01.01.23

КТП для 6 класу на ІІ семестр

 

Календарно-тематичне планування

із зарубіжної літератури

для учнів 6 класу

на ІІ семестр 2022/2023 навчального року

учителя зарубіжної літератури

 

 

Складено відповідно до програм, затверджених наказом Міністерства освіти і науки України

від 03 серпня 2022 року № 698:

ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА. 6 – 9 класи. Навчальна програма для закладів загальної середньої освіти;

ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА. 10 – 11 класи. Рівень стандарту. Навчальна програма для закладів загальної середньої освіти.

 Схвалено на засіданні методичної комісії вчителів суспільно-гуманітарних дисциплін (протокол №  від            )

 

 

6 клас

Дата

Тема уроку

Очікувані результати

 

ЛЮДСЬКІ СТОСУНКИ

 

1

 

Джек Лондон  – автор оповідання «Жага до життя».

Учень (учениця):

 визначає актуальні проблеми у прочитаних творах, висловлює власне ставлення до порушених

письменниками питань, розкриває їхню актуальність;

 виявляє особливості сюжету і композиції творів, визначає

кульмінаційні моменти;

 характеризує ставлення

персонажів до світу, природи,

людей;

 пояснює вчинки героїв та героїнь, мотиви їхньої поведінки;

 розкриває внутрішні порухи,

поривання, ; мрії й прагнення

персонажів

 пояснює символічний зміст назв творів;

 дає визначення поняття «художня деталь», знаходить художні деталі та встановлює їхню роль у тексті (змалювання персонажів,

розкриття внутрішнього стану,

увиразнення авторської ідеї та ін.);

 дає визначення понять «гумор», «іронія», розуміє схожість і різницю між ними, виявляє гумор та іронію в текстах, значення для розкриття образів персонажів,

авторської позиції;

 вирізняє в окремих епізодах

підтекст, визначає прихований

зміст висловлювання, обґрунтовує свою думку;

 коментує окремі факти життєвої і творчої біографії митців;

 порівнює образи, знаходить їх спільні й відмінні риси;

 зіставляє літературні твори з

екранізаціями, ілюстраціями.

2

 

Проблеми життя і смерті, дружби й зрадництва  в оповіданні «Жага до життя».

3

 

Характеристика героїв оповідання «Жага до життя».

4

 

Описи природи та їхня роль у тексті. Значення назви оповідання.

5

 

Анна Ґавальда  – авторка повісті «35 кіло надії».

6

 

Теми школи, родини, життєвого покликання особистості.

7

 

Ґрегуар Дюбоск на шляху дорослішання (переживання самотності й нерозуміння з боку інших, пошук власної духовної сутності та улюбленої справи). Складні випробування та їх роль у формуванні характеру підлітка.

8

 

Образ дідуся Леона як моральний приклад і опора для хлопчика. Відкритий фінал повісті.

9

 

Ульф Старк – автор повісті «Чи вмієш ти свистати, Юганно?»

10

 

Проблеми самотності (дітей і дорослих), ставлення до літніх людей у творі.

11

 

Образи дітей (Ульф, Берра) і дідуся Нільса, встановлення духовного зв’язку між ними. Світ добра, людяності, милосердя, який герої творять власноруч.

12

 

Сенс назви твору. Значення символів (шовкова хустка, краватка, повітряний змій та ін.).

13

 

Контрольна робота. Твір-роздум на одну із запропонованих тем (за творами Дж. Лондона, А. Гавальди, У. Старка).

 

 

ПОЕТИЧНЕ БАЧЕННЯ СВІТУ

 

14

 

Мацуо Басьо. Хайку. Відображення японських уявлень про красу в поезії митця. Лаконізм форми та широта

художнього змісту хайку.

 виразно читає твори поетів в українських перекладах та іноземною мовою (за умови володіння нею);

 висловлює враження від прочитаного, а також емоції й почуття, що виникли від зустрічі з поезією;

  визначає особливості розвитку сюжету (ліричного – не тільки перебіг зовнішніх подій, а передовсім плин образів, почуттів, емоцій, думок);

 виявляє особливості жанру та художньої мови у творах письменників (використання епітетів, метафор, повторів, інверсії тощо);

 знаходить у поетичних текстах художні деталі, виявляє їхню роль у розкритті картин природи, станів ліричного героя;

 визначає провідні теми, мотиви, ідеї прочитаних творів;

 усвідомлює специфіку розуміння краси в різних культурах на прикладі поетичних творів;

 називає імена видатних українських перекладачів творів зарубіжних поетів, демонструє майстерність їхніх художніх

перекладів, барви української мови.

15

 

Зображення станів природи в ліриці М. Басьо. Роль художньої деталі. Підтекст.

16

 

Виразне читання напам’ять 3-4 хайку Мацуо Басьо.

17

 

Роберт Бернс (1759–1796). «Моє серце в верховині…». Ідея любові до батьківщини у вірші Р. Бернса

18

 

Антитеза (рідний край –чужина). Елементи фольклору (традиційні образи, постійні епітети, повтори та ін.).

