Календарне планування



Календарно-тематичний план

із зарубіжної літератури та мистецтва

для учнів 6, 9, 11 класів

на І семестр 2025/2026 навчального року

учителя зарубіжної літератури та мистецтва



Складено відповідно до програм:

«ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА. 5 - 9 класи» («ШКОЛА РАДОСТІ», автори Ніколенко О.М., Ісаєва О.О., Клименко Ж.В., Мацевко-Бекерська Л.В. та ін.), рекомендована Міністерством освіти і науки України (наказ № 795 від 12.07.2021 р.);

ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА. 8 – 9 класи. Навчальна програма для закладів загальної середньої освіти, рекомендована  Міністерством освіти і науки України (наказ №698 від 03 серпня 2022 року);

ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА. 10 – 11 класи. Рівень стандарту. Навчальна програма для закладів загальної середньої освіти, рекомендована  Міністерством освіти і науки України (наказ №698 від 03 серпня 2022 року);

МИСТЕЦТВО. 5– 9 класи. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів, рекомендована  Міністерством освіти і науки України (наказ №804 від 07 червня 2017 року);

МИСТЕЦТВО. 10– 11 класи. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів, рекомендована  Міністерством освіти і науки України (наказ №1407 від 23 жовтня 2017 року).





 Схвалено на засіданні методичної комісії вчителів суспільно-гуманітарних дисциплін (протокол № від ).


Зарубіжна література, 11 клас

 

Тема уроку

Дата

ВСТУП. ЛІТЕРАТУРА. МОРАЛЬ. ЛЮДЯНІСТЬ (1 година)

1

 Значення літератури та культури для збереження миру й духовності. Роль вітчизняної перекладацької школи для популяризації світової літератури й формування українського читача. Літературні премії світу, письменники лауреати та їхній внесок у боротьбу за мир і духовність. 

04.09

ЗОЛОТІ СТОРІНКИ ДАЛЕКИХ ЕПОХ (2 години)

2

Німецьке Просвітництво та його вплив на розвиток Європи. Віхи життя та значення діяльності Й. В. Ґете для світової культури. Історія створення трагедії «Фауст». Особливості композиції. 

11.09

3

Образ Фауста як утілення динамізму нової європейської цивілізації. Проблематика твору.

18.09

МОДЕРНІЗМ (6 годин)

4

Світоглядні й естетичні засади модернізму, його художнє новаторство. Модерністські явища в художній прозі на початку ХХ ст. Ф. Кафка, Дж. Джойс і М. Пруст як зачинателі модернізму в європейській прозі. Екзистенціалізм, його філософські засади та представники. 

25.09

5

Життя і творчий шлях Ф. Кафки. Зображення відчуження особистості в новелі «Перевтілення».

02.10

6

Образ Грегора Замзи: проблемність, метафоричність, символічність. Розкриття у творі світового буття як абсурдного. Особливості композиції, функції фантастики. Характерні риси стилю Ф. Кафки, поєднання реалістичних і міфологічних елементів у гротескному світі. 

09.10

7

Віхи життя й особливості світогляду А. Камю. Роман «Чума».

16.10

8

Роман «Чума»: проблематика, сюжет і композиція, притчевість твору.

23.10

9

Роман «Чума»: алегоризм образів і ситуацій. 

06.11

10

Контрольна робота. Есе на одну із запропонованих тем за вивченими творами.

13.11

ШЕДЕВРИ ЄВРОПЕЙСЬКОЇ ЛІРИКИ ПЕРШОЇ ПОЛОВИНИ

XX СТ. (3 години )

11

Розмаїття течій модернізму й авангардизму в європейській ліриці XX ст. Ґійом Аполлінер – поет-авангардист. Специфіка віршованої форми каліграм («Зарізана голубка й водограй»). Тема кохання й часу у вірші «Міст Мірабо». Верлібр у творчості Ґійома Аполлінера.

20.11

12

Своєрідність поглядів і поетики Р. М. Рільке. Діалог ліричного героя з Богом («Згаси мій зір…»). Переосмислення античних міфів у віршах митця («Орфей, Еврідіка, Гермес», збірка «Сонети до Орфея»). Філософський характер і художня довершеність лірики поета.

27.11

13

Віхи творчого шляху й художні здобутки Ф. Ґарсіа Лорки. Жанрове розмаїття його лірики. Яскраві образи й символи у віршах поета. Своєрідність художнього світу Ф. Ґарсіа Лорки. 

04.12

14

Контрольна робота. Шедеври європейської лірики першої половини ХХ ст. Тест.

11.12

15

Узагальнення та систематизація матеріалу, вивченого у І семестрі.

18.12

 

Зарубіжна література, 9 клас

Тема уроку

Дата

ВСТУП (2 години)

1

Літературні жанри і стилі. (ТЛ) Жанр, стиль.

01.09

2

Перехідні явища в літературі.

