03.01.23

КТП для 8 класу на ІІ семестр

 

 

Дата

Тема уроку

 

Очікувані результати

ВІДРОДЖЕННЯ

 

1

 

 Епоха Відродження (Ренесансу) в Європі. Гуманізм. Культ античності. Характерні риси ренесансної культури і літератури.

Учень (учениця):

 знає хронологічні межі Відродження,

особливості світоглядного перевороту того часу, історичний і культурний контекст, роль античності в розвитку літератури;

 визначає риси гуманізму в літературних творах доби Відродження;

 розповідає про ключові віхи життя й

творчості митців, розкриває їхній внесок в історію національних літератур і світової культури;

 дає визначення поняття «сонет», виявляє особливості його структури у творах Ф. Петрарки і В. Шекспіра;

 визначає провідні теми, мотиви в

ліричних творах письменників (сонетах), розкриває специфіку художнього втілення високого почуття кохання;

 характеризує образ ліричного героя в

сонетах Ф. Петрарки, В. Шекспіра;

 зіставляє образи героїнь у сонетах

митців;

 порівнює оригінали й художні переклади сонетів В. Шекспіра (за умови володіння англійською мовою);

 розкриває загальнолюдський зміст вічних образів ренесансних творів (Ромео і Джульєтта, Дон Кіхот і Санчо Панса);

 виявляє жанрові особливості творів

(«Ромео і Джульєтта», «Дон Кіхот»);

 аналізує ліричні твори (цілісно), драматичні і прозові твори (в окремих частинах і цілісно), виявляє в них морально-філософські проблеми, засоби художньої виразності;

 розкриває особливості художньої мови творів (в оригіналах і перекладах), наводить відповідні приклади, цитати;

 знає про втілення сюжетів, образів, мотивів ренесансної літератури у світовому мистецтві (1-2 твори за вибором);

 називає відомих українських перекладачів творів доби Відродження;

 виявляє окремі особливості відтворення перекладачем тексту оригіналу засобами української мови (за умови володіння іноземною мовою).

2

 

Франческо Петрарка. Сонети № 61,132. Історія кохання в сонетах Ф. Петрарки. Образ ліричного героя та героїні. Утілення гуманістичних ідеалів у поезії митця. Структура сонетів Ф.Петрарки.

3

 

Виразне читання напам’ять одного із сонетів Петрарки.

4

 

Вільям Шекспір (1564–1616). Сонети № 66, 116, 130. Виняткова роль В. Шекспіра в розвитку англійської національної літератури і світового мистецтва.

5

 

Основні теми сонетів В. Шекспіра – кохання до Смаглявої леді, дружба. Відображення внутрішнього світу ренесансної людини (описи природи, змалювання сили почуттів та ін.). Художні особливості сонетів В.

Шекспіра.

6

 

Виразне читання напам’ять одного із сонетів Шекспіра.

7

 

Трагедія «Ромео і Джульєтта»

В. Шекспіра. Історія створення.

8

 

Конфлікт справжнього почуття і забобонів.

9

 

Оспівування чистого пристрасного кохання Ромео і Джульєтти, вплив кохання на людську особистість (зміни в характерах головних героїв, їхня еволюція).

10

 

Проблема життя і смерті. Трактування фіналу.

11

 

Гуманістична цінність трагедії

В. Шекспіра, її популярність серед різних поколінь.

12

 

Мігель де Сервантес Сааведра «Дон Кіхот» I частина (огляд, 2-3 розділи за вибором учителя). Історія створення роману, його зв’язок із лицарськими романами, пародійний характер. Особливості сюжету і композиції твору.

13

 

Конфлікт високих прагнень Дон

Кіхота і буденної дійсності, неможливості реалізації ідеалів героя. Дон Кіхот і Санчо Панса – парні образи, у яких утілено високу мрію і прагматизм. «Донкіхотство».

14

 

Синтез різних жанрових ознак у романі (героїчного епосу, лицарського, авантюрно-пригодницького, філософського роману, пародії). Широта філософського змісту твору, можливість його різних тлумачень. Популярність вічних образів.

15

 

Контрольна робота. Твір-роздум на одну із запропонованих тем (за творами Петрарки, Шекспіра, Сервантеса).

БАРОКО І КЛАСИЦИЗМ

 

16

 

Бароко як доба і художній напрям у

європейській літературі й мистецтві.

Видатні представники європейського

бароко та їхні здобутки (огляд).

