№ |
Дата |
Тема уроку |
Очікувані
результати |
ВІДРОДЖЕННЯ |
|||
1 |
|
Епоха Відродження (Ренесансу) в Європі. Гуманізм.
Культ античності. Характерні риси ренесансної культури і літератури. |
Учень
(учениця):
знає хронологічні межі Відродження, особливості
світоглядного перевороту того часу, історичний і культурний контекст, роль
античності в розвитку літератури;
визначає риси гуманізму в літературних творах доби Відродження;
розповідає про ключові віхи життя й творчості
митців, розкриває їхній внесок в історію національних літератур і світової
культури;
дає визначення поняття «сонет», виявляє особливості його структури у творах
Ф. Петрарки і В. Шекспіра;
визначає провідні теми, мотиви в ліричних
творах письменників (сонетах), розкриває специфіку художнього втілення
високого почуття кохання;
характеризує образ ліричного героя в сонетах
Ф. Петрарки, В. Шекспіра;
зіставляє образи героїнь у сонетах митців;
порівнює оригінали й художні переклади сонетів В. Шекспіра (за умови
володіння англійською мовою);
розкриває загальнолюдський зміст вічних образів ренесансних творів (Ромео і
Джульєтта, Дон Кіхот і Санчо Панса);
виявляє жанрові особливості творів («Ромео
і Джульєтта», «Дон Кіхот»);
аналізує ліричні твори (цілісно), драматичні і прозові твори (в окремих частинах
і цілісно), виявляє в них морально-філософські проблеми, засоби художньої
виразності;
розкриває особливості художньої мови творів (в оригіналах і перекладах), наводить
відповідні приклади, цитати;
знає про втілення сюжетів, образів, мотивів ренесансної літератури у світовому
мистецтві (1-2 твори за вибором);
називає відомих українських перекладачів творів доби Відродження;
виявляє окремі особливості відтворення перекладачем тексту оригіналу засобами
української мови (за умови володіння іноземною мовою). |
2 |
|
Франческо
Петрарка. Сонети № 61,132. Історія кохання в сонетах Ф. Петрарки. Образ
ліричного героя та героїні. Утілення гуманістичних ідеалів у поезії митця.
Структура сонетів Ф.Петрарки. |
|
3 |
|
Виразне
читання напам’ять одного із сонетів Петрарки. |
|
4 |
|
Вільям
Шекспір (1564–1616). Сонети № 66, 116, 130. Виняткова роль В. Шекспіра в розвитку
англійської національної літератури і світового мистецтва. |
|
5 |
|
Основні
теми сонетів В. Шекспіра – кохання до Смаглявої леді, дружба. Відображення внутрішнього
світу ренесансної людини (описи природи, змалювання сили почуттів та ін.).
Художні особливості сонетів В. Шекспіра. |
|
6 |
|
Виразне
читання напам’ять одного із сонетів Шекспіра. |
|
7 |
|
Трагедія
«Ромео і Джульєтта» В.
Шекспіра. Історія створення. |
|
8 |
|
Конфлікт
справжнього почуття і забобонів. |
|
9 |
|
Оспівування
чистого пристрасного кохання Ромео і Джульєтти, вплив кохання на людську особистість
(зміни в характерах головних героїв, їхня еволюція). |
|
10 |
|
Проблема
життя і смерті. Трактування фіналу. |
|
11 |
|
Гуманістична
цінність трагедії В.
Шекспіра, її популярність серед різних поколінь. |
|
12 |
|
Мігель
де Сервантес Сааведра «Дон Кіхот» I частина (огляд, 2-3 розділи за вибором
учителя). Історія створення роману, його зв’язок із лицарськими романами,
пародійний характер. Особливості сюжету і композиції твору. |
|
13 |
|
Конфлікт
високих прагнень Дон Кіхота
і буденної дійсності, неможливості реалізації ідеалів героя. Дон Кіхот і
Санчо Панса – парні образи, у яких утілено високу мрію і прагматизм.