03.09

ПРОСВІТНИЦТВО (9 годин +1 КР)

3

Історичні умови та провідні ідеї Просвітництва. Вплив філософії на літературу й культуру доби. Художні напрями (просвітницький класицизм, просвітницький реалізм, сентименталізм).

08.09

4

Джонатан Свіфт  – автор роману «Мандри Лемюеля Гуллівера». (ТЛ) Поглиблення понять про роман. Композиція.

10.09

5

Історія написання  роману «Мандри Лемюеля Гуллівера». Просвітницькі ідеї у творі.

15.09

6

Образ Гуллівера як втілення концепції нової людини.

17.09

7

Жанрова своєрідність роману (поєднання реалістичних елементів і соціальної фантастики).

22.09

8

Засоби комічного (гумор, іронія, сатира, сарказм). Езопова мова.

24.09

9

Роль Й. В. Ґете в історії Просвітництва. Нове розуміння природи у

ліриці Й. В. Ґете. Міфологічний зміст образів вірша «Вільшаний король». Ідея кохання й щастя у «Травневій пісні», ознаки фольклору.

29.09

10

Волелюбні мотиви та протистояння образів персонажів у «Прометеї». Образ Прометея.

01.10

11

Просвітницька ідея об’єднання людства в оді «До радості» 

Ф. Шиллера. Пафос твору, який став гімном Євросоюзу. (ТЛ) Поглиблення понять про  оду. 

06.10

12

Контрольна робота. Просвітництво. Тест.

08.10

РОМАНТИЗМ (16 годин  + 2 години КР + 1 година повторення)

13

Історичні, естетичні, філософські чинники розвитку романтизму. Основні ознаки романтизму як напряму в літературі й мистецтві. Романтизм у різних країнах.

13.10

14

Специфіка німецького романтизму і творчість Г. Гейне. «Книга пісень»: особливості композиції збірки, образ ліричного героя, фольклорні елементи (образи, мотиви, символи, жанрові ознаки пісні та ін.).

15.10

15

Утілення високого почуття кохання у віршах митця. Особливості поетичної мови творів («На півночі кедр одинокий…», «Не знаю,

що стало зо мною…», «Коли розлучаються двоє…»).

20.10

16

Вплив творчості Дж. Байрона на розвиток романтизму в Європі.

22.10

17

Протиставлення мрії і дійсності у ліриці поета. Фольклорні та

біблійні мотиви у віршах Дж. Байрона ( «Хотів би жити знов у горах…», «Мій дух як ніч…».

03.11

18

Українська тема в поемі «Мазепа». (ТЛ) Поглиблення понять про поему (романтична).

05.11

19

Специфіка зображення образу гетьмана у творі (монолог героя, романтичний пейзаж як засіб увиразнення образу, динаміка образу та ін.).

10.11

20

Контрольна робота.  Есе  на одну із запропонованих тем за поемою «Мазепа».

12.11

21

Віктор Гюго  – автор роману «Собор Паризької Богоматері». (ТЛ) Поглиблення понять про роман.

17.11

22

Історична основа  роману «Собор Паризької Богоматері»

 та її авторське переосмислення.

19.11

23

Провідні теми й проблеми роману «Собор Паризької Богоматері».

24.11

24

Особливості побудови сюжету і композиції роману «Собор Паризької Богоматері».

26.11

25

Поетизація почуття кохання в романі «Собор Паризької Богоматері».

01.12

26

Образи персонажів (Есмеральда, Клод Фролло), їхні стосунки й життєві долі.

03.12

27

Образи персонажів (Квазімодо, Феб та ін.), їхні стосунки й життєві долі.

08.12

28

Символіка роману «Собор Паризької Богоматері».

10.12

29

Контрольна робота. Романтизм. Тест.

15.12

30

Узагальнення та систематизація вивченого  у І семестрі.

17.12


Мистецтво, 9 клас

 

Тема уроку

Дата

СТИЛІ ТА НАПРЯМИ МИСТЕЦТВА

1

Імпресіонізм. Живопис імпресіонізму.

05.09

2

Українські художники-імпресіоністи.

12.09

3

Постімпресіонізм. Живопис постімпресіонізму.

19.09

4

Скульптура постімпресіонізму.

26.09

5

Музичне мистецтво імпресіонізму та постімпресіонізму.

03.10

6

Різновиди модернізму. Модерн, модернізм, постмодернізм в архітектурі. Різновиди архітектурного модерну.

10.10

7

Різновиди архітектурного модернізму.

17.10

8

Різновиди архітектурного постмодернізму.

24.10

9

Модерн, модернізм у живописі.

07.11

10

Живопис постмодернізму.

14.11

11

Скульптура модернізму і постмодернізму.

21.11

12

Музичне мистецтво ХХ століття.

28.11

13

Українське музичне мистецтво ХХ - початку ХХІстоліть.

05.12

14

Контрольна робота. Стилі та напрями мистецтва. Тести.

12.12

15

Узагальнення та систематизація вивченого у І семестрі.

