№ |
Дата |
Тема |
Очікувані
результати |
АНТИУТОПІЯ У
СВІТОВІЙ ЛІТЕРАТУРІ |
|||
1 |
Розвиток
жанру антиутопії у XX ст.: ознаки та представники. Зв’язок
творчості Дж. Оруелла із соціально-історичною ситуацією доби. |
Учень
(учениця): дає
загальну характеристику змісту творів; сприймає
літературний твір у контексті епохи та історико-літературного процесу; виявляє
ознаки антиутопії в тексті; аналізує ідейно-тематичну сутність, сюжет,
композицію, проблематику художнього твору; обґрунтовує власну позицію щодо
актуальних проблем, порушених у творі; розкриває
функції фантастики у творі-антиутопії; оцінює вчинки персонажів антиутопії; |
|
2 |
Викриття
сутності тоталітарної системи та її ієрархії в антиутопії «Скотоферма». Образ головного героя в динаміці. Поетика
антиутопії (фантастика, мова, символи, алегорії та ін.). |
||
ПРОБЛЕМА ВІЙНИ І
МИРУ В ЛІТЕРАТУРІ XX СТ. |
|||
3 |
Епічний
театр Б. Брехта: теоретичні засади й художня практика. Б. Брехт –
драматург-новатор. |
виразно
читає, коментує, аналізує літературні твори; розкриває особливості художньої
побудови творів, характеризує ідейно-тематичний зміст, сюжет, проблематику
творів, художні образи; визначає антивоєнний пафос творів, авторську позицію;
аналізує
теми та актуальні проблеми творів, висловлює власні судження щодо питань,
порушених у творах митців, бере участь в обговоренні проблематики прочитаних
текстів; |
|
4 |
Зображення
війни як засобу збагачення в драмі «Матінка Кураж та її діти». Ідеї
попередження та риси «епічного театру» в п’єсі. |
||
5 |
Життєвий
і творчий шлях Генріха Белля.
Засудження антигуманної сутності Другої світової війни, її руйнівних
наслідків для людства в оповіданні «Подорожній, коли ти прийдеш у Спа…» |
||
6 |
Віхи
життя й творчості Пауля Целана. «Фуга смерті» – один із найвідоміших творів
про Голокост. Художнє новаторство митця. |
||
7 |
Контрольна робота. Твір-роздум на одну із запропонованих тем (за
творами Дж. Оруелла, Б. Брехта, Г. Белля, П. Целана). |
||
ЛЮДИНА ТА ПОШУКИ
СЕНСУ ІСНУВАННЯ В ПРОЗІ ДРУГОЇ ПОЛОВИНИ XX СТ. |
|||
8 |
Загальна
характеристика провідних тенденцій прози другої половини ХХ ст. Віхи життя й
творчості митця. «Кодекс честі» героїв Е. М. Гемінґвея. |
знає
основні відомості про життя і творчість Е. М. Гемінґвея, Ґ. Ґарсіа Маркеса;
розуміє значення творчості письменників у світовому літературному процесі;
аналізує ідейно-тематичний зміст, сюжет, композицію, проблематику художніх
творів; характеризує персонажів творів, стильові особливості прочитаних
текстів; виявляє й аргументує жанрові ознаки творів; обговорює
філософсько-етичні проблеми, порушені у творах; висловлює судження щодо сенсу
людського буття, морального вибору людини; робить висновки про значення
прочитаних творів для духовного зростання особистості; |
|
9 |
Реалістичний,
міфологічний і філософський плани повісті «Старий і море». Символіка образів
(риба, море, рибалка,
хлопчик та ін.). Образ Сантьяго. Ознаки притчі у повісті. |
||
10 |
Короткі
відомості про життя Ґ. Ґарсіа Маркеса, лауреата Нобелівської премії. Специфіка
«магічного реалізму». Синтез реального і фантастичного в оповіданні Ґ. Ґарсіа
Маркеса «Стариган із крилами». |
||
11 |
Відображення
моральної деградації людства.
