер. Викриття згубного впливу нацизму у
творі. |
називає
сучасних письменників, твори яких увійшли в коло юнацького читання; знає
окремі факти життя сучасних письменників; зміст прочитаних творів; розуміє
зв’язок творчості письменника з національними літературними традиціями та
сучасними тенденціями світової літератури; аналізує ідейно-тематичний зміст,
сюжет, композицію, проблематику художніх творів; характеризує образи персонажів;
порівнює прочитані твори з текстами дотичної тематики та проблематики,
розглянутими в курсах зарубіжної та української літератури; коментує художні
образи, у яких утілено позитивні й негативні явища; висловлює судження про
особливості стилю письменників, їхню роль в історії національної та світової
культури; |
|
16 |
Образи
«маленьких людей», які опинилися в умовах фашистської системи. Ідеї
людяності, добра, порятунку життя й культури. Книга як символ збереження
духовності в жорстокому світу. Форми оповіді. |
||
17 |
Контрольна робота. Людина та пошуки сенсу існування в прозі
другої половини ХХ ст. Література другої половини ХХ – початку ХХІ ст.
Сучасна література в юнацькому читанні. Тест. |
||
18 |
Позакласне
читання. Реклама улюбленої книги сучасного зарубіжного письменника. |
||
ПІДСУМКИ |
|||
19 |
Узагальнення
та систематизація вивченого. |
пояснює
відмінності зарубіжної літератури від української, світової літератури – від
національної; називає видатних представників вітчизняної перекладацької школи,
визначає їхній внесок у розвиток українського суспільства; розпізнає види
перекладів, зокрема художнього, визначає їхні особливості; розкриває роль
української перекладацької школи у формуванні сучасного читача; на підставі
власного читацького досвіду робить висновки щодо цінності класичної й
сучасної літератури. |
09.01.23
КТП для 10 класу на ІІсеместр
№ |
Дата |
Тема |
Очікувані
результати |
РОМАН XIX СТ. |
|||
1 |
Роман
як жанр літератури, його формування і провідні ознаки. Різновиди роману XIX
ст., національна своєрідність. |
Учень
/ учениця: знає
історію формування жанру роману у світовій літературі, його різновиди;
розуміє специфіку розвитку роману в XIX ст., називає його жанрові ознаки;
виявляє ознаки типовості образів у реалістичному романі; характеризує й
порівнює романні образи у зв’язках із дійсністю, середовищем, світоглядними
шуканнями митців; на підставі прочитаних творів виокремлює ознаки різновидів;
зіставляє образи персонажів; висловлює судження щодо порушених у романах
проблем; дає оцінку героям, використовуючи навички критичного мислення; |
|
2 |
Ідейно-естетичні погляди і творчий шлях
Оскара Вайльда. |
||
3 |
Проблема
краси й моралі в романі «Портрет Доріана Грея» |
||
4 |
Система
образів в романі «Портрет Доріана Грея». |
||
5 |
Еволюція
головного героя в романі «Портрет Доріана Грея». |
||
6 |
Роль
фантастики у творі. Символіка. Традиції
і новаторство О. Вайльда в жанрі роману. |
||
7 |
Контрольна робота. Твір-роздум на одну із запропонованих тем (за
романом О. Вайльда). |
||
ПЕРЕХІД ДО
МОДЕРНІЗМУ. ВЗАЄМОДІЯ СИМВОЛІЗМУ Й ІМПРЕСІОНІЗМУ В ЛІРИЦІ |
|||
8 |
Модернізм
як літературно-мистецький напрям кінця XIX – початку XX ст. Течії раннього модернізму:
символізм, імпресіонізм,
неоромантизм. Розвиток
мовлення. Складання тез літературно-критичної статті. |
розповідає
про зміну світоглядних та естетичних засад літератури й мистецтва на межі
XIX–XX ст.; називає характерні ознаки модерністських течій і явищ у художніх
творах; знає основні віхи життя і творчості митців, риси їхнього
індивідуального стилю; аналізує ліричні твори (цілісно і у фрагментах);
виявляє у творах письменників провідні проблеми, теми, мотиви; виокремлює
символи, пояснює їхній асоціативний зміст; розкриває зв’язок романтизму і
модернізму (на ранньому етапі модернізму), реалізму і модернізму (на зрілому
етапі модернізму); характеризує
взаємодію імпресіонізму та символізму в ліриці кінця XIX – початку XX ст.;
обговорює проблему призначення мистецтва й митця; висловлює власні думки щодо
впливу французького символізму на розвиток української поезії; сприймає
й розуміє естетику образного слова; висловлює судження щодо художньої
цінності прочитаних творів, образів ліричних героїв; |
|
9 |
Ш.