19.12

 


 

 


Мистецтво, 11 клас

Тема уроку

Дата

МИСТЕЦТВО ЄВРОПЕЙСЬКОГО КУЛЬТУРНОГО РЕГІОНУ

1

Повторення  вивчених в 10 класі культурних регіонів.

05.09

2

Мистецтво європейського культурного регіону. Вступ.

12.09

3

Архітектура європейського культурного регіону. Шедеври античності. 

19.09

4

Романський та готичний стилі в архітектурі європейського культурного регіону.

26.09

5

Архітектура Ренесансу. Бароко та класицизм в архітектурі європейського культурного регіону.

03.10

6

Романтизм та модернізм в архітектурі європейського культурного регіону.

10.10

7

Живопис європейського культурного регіону. Античність та Ренесанс.

17.10

8

 Бароко, романтизм та реалізм в живописі європейського культурного регіону.

24.10

9

Імпресіонізм та постімпресіонізм, модернізм та постмодернізм  в живописі європейського культурного регіону.

07.11

10

Скульптура європейського культурного регіону. Давньогрецька скульптура. Скульптура Відродження.

14.11

11

Бароко та класицизм в скульптурі європейського культурного регіону. Модерністські напрямки в скульптурі  регіону.

21.11

12

Музичне мистецтво європейського культурного регіону. Музика античності. Романський стиль в музиці. 

28.11

13

Відродження, бароко та класицизм  в музиці європейського культурного регіону.

05.12.

14

Стиль романтизм в музиці європейського культурного регіону.

Композитори-імпресіоністи. Музичне мистецтво ХХ-початку ХХІ століття.

12.12

15

Контрольна робота. Мистецтво європейського культурного регіону. Тести.

19.12


Модифікована програма  (ООП 4 рівень підтримки, 6 клас)

 

Дата

Тема

Адаптований зміст (ООП 4 рівня)

Форми роботи та оцінювання

1

04.09

Вступ. Література як мистецтво слова.                           

 Ознайомлення з поняттям «література», «мистецтво слова».        

Бесіда з ілюстраціями (книжки, герої). Просте запитання: «Які книжки ти знаєш?».

2

11.09

Художній образ.                                                 

Пояснення, що таке образ у літературі (герой, природа, предмет).

Робота з картинками: «Хто герой?». Усні відповіді з опорою на малюнки.                        

3

18.09

Поняття про міф. Групи міфів.                                

Короткий огляд (створення світу, герої, календарні міфи).       

Слухання коротких уривків. Завдання: з’єднати героя і його дію (наприклад, Геракл — подвиг).  

4

25.09

Міф про Прометея                                               

 

Титан Прометей — друг людей.                                    

ПО ГР1: Аудіювання уривку з міфу. Завдання: відповісти на прості запитання після слухання.

5

02.10

Міфи про Геракла (Критський бик).                              

Подвиг сьомий. Геракл як сильний і мужній герой.                

| Малюнок «Геракл і бик». Завдання: переказати, що зробив герой.                                

6

09.10

Дедал і Ікар. Міф про митців.                                  

 

Головні події: політ, падіння Ікара.                             

ПО: Читання мовчки уривку з міфу. Завдання: позначити, хто з героїв злетів, хто впав.     

7

16.10

Підсумкова робота. ГР1. Аудіювання.                            

Перевірка розуміння прослуханих уривків із міфів.               

Завдання у формі тесту (слухання + вибір правильної відповіді).                               

8

23.10

Підсумкова робота. ГР2. Читання мовчки.                       

Перевірка розуміння простих уривків (міфи).                     

Завдання: прочитати уривок і вибрати малюнок/слово, яке відповідає змісту.                    

9

06.11

Ж.Верн «П’ятнадцятирічний капітан» (2–3 розділи).             

Знайомство з образом Діка Сенда. Тема духовного випробування.   

Слухання уривків, бесіда. Завдання: вибрати «що зробив герой — правильно чи ні».              

10

13.11

Дік Сенд і його друзі. Дік Сенд і Негоро.                     

Характеристика героїв (добрий/поганий).                         

 

 ПО ГР4: Дослідження мовлення (короткий уривок). Завдання: визначити, хто говорить (герой).

11

20.11

 Проблема рабства в романі.                                     

 

Пояснення, що рабство — це неволя.                              

Бесіда. Завдання: відповісти на просте запитання «Чому це погано?».                           

12

27.11

Образи природи, ідея її пізнання.                              

Природа як друг і випробування.                                 

ПО ГР3: Письмове висловлення — 2–3 речення про ставлення до вчинку героя.                 

13

04.12

Підсумкова робота. ГР3. Письмовий твір «Мій улюблений персонаж».

Учень пише короткий твір (3–4 прості речення).                  

Письмове завдання з опорами (схема: «Мій герой… Він… Я думаю…»).                              

14

11.12

Підсумкова робота. ГР4. Дослідження мовлення вивчених творів.

