Календарно-тематичне планування
із
зарубіжної літератури
для учнів 9 класу
на ІІ
семестр 2021-2022 навчального року
учителя
зарубіжної літератури
Складено відповідно до програми Світова література. 5 – 9 класи. Програма для закладів загальної середньої освіти – К.: Видавничий дім «Освіта», 2013 зі змінами, затвердженими наказом МОН від 07.06.2017 № 804.
Схвалено на засіданні
методичного об’єднання вчителів суспільно-гуманітарних дисциплін (протокол
№ від ).
9 клас
№ |
Дата
|
Тема |
Наскрізні
лінії та ключові компетентності |
Реалізм |
|||
1 |
|
Поняття про реалізм та історія його формування.
Характерні ознаки реалізму як літературного напряму. Взаємодія реалізму з
романтизмом та натуралізмом. |
НАСКРІЗНІ ЛІНІЇ Учень (учениця): усвідомлює необхідність
поваги до людини, розпізнає уявні і справжні життєві цінності, цінує вияв
милосердя та співчуття до людини (НЛ-2); осмислює причиново-наслідкові рішення між власними рішеннями і поведінкою та
здоров’ям та безпекою(НЛ-3); розуміє роль ініціативності в суспільстві (НЛ-4). КЛЮЧОВІ
КОМПЕТЕНТНОСТІ 1: сприймає, розуміє інформацію державною мовою; 2: читає тексти іноземною мовою; 3: установлює причиново-наслідкові зв’язки; 4: проводить пошукову діяльність, словесно оформлює результати досліджень; 5: використовує інтернет-ресурси для отримання нових знань; 6: здійснює
самооцінювання результатів власної діяльності, рефлексію; 7: презентує власні
ідеї та ініціативи чітко, грамотно, використовуючи доцільні мовні засоби; 8: аргументовано і грамотно висловлює власну думку щодо суспільних питань; 9: читає літературні твори, використовує досвід взаємодії з творами мистецтва в
життєвих ситуаціях. |
2 |
|
Основні віхи творчості й особливості світогляду Оноре
де Бальзака. |
|
3 |
|
«Людська комедія»: історія написання, художня
структура, тематика і проблематика, образи. Повість «Гобсек» у структурі
«Людської комедії». |
|
4 |
|
Сюжетно-композиційні особливості повісті «Гобсек». |
|
5 |
|
Багатогранність образу Гобсека та засоби його
створення. |
|
6 |
|
Петербурзький етап життя і творчості М. В. Гоголя.
Творча історія п’єси «Ревізор». |
|
7 |
|
Розвиток мовлення. Усна характеристика
образів. Образи чиновників п’єси «Ревізор». |
|
8 |
|
Образ Хлестакова та його динаміка. |
|
9 |
|
Засоби комічного у творі «Ревізор». Специфіка
художнього конфлікту й жанру п’єси. |
|
10 |
|
Цикл петербурзьких повістей: основні теми та проблеми. |
|
11 |
|
Побутовий, психологічний і філософський плани повісті
«Шинель». Особливості сюжету та композиції. |
|
12 |
|
Образ Башмачкіна та засоби його створення. Тема
«маленької людини». |
|
13 |
|
Образ столиці. Трактування фіналу, значення елементів
фантастики в реалістичному творі. |
|
14 |
|
Контрольна робота. Твір-роздум на одну із
запропонованих тем за розділом «Реалізм». |
|
Нові
тенденції у драматургії кінця ХІХ –
початку ХХ століття |
|||
15 |
|
«Стара» і «нова драма». Зміни в драматургії кінця ХІХ – початку ХХ століття. |
НАСКРІЗНІ ЛІНІЇ Учень
(учениця): усвідомлює необхідність брати на себе відповідальність за власні рішення (НЛ-2); виробляє вміння опановувати себе (НЛ-3); розрізняє щирі і меркантильні наміри (НЛ-4). КЛЮЧОВІ
КОМПЕТЕНТНОСТІ 1: усно й письмово
тлумачить поняття, факти, висловлює думки, почуття, погляди. 3: чітко
формулює визначення і будує гіпотези; 4: проводить пошукову діяльність, словесно оформлює результати досліджень; 5: діє за алгоритмом, складає план тексту; 6: застосовує комунікативні стратегії відповідно до мети і ситуації спілкування. 7: використовує комунікативні стратегії для формулювання власних пропозицій;. 8: уникає
дискримінації інших у ході спілкувння; 9: створює тексти, висловлюючи власні ідеї. |
16 |
|
Роль Генріха Ібсена в розвитку світової
драматургії, його новаторство. |
|
17 |
|
«Ляльковий дім» як соціально-психологічна драма.