Бодлер – пізній романтик і зачинатель модернізму. Збірка «Квіти зла»
(загальна характеристика). Образи, символи, особливості поетичної мови у
віршах Ш. Бодлера. («Альбатрос»,
«Відповідності», «Вечорова гармонія»). |
||
10 |
Французький
символізм. Естетичні погляди Поля Верлена у вірші «Поетичне мистецтво».
Зображення пейзажів природи і душі в «Осінній пісні». Сугестивність,
музичність, живописність лірики. |
||
11 |
Художнє
новаторство А. Рембо. Поєднання рис імпресіонізму й символізму
в сонеті «Голосівки». Образ ліричного героя у вірші «Моя
циганерія». |
||
ДРАМАТУРГІЯ
КІНЦЯ XIX – ПОЧАТКУ XX СТ. |
|||
12 |
Зміни
в драматургії на межі XIX–XX ст. М. Метерлінк як теоретик і практик
«нової драми». Концепція символістського театру. |
розуміє
сутність кардинальних змін у драматургії на межі XIX–XX ст., ідейних та
естетичних шукань представників «нової драми»; знає й коментує перебіг
сюжету, розвиток дії (зовнішньої та внутрішньої); виокремлює
новаторські риси в прочитаному творі; виявляє жанрові ознаки твору, розкриває
особливості взаємодії різних елементів у них; з’ясовує значення символів у
п’єсі; зіставляє розвиток європейської та української драми на межі XIX–XX
ст.; висловлює погляди щодо особливостей «нової драми», а також прочитаних
творів; висвітлює актуальні проблеми, порушені у творі, інтерпретує їх на
підставі власного досвіду, у проекції на сучасність; |
|
13 |
Ідея
одухотворення життя й відновлення втрачених зв’язків у драмі-феєрії «Синій
птах». Особливості розвитку сюжету. |
||
14 |
Роль
фантастики. Символіка образів. Трактування фіналу. Розвиток
мовлення. Захист проектів «Екранізації й театральні вистави за драмою «Синій
птах». |
||
СУЧАСНА
ЛІТЕРАТУРА В ЮНАЦЬКОМУ ЧИТАННІ |
|||
15 |
Й.
Яґелло – польська письменниця, авторка творів для дітей та молоді. «Кава з
кардамоном»: Синтез підліткової повісті (стосунки в родині, перше кохання) та
детективу (розгадування сімейної таємниці). |
знає
популярних сучасних письменників та їхні твори; розуміє зв’язок творчості
сучасного письменника з національними традиціями й тенденціями розвитку
літератури, наводить приклади такого зв’язку в прочитаному творі; розповідає
про основні події та персонажів прочитаних творів; формулює критерії
художності; розрізняє твори класичної та масової літератури; аналізує й
інтерпретує прочитані твори сучасності; визначає особливості індивідуальних
стилів митців (на прикладі прочитаних творів); висловлює судження щодо порушених
у творах питань та художніх образів; робить висновки про національне та
загальнолюдське значення прочитаних творів; критично оцінює твори масової
літератури; |
|
16 |
Проблема
батьків і дітей. Образ головної героїні. Мова твору. |
||
17 |
Контрольна робота. Перехід до модернізму. Взаємодія символізму і імпресіонізму
в ліриці. Драматургія кінця ХІХ-початку ХХ століття. Сучасна література в
юнацькому читанні. Тест. |
||
18 |
Позакласне
читання. Реклама улюбленого твору сучасного зарубіжного письменника. |
||
ПІДСУМКИ |
|||
19 |
Узагальнення
і систематизація навчального матеріалу. |
знає
ідейно-художній зміст літературних творів у контексті розвитку культури й
суспільства; розуміє зміст прочитаного; називає літературні факти, явища,
твори, імена письменників, перекладачів тощо; пояснює значення перекладної
літератури для розвитку національного письменства та української нації
загалом; розпізнає літературні факти, явища, напрями, течії, жанри, стилі;
розрізняє засоби художньої виразності, індивідуальні стилі митців; описує
персонажів, їхні риси, поведінку, умови життя, соціально-культурний контекст;
усвідомлює
значення художньої літератури для сучасної людини й суспільства. |
08.01.23
КТП для 9 класу на ІІ семестр
Календарно-тематичне
планування
із зарубіжної
літератури
для учнів 9 класу
на ІІ семестр
2022/2023 навчального року
учителя зарубіжної
літератури
Складено
відповідно до програми, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки
України
від
03 серпня 2022 року № 698:
ЗАРУБІЖНА
ЛІТЕРАТУРА. 6 – 9 класи. Навчальна програма для закладів загальної середньої
освіти.