Робота з уривками (впізнати героя/мовлення).                    

Завдання у спрощеній формі (підкреслити, хто говорить).                                       

15

18.12

Повторення та узагальнення І семестру                                                                  

Підсумок: які герої та твори вивчили.                           

Гра «Назви героя за малюнком», короткі усні відповіді.

 

Адаптована програма (ООП 3 група підтримки, 6 клас)

Дата

Тема уроку

Зміст адаптації

Форми роботи

Перевірка

1

04.09

Специфіка художньої літератури як виду мистецтва. Подібність і відмінність від інших мистецтв.

Коротке пояснення з порівнянням (книга — картина — пісня).                             

Бесіда з ілюстраціями, картки-порівняння.                                  

Усна відповідь.                                       

2

11.09

Художній образ, особливості його сприйняття. Роль перекладачів.                               

Ознайомлення з поняттям «образ». Роль перекладача у знайомстві зі світовою літературою.

Приклади перекладів (назви казок чи оповідань).                            

Усна відповідь на запитання

3

18.09

Поняття про міф. Відмінності від казки та легенди. Групи міфів.                               

Просте пояснення відмінностей, приклади сюжетів.

Читання/прослуховування уривків, робота з таблицею «Міф — Казка — Легенда».

Картка-завдання (обери: до якої групи належить сюжет).

4

25.09

Грецькі міфи. Прометей. Образ титана.                                                         

Скорочений уривок із міфу.                                                             

Слухання уривку, ілюстрації.                                               

ГР1: Аудіювання (відповіді на 3–4 запитання). 

5

02.10

Геракл. Подвиг сьомий: критський бик.  

Лише головні події.                                     

Читання  вголос/малюнки подвигів

Усне питання: «Що зробив герой?».                     

6

09.10

Дедал і Ікар. Міф про митців.                                                                 

| Уривок для самостійного мовчазного читання.                                            

ПО: Читання мовчки**. Малюнки «Дедал — Ікар».    

Відповідь на прості запитання за уривком.             

7

16.10

Підсумкова робота з міфів (аудіювання).                                                       

Перевірка розуміння.                                                                   

Слухання уривку.                                                           

ГР1: Аудіювання

8

23.10

Підсумкова робота з міфів (читання мовчки).                                                    

Перевірка навичок читання.                                                             

Читання короткого уривку.                                                  

ГР2: Читання мовчки

9

06.11

Ж. Верн «П’ятнадцятирічний капітан». Образ Діка Сенда.                                        

Знайомство з героєм.                                                                   

Слухання уривку, бесіда.                                                   

Усні відповіді: «Який Дік Сенд?».                     

10

13.11

 Ж. Верн «П’ятнадцятирічний капітан». Дік Сенд і Негоро.                                       

Порівняння героїв (добро — зло).                                                       

Робота з уривком.                                                          

ГР4: Дослідження мовлення.                        

11

20.11

Проблема рабства в романі.                                                                   

 Просте пояснення «рабство — неволя».                                                   

Бесіда з прикладами.                                                       

Усна відповідь на запитання.                          

12

27.11

Образи природи та ідея її пізнання.                                                            

Природа як сила і випробування.                                                        

Короткий уривок + бесіда.                                                  

ГР3: Письмове висловлення (2–3 речення).          

13

04.12

Підсумкова робота. Твір «Мій улюблений персонаж».                                             

Учень пише невеликий твір (3–5 речень) за опорами.

Використання шаблону речень.                        

ГР3: Письмовий твір.                              

 

14

11.12

Підсумкова робота. Дослідження мовлення.                                                      

 Робота з уривками (хто говорить, що сказав).                                           

Вибір із кількох варіантів.                                                

ГР4: Дослідження мовлення

15

18.12

Повторення та узагальнення І семестру.                                                        

Підсумок вивчених тем.                                                                  

Гра «Вгадай героя», тест із малюнками.                                     

Усні/письмові відповіді.

 


Зарубіжна література, 6 клас

 

Дата

 

Тема уроку

Теорія літератури (ТЛ)

Література і культура (ЛК)

Україна і світ (УС)

Медіатекст (МТ)

 

Очікувані результати

 

Види навчальної діяльності

1

04. 09

Специфіка художньої літератури як виду мистецтва, її подібність і відмінність від інших видів мистецтва.

 

Теорія літератури (ТЛ) Художній образ, види художніх образів у літературі. Поглиблення понять: оригінал і переклад.

Література і культура (ЛК) Специфічні ознаки різних видів мистецтва.

Україна і світ (УС) Традиційні образи в національних літературах.

Медіатекст (МТ) Використання художніх образів у державних символах різних країн, у різних видах мистецтва.

Учень/учениця

виявляє і відтворює зміст почутого та/або прочитаного тексту/медіатексту); висловлює власну думку, вказує на конструктивні думки інших осіб, критично і толерантно ставлячись до різних поглядів. Обґрунтовує значення інформації, здобутої в прочитаному тексті/медіатексті (зокрема ідейно-естетичний зміст художніх образів, вплив різних видів мистецтва). Записує інформацію з інших джерел щодо ролі українських перекладачів і перекладачок у прилученні до читання зарубіжної літератури.

