Календарно-тематичне
планування
із
зарубіжної літератури
для учнів 5 класу
на І семестр
2021-2022 навчального року
учителя
зарубіжної літератури
_________________________________
__________________________________
Складено відповідно до програми Світова література. 5 – 9 класи. Програма для закладів загальної середньої освіти – К.: Видавничий дім «Освіта», 2013 зі змінами, затвердженими наказом МОН від 07.06.2017 № 804
Схвалено на засіданні методичного об’єднання
вчителів суспільно-гуманітарних дисциплін (протокол № від )
Умовні позначення
Наскрізні лінії:
«Екологічна безпека і сталий розвиток» - НЛ-1
«Громадянська відповідальність» - НЛ-2
«Здоров’я і безпека» - НЛ-3
«Підприємливість і фінансова грамотність» - НЛ-4
Ключові компетентності:
Спілкування державною мовою – 1
Спілкування іноземними мовами – 2
Математична компетентність – 3
Основні компетентності у природничих науках і технологіях – 4
Інформаційно-цифрова компетентність – 5
Уміння вчитися впродовж життя – 6
Ініціативність і підприємливість – 7
Соціальна та громадянська компетентність – 8
Обізнаність і самовираження у сфері культури – 9
Екологічна грамотність і здорове життя - 10
І семестр
№ |
Дата |
Тема |
Наскрізні лінії |
Ключові компетент- ності |
Учень (учениця): |
||||
Вступ |
|
|||
1 |
Художня
література – духовна скарбниця людства. Роль книжки в сучасному житті. |
формує активну життєву позицію
(НЛ-4) |
1, 6, 8 |
|
2 |
Фольклор,
його характерні ознаки. Фольклорні жанри. |
осмислює взаємозв’язок усього живого на світі,
важливість збереження природи як середовища, необхідного для життя людини
(НЛ-1) |
1, 3, 6, 8 |
|
3 |
Розвиток
мовлення. Усна розповідь за прислів’ям. |
використовує народну мудрість у повсякденному житті для уникнення конфліктних
ситуацій (НЛ-2) |
1, 9 |
|
Казки народів світу |
|
|||
4 |
Жанрова специфіка фольклорної і
літературної казки. Різновиди казок, їхні характерні ознаки. |
формує активну життєву позицію (НЛ-4) |
1, 3, 6, 8 |
|
5 |
Індійська
народна казка «Фарбований шакал». Викриття в
образах тварин негативних людських якостей. |
набуває досвіду спілкування з природою (НЛ-1) |
1, 3, 4, 6, 8, 9 |
|
6 |
Японська
народна казка «Момотаро, або Хлопчик-Персик». Національний
колорит казки. Відображення любові до праці,
кмітливості, сміливості, ставлення до природи в образі Момотаро. |
навчається кмітливості і винахідливості (НЛ-4) |
1, 3, 4, 6, 8, 9 |
|
7 |
Китайська
народна казка «Пензлик Маляна». Значення фантастичних елементів в казці. Поетизація мистецтва й уславлення
образу митця в казці «Пензлик Маляна». |
навчається цінувати власну свободу, ініціативність, обстоює власні
позиції (НЛ-2) |
1, 3, 4, 6, 8,9 |
|
8 |
Арабська
народна казка «Синдбад-Мореплавець» (третя подорож). Утвердження жаги
відкриття світу, мужності й людяності в казці. |
навчається кмітливості і винахідливості (НЛ-4) |
1, 3, 4, 6, 8, 9 |
|
9 |
Утілення в
образі Синдбада-Мореплавця віри в перемогу людини над обставинами. |
навчається цінувати власну свободу, ініціативність, обстоює власні
позиції (НЛ-2) |
1, 3, 4, 6, 8, 9 |
|
10 |
Значення діяльності братів
Грімм у збиранні й збереженні фольклору. Казка «Пані Метелиця». Моральні
цінності твору. |
набуває досвіду спілкування з природою (НЛ-1) |
1, 3, 4, 5, 8, 9 |
|
11 |
Характеристика
образів персонажів казки «Пані Метелиця». Антитеза у казці «Пані Метелиця». |
навчається цінувати власну свободу, ініціативність, обстоює власні
позиції (НЛ-2) |
1, 3, 4, 5, 8, 9 |
|
12 |
Контрольна робота. Вступ. Казки народів світу. Тест. |
1, 3, 9 |
||
13 |
Позакласне читання. Казки Шарля Перро – зачинателя
літературної казки. Конкурс на кращого оповідача
казок. |
обстоює власні позиції (НЛ-2) |
1, 2, 3, 6, 9 |
|
14 |
Олександр Сергійович
Пушкін - автор літературних казок. Вступ до поеми «Руслан і Людмила». Синтез
фольклорних і літературних елементів. |
набуває досвіду спілкування з природою (НЛ-1) |
1, 2, 3, 6, 9 |
|
15 |
Виразне читання напам’ять
вступу до поеми «Руслан і Людмила». |
1, 2, 9 |
||
16 |
Позакласне читання. О. С.
