Календарно-тематичне
планування
із зарубіжної
літератури
для учнів 9 класу
на ІІ семестр
2022/2023 навчального року
учителя зарубіжної
літератури
Складено
відповідно до програми, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки
України
від
03 серпня 2022 року № 698:
ЗАРУБІЖНА
ЛІТЕРАТУРА. 6 – 9 класи. Навчальна програма для закладів загальної середньої
освіти.
Схвалено
на засіданні методичної комісії вчителів суспільно-гуманітарних дисциплін
(протокол № від )
№ |
Дата |
Тема |
Очікувані
результати |
РЕАЛІЗМ |
|||
1 |
|
Поняття
про реалізм та історія його формування. Характерні ознаки реалізму як літературного
напряму (зв’язок із дійсністю, аналітизм, типовість образів і ситуацій, розкриття
впливу соціального середовища на людину, критичний пафос, дослідження життя суспільства,
психологізм та ін.). Взаємодія реалізму з іншими напрямами XIX ст. (романтизмом,
натуралізмом). |
Учень
(учениця):
дає визначення поняття «реалізм» називає його провідні ознаки, виявляє їх у
творі;
розуміє особливості взаємодії реалізму з іншими напрямами XIX століття
(романтизмом, натуралізмом);
розповідає про основні віхи життя й творчості
митців;
розкриває особливості світоглядних позицій
письменників;
визначає актуальні проблеми, теми творів;
установлює сюжетно-композиційні особливості
творів;
аналізує прочитані тексти цілісно і в окремих
фрагментах;
дає визначення поняття «психологізм», розкриває специфіку психологізму в
прочитаних творах;
інтерпретує вчинки персонажів, дає їм власну оцінку, висловлює судження щодо
певних ситуацій;
аналізує образи персонажів як типові з визначенням засобів їхнього створення
(портрет, психологічні деталі, інтер’єр, мова, стосунки із середовищем, з
іншими персонажами
тощо);
виявляє художнє новаторство митців;
розкриває специфіку аналітичного підходу письменників до зображення
дійсності. |
2 |
|
Основні
віхи творчості та особливості світогляду Оноре де Бальзака. «Людська комедія»:
історія написання, художня структура, тематика і проблематика, образи. |
|
3 |
|
Повість
«Гобсек» у структурі «Людської комедії». |
|
4 |
|
Сюжетно-композиційні
особливості твору («розповідь у розповіді»). |
|
5 |
|
Багатогранність
образу Гобсека (як соціального типу доби, як філософа та ін.), засоби його
створення (портрет, психологічна деталь, монолог, вчинки, філософське
ставлення до життя та ін.). |
|
6 |
|
Зрілий
етап життя і творчості Миколи Васильовича Гоголя. |
|
7 |
|
«Ревізор».
Творча історія п’єси. Критика суспільства. |
|
8 |
|
Образи
персонажів як відображення аномальної системи, втілення в них соціальних і
людських вад. |
|
9 |
|
Специфіка
художнього конфлікту і жанру твору. |
|
10 |
|
«Шинель».
Особливості сюжету і композиції твору. |
|
11 |
|
Образ
столиці як чужого й ворожого для людини простору. |
|
12 |
|
Духовне
знецінення й занепад особистості в умовах антигуманного суспільства. |
|
13 |
|
Критичний
пафос твору. Трактування фіналу (роль фантастики в реалістичному творі).