Порівнює різні тексти щодо наявності/відсутності в них художніх образів, які сприяють формуванню образності.

Різні види читання (про себе, вголос або ін.), визначення провідної думки та деталей почутого та прочитаного тексту, відповіді на запитання до нього, коментування та інтерпретація тексту, конспектування тексту, розповідь про улюблений твір/книжку, виокремлення і пояснення окремих мовних явищ у своєму й чужому мовленні.

2

11.09

Художній образ, особливості його сприйняття. Роль перекладачів і перекладачок у залученні українських читачів/читачок до скарбниці світової літератури.

3

18.09

Поняття про міф, його відмінності від казки та легенди. Міфологія народів світу як джерело літературних сюжетів. Основні тематичні групи грецьких міфів.

 

 

 

ТЛ Міф. Відмінності міфу від казки й легенди.

ЛК Утілення міфів народів світу в мистецтві (живопис, музика, кіно, театр, мультиплікація та ін.).

УС Давні міфологічні уявлення українців (про створення світу, про природу, про добрі й злі сили). Образи Прометея, Дедала й Ікара в українській літературі. Звернення українських письменників до образів, сюжетів міфів народів світу.

МТ Фільмографія: «Олімп» (режисери Н. Вілінг, А. Таппінг, Канада, Велика Британія, 2015), «Міфи Давньої Греції» (режисер С. Бержер, Франція, 2016) та ін. QR-коди з підручника. Електронна платформа «Емма».

Розуміє значення термінів фольклор, міф; виокремлює його відмінності від казки та легенди; розуміє значення міфології народів світу як джерела літературних сюжетів; розрізняє основні тематичн ігрупи грецьких міфів; виразно читає й сприймає на слух незнайомий текст/медіатекст, визначає головну і другорядну інформацію у ньому, розуміє, відтворює і стисло переказує (усно) зміст почутого та/або прочитаного текстів/медіатекстів відповідно до контексту, акцентує на окремих деталях, вичерпно відповідає на запитання за змістом почутого та/або прочитаного; самостійно складає тези  прочитаного тексту; відповідає на запитання, коментує, інтерпретує почутий та/або прочитаний текст, учиться складати й оформлювати власне висловлення згідно з усталеними нормами сучасної української мови (усно).

Різні види читання (про себе, уголос, коментоване, вибіркове), визначення провідної думки та деталей почутого та прочитаного тексту, коментування та інтерпретація тексту в цілому та/або окремих понять, відповіді на запитання до нього, виокремлення й пояснення відомих мовних явищ у своєму й чужому мовленні; складання тез прочитаного тексту.

4

25.09

Грецькі міфи. Боги, герої і люди в давньогрецьких міфах. Найвідоміші міфологічні образи, сюжети, мотиви Стародавньої Греції. Міф про Прометея. Образ титана Прометея.

ПО ГР1. Аудіювання уривку з міфу про Прометея.

 

 

 

ТЛ Міф. Відмінності міфу від казки й легенди.

ЛК Утілення міфів народів світу в мистецтві (живопис, музика, кіно, театр, мультиплікація та ін.).

УС Образ Прометея в українській літературі. Звернення українських письменників до образів, сюжетів міфів народів світу.

МТ Фільмографія: «Олімп» (режисери Н. Вілінг, А. Таппінг, Канада, Велика Британія, 2015), «Міфи Давньої Греції» (режисер С. Бержер, Франція, 2016) та ін.

QR-коди з підручника. Електронна платформа «Емма».

Розуміє значення терміну міф, знає основні тематичні групи грецьких міфів, головних богів, героїв і людей у них; читає у різний спосіб (оглядово, вибірково тощо) відповідно до мети читання й сприймає на слух незнайомий текст міфу або медіатекст, розуміє зміст міфу про Прометея, знає героїв, події; стисло переказує (усно) зміст почутого та/або прочитаного художнього тексту/медіатексту, акцентує на окремих деталях;  формулює висновки відповідно до поставленого завдання на основі аналізу опрацьованого тексту міфу (або медіатексту); складає та оформлює власне висловлення про персонажів і події міфу про Прометея згідно з усталеними нормами; описує (усно) головного героя, другорядних персонажів, проводить паралелі між образами та ситуаціями, зображеними в художньому тексті/медіатексті, і власним життєвим досвідом, визначає тему, ідею, проблематику, особливості міфу, розуміє, що таке  відданість, жертовність, милосердя, гуманізм.

