11.01.23

КТП для 11 класу на ІІ семестр

 

Дата

Тема

Очікувані результати

 

АНТИУТОПІЯ У СВІТОВІЙ ЛІТЕРАТУРІ

 

1

Розвиток жанру антиутопії у XX ст.: ознаки та представники. Зв’язок творчості Дж. Оруелла із соціально-історичною ситуацією доби.

Учень (учениця):

дає загальну характеристику змісту творів;

сприймає літературний твір у контексті епохи та історико-літературного процесу;

виявляє ознаки антиутопії в тексті; аналізує ідейно-тематичну сутність, сюжет, композицію, проблематику художнього твору; обґрунтовує власну позицію щодо актуальних проблем, порушених у творі;

розкриває функції фантастики у творі-антиутопії; оцінює вчинки персонажів антиутопії;

2

Викриття сутності тоталітарної системи та її ієрархії в антиутопії «Скотоферма».  Образ головного героя в динаміці. Поетика антиутопії (фантастика, мова, символи, алегорії та ін.).

ПРОБЛЕМА ВІЙНИ І МИРУ В ЛІТЕРАТУРІ XX СТ.

 

3

Епічний театр Б. Брехта: теоретичні засади й художня практика. Б. Брехт – драматург-новатор.

виразно читає, коментує, аналізує літературні твори; розкриває особливості художньої побудови творів, характеризує ідейно-тематичний зміст, сюжет, проблематику творів, художні образи; визначає антивоєнний пафос творів, авторську позицію; аналізує теми та актуальні проблеми творів, висловлює власні судження щодо питань, порушених у творах митців, бере участь в обговоренні проблематики прочитаних текстів;

4

Зображення війни як засобу збагачення в драмі «Матінка Кураж та її діти». Ідеї попередження та риси «епічного театру» в п’єсі.

5

Життєвий і творчий шлях Генріха Белля.  Засудження антигуманної сутності Другої світової війни, її руйнівних наслідків для людства в оповіданні «Подорожній, коли ти прийдеш у Спа…»

6

Віхи життя й творчості Пауля Целана. «Фуга смерті» – один із найвідоміших творів про Голокост. Художнє новаторство митця.

7

Контрольна робота. Твір-роздум на одну із запропонованих тем (за творами Дж. Оруелла, Б. Брехта, Г. Белля, П. Целана).

ЛЮДИНА ТА ПОШУКИ СЕНСУ ІСНУВАННЯ В ПРОЗІ ДРУГОЇ

 ПОЛОВИНИ XX СТ.

 

8

Загальна характеристика провідних тенденцій прози другої половини ХХ ст. Віхи життя й творчості митця. «Кодекс честі» героїв Е. М. Гемінґвея.

знає основні відомості про життя і творчість Е. М. Гемінґвея, Ґ. Ґарсіа Маркеса; розуміє значення творчості письменників у світовому літературному процесі; аналізує ідейно-тематичний зміст, сюжет, композицію, проблематику художніх творів; характеризує персонажів творів, стильові особливості прочитаних текстів; виявляє й аргументує жанрові ознаки творів; обговорює філософсько-етичні проблеми, порушені у творах; висловлює судження щодо сенсу людського буття, морального вибору людини; робить висновки про значення прочитаних творів для духовного зростання особистості;

9

Реалістичний, міфологічний і філософський плани повісті «Старий і море». Символіка образів (риба, море,

рибалка, хлопчик та ін.). Образ Сантьяго. Ознаки притчі у повісті.

10

Короткі відомості про життя Ґ. Ґарсіа Маркеса, лауреата Нобелівської премії.

Специфіка «магічного реалізму». Синтез реального і фантастичного в оповіданні Ґ. Ґарсіа Маркеса «Стариган із крилами».

11

Відображення моральної деградації

людства. Символічний зміст образу янгола. Ідея прагнення до внутрішнього вдосконалення, морального відродження, повернення до вічних цінностей.

12

Розвиток мовлення. Твір-роздум на одну із запропонованих тем (за творами Гемінгвея та Маркеса).

ЛІТЕРАТУРА ДРУГОЇ ПОЛОВИНИ XX – ПОЧАТКУ XXI СТ.

 

13

Провідні тенденції в драматургії другої половини ХХ ст. Формування «театру абсурду» як явища театрального авангарду в 1950-1960-х рр., його провідні ознаки. Огляд здобутків митців.

знає світоглядні й естетичні засади «театру абсурду», його ознаки;  розуміє передумови розвитку постмодернізму, визначає основні принципи його поетики;

називає найвідоміших письменників літератури другої половини ХХ – початку ХХІ ст.; розрізняє явища масової та елітарної культури, наводить приклади;

розповідає про зв’язки письменників з Україною; аналізує проблематику, образну систему, художні особливості прочитаних творів; характеризує образи персонажів;

розкриває зміст символів, метафор у прочитаних творах; виявляє риси абсурдистської драми, літератури постмодернізму, роль гротеску та фантастики у текстах; з’ясовує особливості стилю митців; веде діалог щодо проблем, порушених у прочитаних творах; усвідомлює художню цінність прочитаних творів; обговорює проблеми морального вибору, сенсу людського життя; робить висновки щодо значення творів для розвитку культури й формування сучасного читача.

14

Постмодернізм – одне із найяскравіших літературних явищ останніх десятиліть ХХ – початку ХХІ ст. Короткі відомості про Мілорда Павича. Утілення в оповіданні «Скляний равлик» рис постмодернізму.

Розвиток мовлення. Захист проектів на тему «Павич і Україна».

СУЧАСНА ЛІТЕРАТУРА В ЮНАЦЬКОМУ ЧИТАННІ

 

15

Короткі відомості про Марка Зузак. «Крадійка книжок» - роман про Другу світову війну. Історія життя дівчинки Лізель Мемінґер. Викриття згубного впливу нацизму у творі.

називає сучасних письменників, твори яких увійшли в коло юнацького читання;

знає окремі факти життя сучасних письменників; зміст прочитаних творів;

розуміє зв’язок творчості письменника з національними літературними традиціями та сучасними тенденціями світової літератури; аналізує ідейно-тематичний зміст, сюжет, композицію, проблематику художніх творів; характеризує образи персонажів; порівнює прочитані твори з текстами дотичної тематики та проблематики, розглянутими в курсах зарубіжної та української літератури; коментує художні образи, у яких утілено позитивні й негативні явища; висловлює судження про особливості стилю письменників, їхню роль в історії національної та світової культури;

16

Образи «маленьких людей», які опинилися в умовах фашистської системи. Ідеї людяності, добра, порятунку життя й культури. Книга як символ збереження духовності в жорстокому світу. Форми оповіді.

17

Контрольна робота. Людина та пошуки сенсу існування в прозі другої половини ХХ ст. Література другої половини ХХ – початку ХХІ ст. Сучасна література в юнацькому читанні. Тест.

18

Позакласне читання. Реклама улюбленої книги сучасного зарубіжного письменника.

ПІДСУМКИ

 

19

Узагальнення та систематизація вивченого.

пояснює відмінності зарубіжної літератури від української, світової літератури – від національної; називає видатних представників вітчизняної перекладацької

школи, визначає їхній внесок у розвиток українського суспільства; розпізнає види перекладів, зокрема художнього, визначає їхні особливості; розкриває роль української перекладацької школи у формуванні сучасного читача; на підставі власного читацького досвіду робить висновки щодо цінності класичної й сучасної літератури.