Календарно-тематичне
планування
із зарубіжної
літератури
для учнів 6 класу
на ІІ семестр
2022/2023 навчального року
учителя
зарубіжної літератури
Складено
відповідно до програм, затверджених наказом Міністерства освіти і науки України
від
03 серпня 2022 року № 698:
ЗАРУБІЖНА
ЛІТЕРАТУРА. 6 – 9 класи. Навчальна програма для закладів загальної середньої
освіти;
ЗАРУБІЖНА
ЛІТЕРАТУРА. 10 – 11 класи. Рівень стандарту. Навчальна програма для закладів
загальної середньої освіти.
Схвалено на засіданні методичної
комісії вчителів суспільно-гуманітарних дисциплін (протокол № від )
6
клас
№ |
Дата |
Тема уроку |
Очікувані
результати |
ЛЮДСЬКІ СТОСУНКИ |
|||
1 |
|
Джек
Лондон – автор оповідання «Жага до
життя». |
Учень
(учениця):
визначає актуальні проблеми у прочитаних творах, висловлює власне ставлення
до порушених письменниками
питань, розкриває їхню актуальність;
виявляє особливості сюжету і композиції творів, визначає кульмінаційні
моменти;
характеризує ставлення персонажів
до світу, природи, людей;
пояснює вчинки героїв та героїнь, мотиви їхньої поведінки;
розкриває внутрішні порухи, поривання,
; мрії й прагнення персонажів
пояснює символічний зміст назв творів;
дає визначення поняття «художня деталь», знаходить художні деталі та
встановлює їхню роль у тексті (змалювання персонажів, розкриття
внутрішнього стану, увиразнення
авторської ідеї та ін.);
дає визначення понять «гумор», «іронія», розуміє схожість і різницю між ними,
виявляє гумор та іронію в текстах, значення для розкриття образів персонажів, авторської
позиції;
вирізняє в окремих епізодах підтекст,
визначає прихований зміст
висловлювання, обґрунтовує свою думку;
коментує окремі факти життєвої і творчої біографії митців;
порівнює образи, знаходить їх спільні й відмінні риси; зіставляє
літературні твори з екранізаціями,
ілюстраціями. |
2 |
|
Проблеми
життя і смерті, дружби й зрадництва в
оповіданні «Жага до життя». |
|
3 |
|
Характеристика
героїв оповідання «Жага до життя». |
|
4 |
|
Описи
природи та їхня роль у тексті. Значення назви оповідання. |
|
5 |
|
Анна
Ґавальда – авторка повісті «35 кіло
надії». |
|
6 |
|
Теми
школи, родини, життєвого покликання особистості. |
|
7 |
|
Ґрегуар
Дюбоск на шляху дорослішання (переживання самотності й нерозуміння з боку
інших, пошук власної духовної сутності та улюбленої справи). Складні
випробування та їх роль у формуванні характеру підлітка. |
|
8 |
|
Образ
дідуся Леона як моральний приклад і опора для хлопчика. Відкритий фінал
повісті. |
|
9 |
|
Ульф
Старк – автор повісті «Чи вмієш ти свистати, Юганно?» |
|
10 |
|
Проблеми
самотності (дітей і дорослих), ставлення до літніх людей у творі. |
|
11 |
|
Образи
дітей (Ульф, Берра) і дідуся Нільса, встановлення духовного зв’язку між ними.
Світ добра, людяності, милосердя, який герої творять власноруч. |
|
12 |
|
Сенс
назви твору. Значення символів (шовкова хустка, краватка, повітряний змій та
ін.). |
|
13 |
|
Контрольна
робота. Твір-роздум на одну із запропонованих тем (за творами Дж. Лондона, А.
Гавальди, У. Старка). |
|
ПОЕТИЧНЕ БАЧЕННЯ
СВІТУ |
|||
14 |
|
Мацуо
Басьо. Хайку. Відображення японських уявлень про красу в поезії митця.
Лаконізм форми та широта художнього
змісту хайку. |
виразно читає твори поетів в українських перекладах та іноземною мовою (за
умови володіння нею);
висловлює враження від прочитаного, а також емоції й почуття, що виникли від
зустрічі з поезією; визначає особливості
розвитку сюжету (ліричного – не тільки перебіг зовнішніх подій, а передовсім
плин образів, почуттів, емоцій, думок);
виявляє особливості жанру та художньої мови у творах письменників
(використання епітетів, метафор, повторів, інверсії тощо);
знаходить у поетичних текстах художні деталі, виявляє їхню роль у розкритті
картин природи, станів ліричного героя;
визначає провідні теми, мотиви, ідеї прочитаних творів;
усвідомлює специфіку розуміння краси в різних культурах на прикладі поетичних
творів;
називає імена видатних українських перекладачів творів зарубіжних поетів,
демонструє майстерність їхніх художніх перекладів,
барви української мови. |
15 |
|
Зображення
станів природи в ліриці М. Басьо. Роль художньої деталі. Підтекст. |
|
16 |
|
Виразне
читання напам’ять 3-4 хайку Мацуо Басьо. |
|
17 |
|
Роберт
Бернс (1759–1796). «Моє серце в верховині…». Ідея любові до батьківщини у
вірші Р. Бернса |
|
18 |
|
Антитеза
(рідний край –чужина). Елементи фольклору (традиційні образи, постійні
епітети, повтори та ін.). |
|
19 |
|
Виразне
читання напам’ять вірша «Моє серце в верховині…». |
|
20 |
|
Джанні
Родарі (1920–1980) – автор вірша
«Листівки з видами міст». |
|
21 |
|
Широта
світу та його сприйняття ліричним героєм вірша. Листівки як символ широти
світу й прагнення до його відкриття. |
|
22 |
|
Контрольна
робота. Поетичне бачення світу. Тест. |
|
ОБРАЗ
МАЙБУТНЬОГО В ЛІТЕРАТУРІ |
|||
23 |
|
Рей
Дуглас Бредбері «Усмішка». Тривога за руйнування духовних цінностей в
оповіданні. |
виразно читає текст і визначає головну думку прочитаного, підтверджує її прикладами,
цитатами з тексту;
називає основні ознаки фантастичної літератури та виявляє їх у прочитаних
творах;
характеризує образи головних героїв фантастичних оповідань Р. Бредбері та Р.