Різні види читання (виразне, вибіркове, коментоване), аудіювання (відповідь на запитання за змістом почутого міфу), відтворення змісту почутого та/або прочитаного міфу, висловлення власного ставлення до подій і ситуацій, вибірковий переказ почутого та/або прочитаного міфу (або медіатексту), формулювання висновків на основі аналізу опрацьованого тексту,  характеристика образів Прометея, Зевса, складання й оформлення власного висловлення з використанням доречних засобів виразності, виокремлення і розрізнення в прочитаному та/або почутому тексті мовних одиниць різних рівнів, виявлення їхньої ролі в тексті.

5

02.10

Найвідоміші міфологічні образи, сюжети, мотиви Стародавньої Греції. Міфи про Геракла. Подвиг сьомий: критський бик. Образ Геракла.

 

ТЛМіф.

ЛК Утілення міфів народів світу в мистецтві (живопис, музика, кіно, театр, мультиплікація та ін.).

УС Звернення українських письменників до образів, сюжетів міфів народів світу.

МТ Фільмографія: Образ Геракла у сучасному кіно. «Олімп» (режисери Н. Вілінг, А. Таппінг, Канада, Велика Британія, 2015), «Міфи Давньої Греції» (режисер С. Бержер, Франція, 2016) та ін.

QR-коди з підручника. Електронна платформа «Емма».

Читає виразно й усвідомлено текст міфу про Геракла, орієнтується в прочитаному, переказує зміст художнього тексту/медіатексту у різний спосіб відповідно до завдання, перефразовує репліки в діалозі персонажів, формулює висновки відповідно до поставленого завдання на основі аналізу опрацьованого тексту міфу (або медіатексту); висловлює в усній формі  своє ставлення до зображених у тексті міфічних персонажів, подій, ситуацій, явищ тощо;складає та оформлює власне висловлення про персонажів і події міфу про Геракла згідно з усталеними нормами; описує (усно) головного героя, другорядних персонажів,  проводить паралелі між образами та ситуаціями, зображеними в художньому тексті/медіатексті, і власним життєвим досвідом, визначає тему, ідею, проблематику, особливості міфу, розуміє, що таке  відданість, мужність, сміливість, героїзм, відповідальність.

Різні види читання (виразне, вибіркове, коментоване), аудіювання (відповідь на запитання за змістом почутого міфу), відтворення змісту почутого та/або прочитаного міфу, висловлення власного ставлення до подій і ситуацій, вибірковий переказ почутого та/або прочитаного міфу (або медіатексту), формулювання висновків на основі аналізу опрацьованого тексту,  характеристика образу Геракла, складання й оформлення власного висловлення з використанням доречних засобів виразності, виокремлення і розрізнення в прочитаному та/або почутому тексті мовних одиниць різних рівнів, виявлення їхньої ролі в тексті..

6

09.10

Найвідоміші міфологічні образи, сюжети, мотиви Стародавньої Греції. Дедал і Ікар. Міф про митців.

ПО. Читання мовчки уривку з міфу «Дедал і Ікар».

ТЛ Міф.

ЛК Утілення міфів народів світу в мистецтві (живопис, музика, кіно, театр, мультиплікація та ін.).

УС Образи Дедала й Ікара в українській літературі. Звернення українських письменників до образів, сюжетів міфів народів світу.

МТ Фільмографія: «Олімп» (режисери Н. Вілінг, А. Таппінг, Канада, Велика Британія, 2015), «Міфи Давньої Греції» (режисер С. Бержер, Франція, 2016) та ін.

QR-коди з підручника. Електронна платформа «Емма».

 

Читає виразно й усвідомлено текст міфу про Дедала й Ікара, орієнтується в прочитаному, переказує зміст художнього тексту/медіатексту у різний спосіб відповідно до завдання, перефразовує репліки в діалозі персонажів,  формулює висновки відповідно до поставленого завдання на основі аналізу опрацьованого тексту міфу (або медіатексту); висловлює в усній формі  своє ставлення до зображених у тексті міфічних персонажів, подій, ситуацій, явищ тощо; складає та оформлює власне висловлення про персонажів і події міфу згідно з усталеними нормами; описує (усно) Ікара, Дедала, другорядних персонажів,  проводить паралелі між образами та ситуаціями, зображеними в художньому тексті/медіатексті, і власним життєвим досвідом, визначає тему, ідею, проблематику, особливості міфу, розуміє з урахуванням вікових особливостей, що таке  талант митця і його призначення, цілеспрямованість, сміливість, героїзм, кращі устремління.

Різні види читання (про себе, уголос, вибіркове, коментоване), виокремлення головної і другорядної інформації в тексті, відповіді на запитання до тексту, усний переказ почутого та/або прочитаного тексту з акцентуванням на окремих деталях, відтворення окремих художніх засобів міфу в процесі переказу, творчий перифраз реплік персонажів, проведення паралелей між образами та ситуаціями тексту і власним життєвим досвідом, висловлювання в усній формі власних почуттів і ставлень до Дедала, Ікара, інших персонажів та подій, добирання доречних засобів мовної виразності, виокремлення в прочитаному тексті мовних одиниць різних рівнів та визначення їхньої ролі у творі.