«Донкіхотство». |
|
14 |
|
Синтез
різних жанрових ознак у романі (героїчного епосу, лицарського, авантюрно-пригодницького,
філософського роману, пародії). Широта філософського змісту твору, можливість
його різних тлумачень. Популярність вічних образів. |
|
15 |
|
Контрольна
робота. Твір-роздум на одну із запропонованих тем (за творами Петрарки,
Шекспіра, Сервантеса). |
|
БАРОКО І
КЛАСИЦИЗМ |
|||
16 |
|
Бароко
як доба і художній напрям у європейській
літературі й мистецтві. Видатні
представники європейського бароко
та їхні здобутки (огляд). |
визначає провідні ознаки бароко як художнього
напряму;
розкриває специфіку барокового світосприйняття
у прочитаних творах;
виявляє у поетичному тексті провідні теми,
ідеї, символи бароко, розкриває їхній
філософський зміст;
аналізує образ ліричного героя вірша, виявляє
засоби його створення (монолог, риторичні питання, заглиблення у внутрішній
світ, епітети, метафори та ін.), наводить відповідні цитати;
розповідає про чинники формування класицизму
як літературного напряму (історичні,
філософські, естетичні);
називає основні ознаки класицизму, демонструє
їх на прикладі комедії Мольєра «Міщанин-шляхтич», а також на прикладі творів
(1-2 за вибором) класицистичного мистецтва (живопису, архітектури та ін.);
дає визначення поняття «комедія», відрізняє
від поняття «трагедія» (що вивчалося раніше);
виявляє ознаки комедії у творі Мольєра «Міщанин-шляхтич»;
називає основні теми і проблеми в комедії
Мольєра «Міщанин-шляхтич»;
характеризує персонажів комедії «Міщанин-шляхтич»
(окремо і в порівнянні);
дає визначення понять «сатира», «сарказм», знаходить приклади сатири й
сарказму та інших видів комічного (гумор, іронія), установлює їхню роль у
тексті;
розкриває сутність морального уроку, утіленого
митцем засобами комедії;
виявляє зв’язок комедії Мольєра з народним
мистецтвом. |
17 |
|
Луїс
де Гонгора-і-Арготе «Галерник». Утілення у вірші провідних тем барокової
літератури: людина і Доля, блукання
людини у Всесвіті, залежність від вищих сил, драматизм духовного життя. Символіка
твору. Образ ліричного героя |
|
18 |
|
Історичні
умови, філософське та естетичне підґрунтя класицизму. Характерні ознаки класицизму
як художнього напряму. |
|
19 |
|
Мольєр
– майстер класицистичної комедії. Художнє новаторство Мольєра у драматургії,
вплив його відкриттів на світове театральне мистецтво. |
|
20 |
|
Історія
створення комедії «Міщанин-шляхтич». Тематика і проблематика твору, його
загальнолюдське значення. |
|
21 |
|
Основні
образи комедії (пан Журден, пані Журден, граф Дорант, графиня Дорімена,
Клеонт та ін.). |
|
22 |
|
Основні
образи комедії (пан Журден, пані Журден, граф Дорант, графиня Дорімена,
Клеонт та ін.). |
|
23 |
|
Розвиток
мовлення. Письмова порівняльна характеристика героїв комедії Мольєра. |
|
24 |
|
Засоби
комічного (гумор, іронія, сатира, сарказм) в комедії «Міщанин-шляхтич». |
|
25 |
|
Розвиток
мовлення. Усний твір-роздум «Моральний урок комедії «Міщанин-шляхтич»
Мольєра». |
|
26 |
|
Контрольна
робота. Бароко і класицизм. Тест. |
|
ЛІТЕРАТУРА
ХХ-ХХІ СТОЛІТТЯ. У ПОЩУКАХ СЕБЕ І ВИСОКОГО ПОЛЬОТУ |
|||
27 |
|
Антуан
де Сент-Екзюпері «Маленький принц». Людські взаємини, моральні цінності в казці-притчі. |
виявляє актуальність порушених письменниками
тем і проблем;
розкриває особливості сюжету і композиції
творів, їхні жанрові ознаки;
характеризує головних персонажів твору,
визначає засоби їхнього створення у тексті;
називає жанрові ознаки прочитаних творів;
знаходить у прочитаних творах символи та розкриває їхній зміст;
зіставляє персонажів творів;
розповідає про свої улюблені книжки, пояснює
свій вибір, визначає їхні художні ознаки. |
28 |
|
Філософський
зміст твору «Маленький принц». |
|
29 |
|
Художні
образи твору «Маленький принц». |
|
30 |
|
Річард
Бах «Чайка Джонатан Лівінгстон».
Сюжет твору Р. Баха як філософська
метафора людського буття. |
|
31 |
|
Алегоричні
образи повісті. Утілення прагнення
до високої мети в образі чайки Джонатана. |
|
32 |
|
Художній
конфлікт і можливість його подолання. Ознаки притчі у творі. |
|
33 |
|
Позакласне
читання. Барбара
Космовська «Буба». Художній світ Б. Космовської.
Батьки – діти, діди – онуки. |
|
34 |
|
Позакласне
читання. Барбара Космовська «Буба». Ідея
поваги й любові до людини. Сімейні цінності у творі. |
|
35 |
|
Контрольна
робота. Література ХХ-ХХІ ст. У пошуках себе і високого польоту. Тест. |
|
ПІДСУМКИ |
|||
36 |
|
Узагальнення
та систематизація вивченого у ІІ семестрі. |
знає основні епохи, напрями (їхні ознаки) літературного процесу від античності
до XVII ст.;
аналізує та інтерпретує твори письменників у контексті літературних напрямів
і культури доби;
знає визначення основних літературознавчих понять, що вивчалися протягом 5–8
класу, застосовує їх у процесі аналізу й інтерпретації тексту;
визначає жанрові ознаки, специфіку образів,
оповіді, мови пропонованих для вивчення творів;
демонструє вміння порівнювати твори різних видів мистецтва, твори українських
і зарубіжних авторів. |
37 |
|
Узагальнення
та систематизація вивченого у 8 класі. |
|
38 |
|
Рекомендація
літератури на літо. |