Схвалено
на засіданні методичної комісії вчителів суспільно-гуманітарних дисциплін
(протокол № від )
№ |
Дата |
Тема |
Очікувані
результати |
РЕАЛІЗМ |
|||
1 |
|
Поняття
про реалізм та історія його формування. Характерні ознаки реалізму як літературного
напряму (зв’язок із дійсністю, аналітизм, типовість образів і ситуацій, розкриття
впливу соціального середовища на людину, критичний пафос, дослідження життя суспільства,
психологізм та ін.). Взаємодія реалізму з іншими напрямами XIX ст. (романтизмом,
натуралізмом). |
Учень
(учениця):
дає визначення поняття «реалізм» називає його провідні ознаки, виявляє їх у
творі;
розуміє особливості взаємодії реалізму з іншими напрямами XIX століття
(романтизмом, натуралізмом);
розповідає про основні віхи життя й творчості
митців;
розкриває особливості світоглядних позицій
письменників;
визначає актуальні проблеми, теми творів;
установлює сюжетно-композиційні особливості
творів;
аналізує прочитані тексти цілісно і в окремих
фрагментах;
дає визначення поняття «психологізм», розкриває специфіку психологізму в
прочитаних творах;
інтерпретує вчинки персонажів, дає їм власну оцінку, висловлює судження щодо
певних ситуацій;
аналізує образи персонажів як типові з визначенням засобів їхнього створення
(портрет, психологічні деталі, інтер’єр, мова, стосунки із середовищем, з
іншими персонажами
тощо);
виявляє художнє новаторство митців;
розкриває специфіку аналітичного підходу письменників до зображення
дійсності. |
2 |
|
Основні
віхи творчості та особливості світогляду Оноре де Бальзака. «Людська комедія»:
історія написання, художня структура, тематика і проблематика, образи. |
|
3 |
|
Повість
«Гобсек» у структурі «Людської комедії». |
|
4 |
|
Сюжетно-композиційні
особливості твору («розповідь у розповіді»). |
|
5 |
|
Багатогранність
образу Гобсека (як соціального типу доби, як філософа та ін.), засоби його
створення (портрет, психологічна деталь, монолог, вчинки, філософське
ставлення до життя та ін.). |
|
6 |
|
Зрілий
етап життя і творчості Миколи Васильовича Гоголя. |
|
7 |
|
«Ревізор».
Творча історія п’єси. Критика суспільства. |
|
8 |
|
Образи
персонажів як відображення аномальної системи, втілення в них соціальних і
людських вад. |
|
9 |
|
Специфіка
художнього конфлікту і жанру твору. |
|
10 |
|
«Шинель».
Особливості сюжету і композиції твору. |
|
11 |
|
Образ
столиці як чужого й ворожого для людини простору. |
|
12 |
|
Духовне
знецінення й занепад особистості в умовах антигуманного суспільства. |
|
13 |
|
Критичний
пафос твору. Трактування фіналу (роль фантастики в реалістичному творі).
Авторська позиція. |
|
14 |
|
Контрольна
робота. Твір-роздум на одну із запропонованих тем (за творами Бальзака і
Гоголя). |
|
НОВІ ТЕНДЕНЦІЇ У
ДРАМАТУРГІЇ КІНЦЯ ХІХ – ПОЧАТКУ ХХ СТОЛІТТЯ |
|||
15 |
|
«Стара»
і «нова драма». Зміни в драматургії кінця XIX – початку XX ст. |
виявляє у творах письменників провідні проблеми, теми, мотиви;
характеризує художні образи, виявляє в тексті художні засоби їхнього
створення;
аналізує твори у єдності змісту та форми;
висловлює власні судження щодо актуальних тем і проблем, образів і подій
творів, аргументує свою думку прикладами з тексту, відповідними цитатами;
розповідає про основні віхи життя й творчості
митців;
знає українські переклади творів, зіставляє їх з оригіналами (за умови
володіння іноземною мовою);
здійснює пошуково-дослідницьку діяльність у галузі літератури (збирання
відомостей про письменників, систематизація фактів, аналіз окремих
літературних явищ, підготовка повідомлення, презентації тощо);
користується літературознавчими словниками, енциклопедіями та іншими видами
джерел (зокрема інтернет-ресурсами). |
16 |
|
Роль
Г. Ібсена в розвитку світової драматургії, його новаторство. |
|
17 |
|
«Ляльковий
дім» як соціально-психологічна драма. Особливості драматичного конфлікту та