7

16.10

Підсумкова робота. ГР1. Аудіювання.

 

Розуміє зміст  почутого тексту (за вибором учителя), відтворює зазначені події, ситуації, явища.

Слухання уривка з міфу про Дедала та Ікара (за вибором учителя) з акцентуванням на окремих деталях із дотриманням норм сучасної української мови, відтворення змісту тексту.

 

8

23.10

Підсумкова робота. ГР2. Читання мовчки.

 

Розуміє зміст  прочитаного тексту (за вибором учителя), відтворює зазначені події, ситуації, явища.

Читання (про себе) уривка з міфу, відтворення змісту тексту.

9

06.11

Жуль Верн «П’ятнадцятирічний капітан» (2-3 розділи за вибором учителя).

Тема духовного випробування людини. Образ Діка Сенда, мужність і людяність героя.

 

ТЛ Роман, ознаки пригодницького роману. Поглиблення понять: тема, ідея художнього твору, сюжет, персонаж.

ЛК Утілення сюжетів і мотивів прочитаних творів у мистецтві.

УС Висловлювання українських митців про творчість Ж. Верна. Українські переклади класичних і сучасних творів зарубіжної літератури.

МТ QR-коди з підручника Аudiotext, Presentation, Express. Електронна платформа «Емма».

 

Знає цікаві факти з життя і творчості Жуля Верна,  розуміє значення термінів роман, порівняння, інтер’єр; визначає особливості  роману Жуля Верна; знає про особливості українських перекладів твору; читає й сприймає на слух незнайомий текст/медіатекст, визначає головну і другорядну інформацію в прочитаному тексті; розуміє зміст роману «П’ятнадцятирічний капітан», його фабулу та сюжет, знає головних героїв; відповідає на запитання за змістом почутого та/або прочитаного; стисло переказує (усно) зміст почутого та/або прочитаного художнього тексту/медіатексту, акцентує на окремих деталях;  відтворює усно (частково), коментує, інтерпретує почутий та/або прочитаний текст, учиться складати й оформлювати власне висловлення згідно з усталеними нормами сучасної української мови (усно), розуміє, що таке  духовне випробування, мужність, людяність, визначає за вчинками й діями риси характеру Діка Сенда.

Різні види читання (виразне, вибіркове, коментоване), характеристика впливу окремих деталей на сприйняття змісту художнього тексту, виокремлення головної і другорядної інформації в текстах, відповіді на запитання до тексту, усний переказ почутого та/або прочитаного тексту з акцентуванням на окремих деталях, логічне структурування власного повідомлення, дотримання норм у виборі мовленнєвих засобів, використання окремих засобів художньої виразності у власному мовленні, характеристика дійових осіб на початку твору (зокрема опис і пояснення їхнього емоційного стану), співвіднесення тексту з історичним і культурним контекстом, творче опрацювання прочитаного тексту, виявлення і пояснення окремих літературних (інтер’єр, порівняння та ін.) та мовних явищ у прочитаному художньому тексті.

 

10

13.11

Жуль Верн «П’ятнадцятиріч-ний капітан» (2-3 розділи за вибором учителя).

Дік Сенд і його друзі. Дік Сенд і Негоро.

ПО ГР4. Дослідження мовлення уривка з твору.

 

ТЛ Роман, порівняння, інтер’єр. Поглиблення понять: тема, ідея художнього твору, сюжет, персонаж.

ЛК Утілення сюжетів і мотивів прочитаних творів у мистецтві.

УС Українські переклади класичних і сучасних творів зарубіжної літератури.

МТ QR-коди з підручника Аudiotext, Presentation, Express. Електронна платформа «Емма».

 

Розуміє значення терміну роман, його жанрові особливості, систему образів роману; читає виразно й усвідомлено текст твору «П’ятнадцятирічний капітан», орієнтується в прочитаному, знає героїв роману, головні події, сюжет прочитаних частин твору, переказує зміст художнього тексту/медіатексту у різний спосіб відповідно до завдання, перефразовує репліки в діалозі персонажів; висловлює в усній формі власні почуття, враження, викликані прочитаним/почутим  художнім текстом/медіатекстом, своє ставлення до зображених у тексті людей, подій, ситуацій, явищ тощо; відтворює окремі художні засоби для втілення власних творчих намірів; структурує зміст прочитаного художнього тексту (частини, абзаци, мікротеми); учиться складати й оформлювати власне висловлення згідно з усталеними нормами сучасної української мови (усно), розуміє, що таке  дружба й вірність, підступність і підлість, добро і зло,виокремлює позитивних і негативних персонажів твору, визначає їхні риси характеру.

Різні види читання (уголос, виразне, вибіркове); формулювання запитань для уточнення важливих для розуміння змісту незнайомих/незрозумілих слів, деталей; відповіді на запитання за змістом почутого та/або прочитаного художнього тексту/медіатексту; усний стислий переказ уривків із прочитаної частини тексту роману, проєкція власного або відомого життєвого досвіду на проблеми, порушені в художньому тексті/медіатексті; характеристика емоційного стану та вчинків літературних персонажів, характеристика образів героя/героїв твору (риси характеру).