Символічний зміст образу янгола. Ідея прагнення до внутрішнього
вдосконалення, морального відродження, повернення до вічних цінностей. |
||
12 |
Розвиток
мовлення. Твір-роздум на одну із запропонованих тем (за творами Гемінгвея та
Маркеса). |
||
ЛІТЕРАТУРА
ДРУГОЇ ПОЛОВИНИ XX – ПОЧАТКУ XXI СТ. |
|||
13 |
Провідні
тенденції в драматургії другої половини ХХ ст. Формування «театру абсурду» як
явища театрального авангарду в 1950-1960-х рр., його провідні ознаки. Огляд
здобутків митців. |
знає
світоглядні й естетичні засади «театру абсурду», його ознаки; розуміє передумови розвитку постмодернізму,
визначає основні принципи його поетики; називає
найвідоміших письменників літератури другої половини ХХ – початку ХХІ ст.;
розрізняє явища масової та елітарної культури, наводить приклади; розповідає
про зв’язки письменників з Україною; аналізує проблематику, образну систему,
художні особливості прочитаних творів; характеризує образи персонажів; розкриває
зміст символів, метафор у прочитаних творах; виявляє риси абсурдистської
драми, літератури постмодернізму, роль гротеску та фантастики у текстах;
з’ясовує особливості стилю митців; веде діалог щодо проблем, порушених у
прочитаних творах; усвідомлює художню цінність прочитаних творів; обговорює
проблеми морального вибору, сенсу людського життя; робить висновки щодо
значення творів для розвитку культури й формування сучасного читача. |
|
14 |
Постмодернізм
– одне із найяскравіших літературних явищ останніх десятиліть ХХ – початку
ХХІ ст. Короткі відомості про Мілорда Павича. Утілення в оповіданні «Скляний
равлик» рис постмодернізму. Розвиток
мовлення. Захист проектів на тему «Павич і Україна». |
||
СУЧАСНА ЛІТЕРАТУРА В ЮНАЦЬКОМУ ЧИТАННІ |
|||
15 |
Короткі
відомості про Марка Зузак. «Крадійка книжок» - роман про Другу світову війну.
Історія життя дівчинки Лізель Мемінґер. Викриття згубного впливу нацизму у
творі. |
називає
сучасних письменників, твори яких увійшли в коло юнацького читання; знає
окремі факти життя сучасних письменників; зміст прочитаних творів; розуміє
зв’язок творчості письменника з національними літературними традиціями та
сучасними тенденціями світової літератури; аналізує ідейно-тематичний зміст,
сюжет, композицію, проблематику художніх творів; характеризує образи персонажів;
порівнює прочитані твори з текстами дотичної тематики та проблематики,
розглянутими в курсах зарубіжної та української літератури; коментує художні
образи, у яких утілено позитивні й негативні явища; висловлює судження про
особливості стилю письменників, їхню роль в історії національної та світової
культури; |
|
16 |
Образи
«маленьких людей», які опинилися в умовах фашистської системи. Ідеї
людяності, добра, порятунку життя й культури. Книга як символ збереження
духовності в жорстокому світу. Форми оповіді. |
||
17 |
Контрольна робота. Людина та пошуки сенсу існування в прозі
другої половини ХХ ст. Література другої половини ХХ – початку ХХІ ст.
Сучасна література в юнацькому читанні. Тест. |
||
18 |
Позакласне
читання. Реклама улюбленої книги сучасного зарубіжного письменника. |
||
ПІДСУМКИ |
|||
19 |
Узагальнення
та систематизація вивченого. |
пояснює
відмінності зарубіжної літератури від української, світової літератури – від
національної; називає видатних представників вітчизняної перекладацької школи,
визначає їхній внесок у розвиток українського суспільства; розпізнає види
перекладів, зокрема художнього, визначає їхні особливості; розкриває роль
української перекладацької школи у формуванні сучасного читача; на підставі
власного читацького досвіду робить висновки щодо цінності класичної й
сучасної літератури. |