Авторська позиція. |
|
14 |
|
Контрольна
робота. Твір-роздум на одну із запропонованих тем (за творами Бальзака і
Гоголя). |
|
НОВІ ТЕНДЕНЦІЇ У
ДРАМАТУРГІЇ КІНЦЯ ХІХ – ПОЧАТКУ ХХ СТОЛІТТЯ |
|||
15 |
|
«Стара»
і «нова драма». Зміни в драматургії кінця XIX – початку XX ст. |
виявляє у творах письменників провідні проблеми, теми, мотиви;
характеризує художні образи, виявляє в тексті художні засоби їхнього
створення;
аналізує твори у єдності змісту та форми;
висловлює власні судження щодо актуальних тем і проблем, образів і подій
творів, аргументує свою думку прикладами з тексту, відповідними цитатами;
розповідає про основні віхи життя й творчості
митців;
знає українські переклади творів, зіставляє їх з оригіналами (за умови
володіння іноземною мовою);
здійснює пошуково-дослідницьку діяльність у галузі літератури (збирання
відомостей про письменників, систематизація фактів, аналіз окремих
літературних явищ, підготовка повідомлення, презентації тощо);
користується літературознавчими словниками, енциклопедіями та іншими видами
джерел (зокрема інтернет-ресурсами). |
16 |
|
Роль
Г. Ібсена в розвитку світової драматургії, його новаторство. |
|
17 |
|
«Ляльковий
дім» як соціально-психологічна драма. Особливості драматичного конфлікту та
розвиток сценічної дії (зовнішньої і внутрішньої). Композиція п’єси. |
|
18 |
|
Образна
система. Підтекст. Символіка. Відкритість фіналу. |
|
19 |
|
Розвиток
мовлення. Письмовий твір-роздум за драмою Г. Ібсена «Ляльковий дім». |
|
20 |
|
Особливості
світогляду Б. Шоу. |
|
21 |
|
Специфіка
втілення античного міфу в п’єсі «Пігмаліон». |
|
22 |
|
Динаміка
образу Елайзи Дулітл. Ідеї
«одухотворення» людини й життя засобами мистецтва, збереження національної культури,
розвитку мови. |
|
23 |
|
Розвиток мовлення. Захист проектів
на тему «Утілення драматичних творів Г. Ібсена і Б. Шоу в театрі, кіно». |
|
24 |
|
Контрольна
робота. Нові тенденції у драматургії кінця ХІХ – початку ХХ століття. Тест. |
|
ЛІТЕРАТУРА
ХХ-ХХІ СТОЛІТТЯ. ЖИТТЯ,ІСТОРІЯ, КУЛЬТУРА |
|||
25 |
|
Рей
Дуглас Бредбері – автор роману «451° за Фаренгейтом». |
знає основні відомості про життя і творчість
митців;
виявляє актуальні проблеми, теми в прочитаних творах, їхній зв'язок із проблемами
суспільства, історії, культури, існування людини, її морального вибору;
виявляє ознаки різних літературних напрямів у прочитаних творах;
знає характерні ознаки різних жанрів, виявляє їх у творах письменників;
характеризує образи провідних героїв та героїнь, простежує особливості їхньої
внутрішньої зміни, виявляє відповідні художні засоби;
створює рецензію (усну або письмову) на сучасний твір літератури (або кіно,
театру);
обстоює власну точку зору, веде полеміку щодо актуальних проблем і тенденцій
розвитку сучасної літератури, зокрема в аспекті її взаємодії з іншими видами мистецтва;
презентує свої улюблені твори сучасної літератури на уроці, виявляє в них
риси художності;
володіє навичками роботи з бібліотечними фондами, інтернет-ресурсами з метою
пошуку необхідної книги, творчого читання;
знає популярні книжкові серії для молоді, сучасні літературно-художні
видання, інтернет-портали творів зарубіжної літератури;
аналізує твори сучасних зарубіжних авторів у єдності змісту й форми;
знає визначні міжнародні літературні премії сучасності;
називає зарубіжних письменників -лауреатів міжнародних премій у галузі
художньої літератури, твори митців, відзначені преміями |
26 |
|
Тривога
за майбутнє суспільства в романі-антиутопії «451° за Фаренгейтом». Тема знецінення
культури. |
|
27 |
|
Провідні
мотиви твору – книги (читання), пожежі, тотального контролю, інакомислення тощо.
Натовп і влада. |
|
28 |
|
Важке
прозріння особистості в тоталітарному суспільстві. |
|
29 |
|
Ерік
Вольф Сігел – автор твору «Історія одного кохання». |
|
30 |
|
Розповідь
про зворушливе і трагічне кохання студента, сина мільйонера, до дочки бідного
італійського емігранта. |
|
31 |
|
Образи
твору. |
|
32 |
|
Проблеми
життя і смерті, любові й відданості у творі. |
|
33 |
|
Позакласне
читання. Гарпер Лі «Убити
пересмішника». Проблема входження молоді в дорослий світ, зіткнення із жорстокістю. |
|
34 |
|
Позакласне
читання. Гарпер Лі «Убити
пересмішника». Моральні ідеали у творі. |
|
35 |
|
Контрольна
робота. Література ХХ-ХХІ століття. Життя, історія, культура. Тест. |
|
ПІДСУМКИ |
|||
36 |
|
Узагальнення
та систематизація вивченого у ІІ семестрі. |
визначає основні етапи літературного процесу XIX–XX ст., їхні особливості,
зв’язок із розвитком культури і мистецтва;
розрізняє літературні напрями, течії, роди, жанрі XIX–XX ст.;
установлює жанрово-родову належність творів, їхню жанрову й стильову
своєрідність;
називає представників різних літературних напрямів, течій, мистецьких
тенденцій, виявляє їхній внесок у національну та світову скарбницю художніх
цінностей;
застосовує літературознавчі поняття в процесі аналізу й інтерпретації
літературних творів;
аналізує, оцінює, порівнює літературні твори і явища. |
37 |
|
Узагальнення
та систематизація вивченого у 9 класі. |
|
38 |
|
Рекомендація
літератури на літо. |