 

11

20.11

Жуль Верн «П’ятнадцятирічний капітан» (2-3 розділи за вибором учителя).

Проблема рабства в романі.

 

ТЛ Поглиблення понять: роман, порівняння, інтер’єр, тема, ідея художнього твору, сюжет, персонаж.

МТ QR-коди з підручника Аudiotext, Presentation, Express. Електронна платформа «Емма».

 

Розуміє зміст такого історичного явища як рабство, його небезпеку для людства загалом і для людини зокрема; читає виразно й усвідомлено текст роману «П’ятнадцятирічний капітан», орієнтується в прочитаному, знає героїв твору, їхні головні пригоди й події під час перебування на африканському континенті, сюжет прочитаних частин роману, переказує зміст художнього тексту/медіатексту у різний спосіб відповідно до завдання, перефразовує репліки в діалозі персонажів; висловлює в усній формі власні почуття, враження, викликані прочитаним/почутим художнім текстом/медіатекстом, своє ставлення до зображених у тексті людей, подій, ситуацій, явищ тощо; учиться складати й оформлювати власне висловлення згідно з усталеними нормами сучасної української мови (усно), розуміє, що таке рабство, гноблення за расовою ознакою, політика апартеїду.

Різні види читання (уголос, «ланцюжком», виразне, в особах, вибіркове), відповіді на запитання за змістом почутого та/або прочитаного художнього тексту/медіатексту; визначення проблем, порушених у романі,проєкція власного або відомого життєвого досвіду на них; характеристика впливу окремих деталей на сприйняття змісту художнього тексту та/або медіатексту, інтерпретація вчинків та слів героїв, характеристика емоційного стану та вчинків літературних персонажів, співвіднесення тексту з історичним і культурним контекстом, характеристика порушених у тексті проблем, наведення прикладів з тексту роману щодо вміння/невміння героїв керувати емоціями, усний стислий переказ уривків прочитаного твору відповідно до завдань.

  

12

27.11

Жуль Верн «П’ятнадцятирічний капітан» (2-3 розділи за вибором учителя).

Образи природи та ідея її пізнання у творі.

ПО ГР3. Власне письмове висловлення (кілька речень) про ставлення до вчинків персонажа.

ТЛ Поглиблення понять:пейзаж, художні засоби, ідея художнього твору.

МТ Відеосюжети про красу природи. QR-коди зпідручника Аudiotext, Presentation, Express. Електронна платформа «Емма».

 

Знає значення терміну пейзаж,  називає його  особливості, визначає у тексті твору, характеризує особливості замальовок природи та їхню роль у текстах/медіатекстах  роману «П’ятнадцятирічний капітан», читає виразно й усвідомлено текст твору, розуміє поняття добро і зло, формулює тему та основну думку художнього тексту/медіатексту; висловлює в усній та/або письмовій формі власні почуття, враження, викликані прочитаним художнім текстом/медіатекстом, своє ставлення  до зображених у тексті людей, подій, ситуацій, явищ тощо; проводить паралелі між образами та ситуаціями, зображеними в художньому тексті/медіатексті і власним життєвим досвідом; відтворює окремі художні засоби для втілення власних творчих намірів; створює власне письмове висловлення (кілька речень) про ставлення до вчинків персонажа (персонажів) прочитаного/почутого художнього тексту/медіатексту з дотриманням норм сучасної української мови Створює письмовий текст (мінітвір) з урахуванням мети, адресата і власного життєвого досвіду, добираючи доречні засоби мовної виразності.

Переказ змісту прочитаного/почутого художнього тексту/медіатексту в різний спосіб відповідно до завдання; проведення  паралелей між образами,  ситуаціями, зображеними в художньому тексті/медіатексті, і власним життєвим досвідом; висловлення в усній формі власних почуттів, вражень, викликаних прочитаними/почутими описами природи, свого ставлення до зображених у тексті людей, подій, ситуацій, явищ тощо; добирання доречних засобів мовної виразності.

 

.

13

04.12

Підсумкова робота. ГР3. Письмовий твір «Мій улюблений персонаж».

 

Створює письмовий текст  з урахуванням мети, адресата і власного життєвого досвіду, добираючи доречні засоби мовної виразності.

Пише твір на запропоновану тему.

14

11.12

Підсумкова робота. ГР4. Дослідження мовлення вивчених творів.

 

Виявлення і пояснення окремих літературних та мовних явищ у запропонованому художньому тексті.

 

Досліджує мовлення в запропонованому уривку.

15

18.12

Повторення та узагальнення вивченого у І семестрі.

 

Знає авторів та зміст вивчених творів, характеризує головних героїв, висловлює своє ставлення до проблем, піднятих у творах.

Нестандартні та творчі завдання за вивченими творами.