19

 

Виразне читання напам’ять вірша «Моє серце в верховині…».

20

 

Джанні Родарі (1920–1980) – автор вірша  «Листівки з видами міст».

21

 

Широта світу та його сприйняття ліричним героєм вірша. Листівки як символ широти світу й прагнення до його відкриття.

22

 

Контрольна робота. Поетичне бачення світу. Тест.

ОБРАЗ МАЙБУТНЬОГО В ЛІТЕРАТУРІ

 

23

 

Рей Дуглас Бредбері «Усмішка». Тривога за руйнування духовних цінностей в оповіданні.

 виразно читає текст і визначає головну думку прочитаного, підтверджує її прикладами, цитатами з тексту;

 називає основні ознаки фантастичної літератури та виявляє їх у прочитаних творах;

 характеризує образи головних героїв фантастичних оповідань Р. Бредбері та Р. Шеклі;

 установлює сутність конфлікту поміж героєм і світом (Том і натовп, Кліві й неземна цивілізація);

 характеризує образи майбутнього

у творах письменників;

 зіставляє персонажів фантастичних творів (Том і Кліві);

 висловлює свою думку щодо майбутнього людства, ролі літератури й мистецтва в майбутньому.

24

 

Образ Тома, його динаміка. Значення образу Джоконди для розкриття головної ідеї твору

25

 

Розвиток мовлення. Усний твір-роздум «Сутність конфлікту між Томом і натовпом».

26

 

Роберт Шеклі (1928–2005). «Запах думок». Утвердження сили людської думки у творі

27

 

Духовне й фізичне випробування Кліві. Роздуми автора про майбутнє людини та людства. Гуманістичний зміст оповідання – віра в перемогу людського розуму.

28

 

Розвиток мовлення. Письмовий твір «Порівняльна характеристика Тома і Кліві».

СУЧАСНА ЛІТЕРАТУРА. ЗРОСТАННЯ І ВЗАЄМИНИ ЗІ СВІТОМ.

 

29

 

Крістіне Нестлінґер – авторка твору «Конрад, або Дитина з бляшанки».

 розповідає про основні події сюжету творів, виокремлює в них кульмінаційні моменти;

 визначає актуальні проблеми у творах митців, пов’язані зі зростанням дитини, її взаєминами з колективом, світом дорослих;

 висловлює і пояснює свою точку зору щодо вчинків персонажів, їхніх стосунків;

 визначає жанрові ознаки (казки, повісті, роману) в прочитаних творах;

 виявляє риси характерів героїв у

життєвих випробуваннях;

 осмислює поняття «добро» і «зло»,

«життя» і «смерть», «любов» і «ненависть», «милосердя» і «байдужість» під час інтерпретації художніх образів, епізодів прочитаних творів, розмірковує

про вибір життєвої позиції, моральні цінності;

 порівнює образи дітей і підлітків у

прочитаних протягом року творах,

називає своїх улюблених персонажів і висловлює власне ставлення до них;

 розповідає про свої улюблені твори сучасних письменників, виявляє в них актуальний зміст;

 розуміє значення категорії «художність» для оцінки творів масового мистецтва.

30

 

Незвичайність образу Конрада, риси його характеру.

31

 

Конрад і його становлення у світі.

32

 

Утілення творів сучасної літератури у кіно, ілюстраціях та ін.

33

 

Позакласне читання. М. А. Г. Енде «Джим Ґудзик і машиніст Лукас». Фантастична країна Усландія та її мешканці (король, Лукас, пан Ермель, пані Ваас та ін.)

34

 

Позакласне читання. М. А. Г.  Енде «Джим Ґудзик і машиніст Лукас». Моральні цінності, що стверджуються у творі (дружба, кохання, сім’я, повага до інших, любов до батьківщини).

35

 

Контрольна робота. Образ майбутнього в літературі. Сучасна література. Зростання і взаємини зі світом. Тест.

ПІДСУМКИ

 

36

 

Узагальнення та систематизація вивченого у ІІ семестрі.

 знає авторів і українських перекладачів творів зарубіжних письменників, що вивчалися протягом року;

 розкриває ідейно-художній зміст,

актуальність прочитаних творів, їхні сюжетно-композиційні особливості, систему образів, жанрову своєрідність (окремих жанрів – оповідання, повість,

роман, хайку та ін.);

 знає визначення основних літературознавчих понять, що вивчалися протягом 5–6 класу, застосовує їх у процесі аналізу й інтерпретації текстів (окремих фрагментів і компонентів –

образів, сюжетів та ін.);

 демонструє вміння порівнювати твори літератури та їхнє втілення в різних видах мистецтва;

 усвідомлює взаємозв’язки української літератури з іншими літературами (на рівні окремих спільних рис міфології, жанрів (байка та ін.), тем (природа та ін.),

образів (дітей та ін.) тощо)