 визначає провідні ознаки бароко як

художнього напряму;

 розкриває специфіку барокового

світосприйняття у прочитаних творах;

 виявляє у поетичному тексті провідні

теми, ідеї, символи бароко, розкриває

їхній філософський зміст;

 аналізує образ ліричного героя вірша,

виявляє засоби його створення (монолог, риторичні питання, заглиблення у внутрішній світ, епітети, метафори та ін.), наводить відповідні цитати;

 розповідає про чинники формування

класицизму як літературного напряму

(історичні, філософські, естетичні);

 називає основні ознаки класицизму,

демонструє їх на прикладі комедії Мольєра «Міщанин-шляхтич», а також на прикладі творів (1-2 за вибором) класицистичного мистецтва (живопису, архітектури та ін.);

 дає визначення поняття «комедія»,

відрізняє від поняття «трагедія» (що вивчалося раніше);

 виявляє ознаки комедії у творі Мольєра «Міщанин-шляхтич»;

 називає основні теми і проблеми в

комедії Мольєра «Міщанин-шляхтич»;

 характеризує персонажів комедії

«Міщанин-шляхтич» (окремо і в порівнянні);

 дає визначення понять «сатира», «сарказм», знаходить приклади сатири й сарказму та інших видів комічного (гумор, іронія), установлює їхню роль у тексті;

 розкриває сутність морального уроку,

утіленого митцем засобами комедії;

 виявляє зв’язок комедії Мольєра з

народним мистецтвом.

17

 

Луїс де Гонгора-і-Арготе «Галерник». Утілення у вірші провідних тем барокової літератури: людина і Доля,

блукання людини у Всесвіті, залежність від вищих сил, драматизм духовного життя. Символіка твору. Образ ліричного героя

18

 

Історичні умови, філософське та естетичне підґрунтя класицизму. Характерні ознаки класицизму як художнього напряму.

19

 

Мольєр – майстер класицистичної комедії. Художнє новаторство Мольєра у драматургії, вплив його відкриттів на світове театральне мистецтво.

20

 

Історія створення комедії «Міщанин-шляхтич». Тематика і проблематика твору, його загальнолюдське значення.

21

 

Основні образи комедії (пан Журден, пані Журден, граф Дорант, графиня Дорімена, Клеонт та ін.).

22

 

Основні образи комедії (пан Журден, пані Журден, граф Дорант, графиня Дорімена, Клеонт та ін.).

23

 

Розвиток мовлення. Письмова порівняльна характеристика героїв комедії Мольєра.

24

 

Засоби комічного (гумор, іронія, сатира, сарказм) в комедії «Міщанин-шляхтич».

25

 

Розвиток мовлення. Усний твір-роздум «Моральний урок комедії «Міщанин-шляхтич» Мольєра».

26

 

Контрольна робота. Бароко і класицизм. Тест.

ЛІТЕРАТУРА ХХ-ХХІ СТОЛІТТЯ. У ПОЩУКАХ СЕБЕ І ВИСОКОГО ПОЛЬОТУ

 

27

 

Антуан де Сент-Екзюпері «Маленький принц». Людські взаємини, моральні цінності в казці-притчі.

 виявляє актуальність порушених

письменниками тем і проблем;

 розкриває особливості сюжету і

композиції творів, їхні жанрові

ознаки;

 характеризує головних персонажів

твору, визначає засоби їхнього створення у тексті;

 називає жанрові ознаки прочитаних

творів;

 знаходить у прочитаних творах символи та розкриває їхній зміст;

 зіставляє персонажів творів;

 розповідає про свої улюблені книжки,

пояснює свій вибір, визначає їхні художні ознаки.

28

 

Філософський зміст твору «Маленький принц».

29

 

Художні образи твору «Маленький принц».

30

 

Річард Бах «Чайка Джонатан

Лівінгстон». Сюжет твору Р. Баха як

філософська метафора людського буття.

31

 

Алегоричні образи повісті. Утілення

прагнення до високої мети в образі чайки Джонатана.

32

 

Художній конфлікт і можливість його подолання. Ознаки притчі у творі.

33

 

Позакласне читання. Барбара Космовська «Буба». Художній світ

Б. Космовської. Батьки – діти, діди – онуки.

34

 

Позакласне читання. Барбара Космовська «Буба». Ідея поваги й любові до людини. Сімейні цінності у творі.

35

 

Контрольна робота. Література ХХ-ХХІ ст. У пошуках себе і високого польоту. Тест.

ПІДСУМКИ

36

 

Узагальнення та систематизація вивченого у ІІ семестрі.

 знає основні епохи, напрями (їхні ознаки) літературного процесу від античності до XVII ст.;

 аналізує та інтерпретує твори письменників у контексті літературних напрямів і культури доби;

 знає визначення основних літературознавчих понять, що вивчалися протягом 5–8 класу, застосовує їх у процесі аналізу й інтерпретації тексту;

 визначає жанрові ознаки, специфіку

образів, оповіді, мови пропонованих для вивчення творів;

 демонструє вміння порівнювати твори різних видів мистецтва, твори українських і зарубіжних авторів.

37

 

Узагальнення та систематизація вивченого у 8 класі.

38

 

Рекомендація літератури на літо.