Шеклі;
установлює сутність конфлікту поміж героєм і світом (Том і натовп, Кліві й
неземна цивілізація);
характеризує образи майбутнього у
творах письменників;
зіставляє персонажів фантастичних творів (Том і Кліві);
висловлює свою думку щодо майбутнього людства, ролі літератури й мистецтва в майбутньому. |
24 |
|
Образ
Тома, його динаміка. Значення образу Джоконди для розкриття головної ідеї твору |
|
25
|
|
Розвиток мовлення. Усний твір-роздум
«Сутність конфлікту між Томом і натовпом». |
|
26 |
|
Роберт
Шеклі (1928–2005). «Запах думок». Утвердження сили людської думки у творі |
|
27 |
|
Духовне
й фізичне випробування Кліві. Роздуми автора про майбутнє людини та людства.
Гуманістичний зміст оповідання – віра в перемогу людського розуму. |
|
28 |
|
Розвиток мовлення. Письмовий твір
«Порівняльна характеристика Тома і Кліві». |
|
СУЧАСНА
ЛІТЕРАТУРА. ЗРОСТАННЯ І ВЗАЄМИНИ ЗІ СВІТОМ. |
|||
29 |
|
Крістіне
Нестлінґер – авторка твору «Конрад, або Дитина з бляшанки». |
розповідає про основні події сюжету творів, виокремлює в них кульмінаційні
моменти;
визначає актуальні проблеми у творах митців, пов’язані зі зростанням дитини,
її взаєминами з колективом, світом дорослих;
висловлює і пояснює свою точку зору щодо вчинків персонажів, їхніх стосунків;
визначає жанрові ознаки (казки, повісті, роману) в прочитаних творах;
виявляє риси характерів героїв у життєвих
випробуваннях;
осмислює поняття «добро» і «зло», «життя»
і «смерть», «любов» і «ненависть», «милосердя» і «байдужість» під час
інтерпретації художніх образів, епізодів прочитаних творів, розмірковує про
вибір життєвої позиції, моральні цінності;
порівнює образи дітей і підлітків у прочитаних
протягом року творах, називає
своїх улюблених персонажів і висловлює власне ставлення до них;
розповідає про свої улюблені твори сучасних письменників, виявляє в них
актуальний зміст;
розуміє значення категорії «художність» для оцінки творів масового мистецтва. |
30 |
|
Незвичайність
образу Конрада, риси його характеру. |
|
31 |
|
Конрад
і його становлення у світі. |
|
32 |
|
Утілення
творів сучасної літератури у кіно, ілюстраціях та ін. |
|
33 |
|
Позакласне читання. М. А. Г. Енде «Джим
Ґудзик і машиніст Лукас». Фантастична країна Усландія та її мешканці (король,
Лукас, пан Ермель, пані Ваас та ін.) |
|
34 |
|
Позакласне читання. М. А. Г. Енде
«Джим Ґудзик і машиніст Лукас». Моральні цінності, що стверджуються у творі
(дружба, кохання, сім’я, повага до інших, любов до батьківщини). |
|
35 |
|
Контрольна
робота. Образ майбутнього в літературі. Сучасна література. Зростання і
взаємини зі світом. Тест. |
|
ПІДСУМКИ |
|||
36 |
|
Узагальнення
та систематизація вивченого у ІІ семестрі. |
знає авторів і українських перекладачів творів зарубіжних письменників, що
вивчалися протягом року;
розкриває ідейно-художній зміст, актуальність
прочитаних творів, їхні сюжетно-композиційні особливості, систему образів, жанрову
своєрідність (окремих жанрів – оповідання, повість, роман,
хайку та ін.);
знає визначення основних літературознавчих понять, що вивчалися протягом 5–6
класу, застосовує їх у процесі аналізу й інтерпретації текстів (окремих фрагментів
і компонентів – образів,
сюжетів та ін.);
демонструє вміння порівнювати твори літератури та їхнє втілення в різних
видах мистецтва;
усвідомлює взаємозв’язки української літератури з іншими літературами (на
рівні окремих спільних рис міфології, жанрів (байка та ін.), тем (природа та
ін.), образів
(дітей та ін.) тощо) |