№ |
Дата |
Тема |
Очікувані
результати |
РОМАН XIX СТ. |
|||
1 |
Роман
як жанр літератури, його формування і провідні ознаки. Різновиди роману XIX
ст., національна своєрідність. |
Учень
/ учениця: знає
історію формування жанру роману у світовій літературі, його різновиди;
розуміє специфіку розвитку роману в XIX ст., називає його жанрові ознаки;
виявляє ознаки типовості образів у реалістичному романі; характеризує й
порівнює романні образи у зв’язках із дійсністю, середовищем, світоглядними
шуканнями митців; на підставі прочитаних творів виокремлює ознаки різновидів;
зіставляє образи персонажів; висловлює судження щодо порушених у романах
проблем; дає оцінку героям, використовуючи навички критичного мислення; |
|
2 |
Ідейно-естетичні погляди і творчий шлях
Оскара Вайльда. |
||
3 |
Проблема
краси й моралі в романі «Портрет Доріана Грея» |
||
4 |
Система
образів в романі «Портрет Доріана Грея». |
||
5 |
Еволюція
головного героя в романі «Портрет Доріана Грея». |
||
6 |
Роль
фантастики у творі. Символіка. Традиції
і новаторство О. Вайльда в жанрі роману. |
||
7 |
Контрольна робота. Твір-роздум на одну із запропонованих тем (за
романом О. Вайльда). |
||
ПЕРЕХІД ДО
МОДЕРНІЗМУ. ВЗАЄМОДІЯ СИМВОЛІЗМУ Й ІМПРЕСІОНІЗМУ В ЛІРИЦІ |
|||
8 |
Модернізм
як літературно-мистецький напрям кінця XIX – початку XX ст. Течії раннього модернізму:
символізм, імпресіонізм,
неоромантизм. Розвиток
мовлення. Складання тез літературно-критичної статті. |
розповідає
про зміну світоглядних та естетичних засад літератури й мистецтва на межі
XIX–XX ст.; називає характерні ознаки модерністських течій і явищ у художніх
творах; знає основні віхи життя і творчості митців, риси їхнього
індивідуального стилю; аналізує ліричні твори (цілісно і у фрагментах);
виявляє у творах письменників провідні проблеми, теми, мотиви; виокремлює
символи, пояснює їхній асоціативний зміст; розкриває зв’язок романтизму і
модернізму (на ранньому етапі модернізму), реалізму і модернізму (на зрілому
етапі модернізму); характеризує
взаємодію імпресіонізму та символізму в ліриці кінця XIX – початку XX ст.;
обговорює проблему призначення мистецтва й митця; висловлює власні думки щодо
впливу французького символізму на розвиток української поезії; сприймає
й розуміє естетику образного слова; висловлює судження щодо художньої
цінності прочитаних творів, образів ліричних героїв; |
|
9 |
Ш.
Бодлер – пізній романтик і зачинатель модернізму. Збірка «Квіти зла»
(загальна характеристика). Образи, символи, особливості поетичної мови у
віршах Ш. Бодлера. («Альбатрос»,
«Відповідності», «Вечорова гармонія»). |
||
10 |
Французький
символізм. Естетичні погляди Поля Верлена у вірші «Поетичне мистецтво».
Зображення пейзажів природи і душі в «Осінній пісні». Сугестивність,
музичність, живописність лірики. |
||
11 |
Художнє
новаторство А. Рембо. Поєднання рис імпресіонізму й символізму
в сонеті «Голосівки». Образ ліричного героя у вірші «Моя
циганерія». |
||
ДРАМАТУРГІЯ
КІНЦЯ XIX – ПОЧАТКУ XX СТ. |
|||
12 |
Зміни
в драматургії на межі XIX–XX ст. М. Метерлінк як теоретик і практик
«нової драми». Концепція символістського театру. |
розуміє
сутність кардинальних змін у драматургії на межі XIX–XX ст., ідейних та
естетичних шукань представників «нової драми»; знає й коментує перебіг
сюжету, розвиток дії (зовнішньої та внутрішньої); виокремлює
новаторські риси в прочитаному творі; виявляє жанрові ознаки твору, розкриває
особливості взаємодії різних елементів у них; з’ясовує значення символів у
п’єсі; зіставляє розвиток європейської та української драми на межі XIX–XX
ст.; висловлює погляди щодо особливостей «нової драми», а також прочитаних
творів; висвітлює актуальні проблеми, порушені у творі, інтерпретує їх на
підставі власного досвіду, у проекції на сучасність; |
|
13 |
Ідея
одухотворення життя й відновлення втрачених зв’язків у драмі-феєрії «Синій
птах». Особливості розвитку сюжету. |
||
14 |
Роль
фантастики. Символіка образів. Трактування фіналу. Розвиток
мовлення. Захист проектів «Екранізації й театральні вистави за драмою «Синій
птах». |
||
СУЧАСНА
ЛІТЕРАТУРА В ЮНАЦЬКОМУ ЧИТАННІ |
|||
15 |
Й.
Яґелло – польська письменниця, авторка творів для дітей та молоді. «Кава з
кардамоном»: Синтез підліткової повісті (стосунки в родині, перше кохання) та
детективу (розгадування сімейної таємниці). |
знає
популярних сучасних письменників та їхні твори; розуміє зв’язок творчості
сучасного письменника з національними традиціями й тенденціями розвитку
літератури, наводить приклади такого зв’язку в прочитаному творі; розповідає
про основні події та персонажів прочитаних творів; формулює критерії
художності; розрізняє твори класичної та масової літератури; аналізує й
інтерпретує прочитані твори сучасності; визначає особливості індивідуальних
стилів митців (на прикладі прочитаних творів); висловлює судження щодо порушених
у творах питань та художніх образів; робить висновки про національне та
загальнолюдське значення прочитаних творів; критично оцінює твори масової
літератури; |
|
16 |
Проблема
батьків і дітей. Образ головної героїні. Мова твору. |
||
17 |
Контрольна робота. Перехід до модернізму. Взаємодія символізму і імпресіонізму
в ліриці. Драматургія кінця ХІХ-початку ХХ століття. Сучасна література в
юнацькому читанні. Тест. |
||
18 |
Позакласне
читання. Реклама улюбленого твору сучасного зарубіжного письменника. |
||
ПІДСУМКИ |
|||
19 |
Узагальнення
і систематизація навчального матеріалу. |
знає
ідейно-художній зміст літературних творів у контексті розвитку культури й
суспільства; розуміє зміст прочитаного; називає літературні факти, явища,
твори, імена письменників, перекладачів тощо; пояснює значення перекладної
літератури для розвитку національного письменства та української нації
загалом; розпізнає літературні факти, явища, напрями, течії, жанри, стилі;
розрізняє засоби художньої виразності, індивідуальні стилі митців; описує
персонажів, їхні риси, поведінку, умови життя, соціально-культурний контекст;
усвідомлює
значення художньої літератури для сучасної людини й суспільства. |