Особливості драматичного конфлікту та розвиток сценічної дії. Композиція
п’єси. |
|
18 |
|
Образна система драми "Ляльковий дім". |
|
19 |
|
Підтекст. Символіка. Відкритість фіналу |
|
20 |
|
Особливості світогляду Б. Шоу. |
|
21 |
|
Специфіка втілення античного міфу в п’єсі «Пігмаліон». |
|
22 |
|
Динаміка образу Елайзи Дулітл. |
|
23 |
|
Ідеї «одухотворення» людини й життя засобами мистецтва,
збереження національної культури, розвитку мови. |
|
24 |
|
Контрольна робота. Нові тенденції у драматургії кінця ХІХ – початку ХХ
століття. Тест. |
|
Література ХХ-ХХІ ст. Життя, історія, культура |
|||
25 |
|
Українські сторінки життя і творчості М. О. Булгакова. Булгаков і влада. Трагедія митця. |
НАСКРІЗНІ ЛІНІЇ Учень (учениця): обгрунтовує вплив
культурного, соціального, економічного чинників на розвиток людства; характеризує
цілісну наукову картину світу (НЛ-1); усвідомлює моральну
відповідальність за свої вчинки; аналізує принципи і механізми функціювання
суспільства(НЛ-2); розуміє відповідальність за духовне й фізичне здоров’я, прогнозує ризики
непродуманих наукових та суспільних експериментів(НЛ-3); цінує ініціативність та підприємливість (НЛ-4). КЛЮЧОВІ
КОМПЕТЕНТНОСТІ 1: сприймає, розуміє інформацію державною мовою; 2: читає тексти
іноземною мовою; 3: перетворює
інформацію з однієї форми в іншу (текст, графік, таблиця, схема); 4: критично оцінює результати людської діяльності в природному середовищі, відображені у
творах літератури; 5: використовує інтернет-ресурси для отримання нових знань; 6: застосовує комунікативні стратегії відповідно до мети і ситуації спілкування; 7: використовує комунікативні стратегії для формулювання власних пропозицій; 8: критично
оцінює тексти соціально-політичного змісту; 9: дотримується норм української літературної мови та мовленнєвого етикету. |
26 |
|
«Собаче серце» як метафора соціальних експериментів революційної
доби. |
|
27 |
|
Конфлікт натовпу, масової свідомості та інтелекту,
культури. |
|
28 |
|
Персонажі-«двійники» (Шаріков-Швондер). |
|
29 |
|
Розвиток мовлення. Створення Інстаграм
(Фейсбук)-сторінки літературного героя. |
|
30 |
|
Р. Д. Бредбері – автор роману «4510 за Фаренгейтом». |
|
31 |
|
Тривога за майбутнє суспільства в романі «4510 за Фаренгейтом». |
|
32 |
|
Тема знецінення культури. Провідні мотиви твору –
книги, пожежі, тотального контролю, інакомислення. |
|
33 |
|
Натовп і влада. Важке прозріння особистості в
тоталітарному суспільстві. |
|
34 |
|
Позакласне читання. Крістіне Нестлінгер
«Маргаритко, моя квітко». Історія кохання та успіху Маргарити Закмаєр. |
|
35 |
|
Позакласне читання. Крістіне Нестлінгер «Маргаритко,
моя квітко». Історія кохання та успіху Маргарити Закмаєр. |
|
36 |
|
Контрольна робота. Література ХХ-ХХІ ст. Життя, історія, культура. Тести. |
|
Підсумки |
|||
37 |
|
Узагальнення та систематизація навчального матеріалу. |
|
38 |
|
Узагальнення та систематизація навчального матеріалу. |