Пушкін «Казка про рибалку та рибку». Система образів. |
навчається кмітливості і винахідливості (НЛ-4) |
1, 2, 3, 6, 9 |
|
17 |
Ганс Крістіан Андерсен –
данський казкар. Утвердження сили кохання й відданості в казці «Непохитний
олов’яний
солдатик». |
навчається цінувати власну свободу, ініціативність, обстоює власні
позиції (НЛ-2) |
1, 3, 6, 7, 8, 9 |
|
18 |
Оскар
Уайльд – письменник-казкар. Основний конфлікт казки «Хлопчик-зірка». |
навчається цінувати власну свободу, ініціативність, обстоює власні
позиції (НЛ-2) |
1, 3, 6, 7, 8, 9 |
|
19 |
Казкові персонажі, їх характеристика. Еволюція
образу головного героя. Символічний зміст назви твору. |
навчається цінувати власну свободу, ініціативність, обстоює власні
позиції (НЛ-2) |
1, 3, 6, 7, 8, 9 |
|
20 |
Розвиток мовлення. Письмовий твір-характеристика
літературного персонажа (за казкою О. Уайльда). |
1, 9 |
||
21 |
Контрольна робота. Творчість О. Пушкіна, Г. К. Андерсена, О. Уайльда. Тест. |
1, 3, 9 |
Природа і людина |
|
|||
22 |
Джон Кітс
«Про коника та цвіркуна». Поетизація образу природи у вірші. Його ідея. |
пізнає красу навколишнього
середовища, усвідомлює взаємозв’язок людини і природи (НЛ-1) |
1, 4, 6, 8, 9, 10 |
|
23 |
Йоганн
Вольфганг Гете «Нічна пісня подорожнього». Зображення взаємозв’язку
різних сфер природи й людини в поетичному творі Гете. |
пізнає красу навколишнього
середовища, усвідомлює взаємозв’язок людини і природи (НЛ-1) |
1, 4, 6, 8, 9, 10 |
|
24 |
Виразне читання напам’ять вірша
Гете. |
1, 9 |
||
25 |
Генріх
Гейне «Задзвени із глибини…». Втілення краси весняної природи у вірші. Зв'язок вірша Гейне із фольклором (пісня). |
пізнає красу навколишнього
середовища, усвідомлює взаємозв’язок людини і природи (НЛ-1) |
1, 4, 6, 8,10 |
|
26 |
Виразне читання напам’ять вірша
Гейне. |
1, 9 |
||
27 |
Ернест
Сетон-Томпсон «Снап». Авторські спостереження за світом природи. |
усвідомлює відповідальність за
свої вчинки (НЛ-2) |
1, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 10 |
|
28 |
Утвердження
любові до всього живого в оповіданні «Снап». |
осмислює цінність життя (НЛ-3) |
1, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 10 |
|
29 |
Зображення
художніх образів, їх розкриття в оповіданні «Снап». |
цінує ініціативність та
особистісну позицію (НЛ-4) |
1, 3, 4, 5, 6, 8, 9,10 |
|
30 |
Контрольна робота. Природа і
людина. Тест. |
1,9 |
||
31 |
Узагальнення та систематизація
вивченого матеріалу |
1, 6, 7, 8 |
Учитель ____ ________________________
Погоджено __________________________
Директор ___ ________________________