розвиток сценічної дії (зовнішньої і внутрішньої). Композиція п’єси. |
|
18 |
|
Образна
система. Підтекст. Символіка. Відкритість фіналу. |
|
19 |
|
Розвиток
мовлення. Письмовий твір-роздум за драмою Г. Ібсена «Ляльковий дім». |
|
20 |
|
Особливості
світогляду Б. Шоу. |
|
21 |
|
Специфіка
втілення античного міфу в п’єсі «Пігмаліон». |
|
22 |
|
Динаміка
образу Елайзи Дулітл. Ідеї
«одухотворення» людини й життя засобами мистецтва, збереження національної культури,
розвитку мови. |
|
23 |
|
Розвиток мовлення. Захист проектів
на тему «Утілення драматичних творів Г. Ібсена і Б. Шоу в театрі, кіно». |
|
24 |
|
Контрольна
робота. Нові тенденції у драматургії кінця ХІХ – початку ХХ століття. Тест. |
|
ЛІТЕРАТУРА
ХХ-ХХІ СТОЛІТТЯ. ЖИТТЯ,ІСТОРІЯ, КУЛЬТУРА |
|||
25 |
|
Рей
Дуглас Бредбері – автор роману «451° за Фаренгейтом». |
знає основні відомості про життя і творчість
митців;
виявляє актуальні проблеми, теми в прочитаних творах, їхній зв'язок із проблемами
суспільства, історії, культури, існування людини, її морального вибору;
виявляє ознаки різних літературних напрямів у прочитаних творах;
знає характерні ознаки різних жанрів, виявляє їх у творах письменників;
характеризує образи провідних героїв та героїнь, простежує особливості їхньої
внутрішньої зміни, виявляє відповідні художні засоби;
створює рецензію (усну або письмову) на сучасний твір літератури (або кіно,
театру);
обстоює власну точку зору, веде полеміку щодо актуальних проблем і тенденцій
розвитку сучасної літератури, зокрема в аспекті її взаємодії з іншими видами мистецтва;
презентує свої улюблені твори сучасної літератури на уроці, виявляє в них
риси художності;
володіє навичками роботи з бібліотечними фондами, інтернет-ресурсами з метою
пошуку необхідної книги, творчого читання;
знає популярні книжкові серії для молоді, сучасні літературно-художні
видання, інтернет-портали творів зарубіжної літератури;
аналізує твори сучасних зарубіжних авторів у єдності змісту й форми;
знає визначні міжнародні літературні премії сучасності;
називає зарубіжних письменників -лауреатів міжнародних премій у галузі
художньої літератури, твори митців, відзначені преміями |
26 |
|
Тривога
за майбутнє суспільства в романі-антиутопії «451° за Фаренгейтом». Тема знецінення
культури. |
|
27 |
|
Провідні
мотиви твору – книги (читання), пожежі, тотального контролю, інакомислення тощо.
Натовп і влада. |
|
28 |
|
Важке
прозріння особистості в тоталітарному суспільстві. |
|
29 |
|
Ерік
Вольф Сігел – автор твору «Історія одного кохання». |
|
30 |
|
Розповідь
про зворушливе і трагічне кохання студента, сина мільйонера, до дочки бідного
італійського емігранта. |
|
31 |
|
Образи
твору. |
|
32 |
|
Проблеми
життя і смерті, любові й відданості у творі. |
|
33 |
|
Позакласне
читання. Гарпер Лі «Убити
пересмішника». Проблема входження молоді в дорослий світ, зіткнення із жорстокістю. |
|
34 |
|
Позакласне
читання. Гарпер Лі «Убити
пересмішника». Моральні ідеали у творі. |
|
35 |
|
Контрольна
робота. Література ХХ-ХХІ століття. Життя, історія, культура. Тест. |
|
ПІДСУМКИ |
|||
36 |
|
Узагальнення
та систематизація вивченого у ІІ семестрі. |
визначає основні етапи літературного процесу XIX–XX ст., їхні особливості,
зв’язок із розвитком культури і мистецтва;
розрізняє літературні напрями, течії, роди, жанрі XIX–XX ст.;
установлює жанрово-родову належність творів, їхню жанрову й стильову
своєрідність;
називає представників різних літературних напрямів, течій, мистецьких
тенденцій, виявляє їхній внесок у національну та світову скарбницю художніх
цінностей;
застосовує літературознавчі поняття в процесі аналізу й інтерпретації
літературних творів;
аналізує, оцінює, порівнює літературні твори і явища. |
37 |
|
Узагальнення
та систематизація вивченого у 9 класі. |
|
38 |
|
Рекомендація
літератури на літо. |