08.01.23

КТП для 9 класу на ІІ семестр

 

Календарно-тематичне планування

із зарубіжної літератури

для учнів  9 класу

на ІІ семестр 2022/2023 навчального року

учителя зарубіжної літератури

 

 

Складено відповідно до програми, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України

від 03 серпня 2022 року № 698:

ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА. 6 – 9 класи. Навчальна програма для закладів загальної середньої освіти.

Схвалено на засіданні методичної комісії вчителів суспільно-гуманітарних дисциплін (протокол №    від                          )

 

Дата

Тема

Очікувані результати

 

РЕАЛІЗМ

 

1

 

Поняття про реалізм та історія його формування. Характерні ознаки реалізму як літературного напряму (зв’язок із дійсністю, аналітизм, типовість образів і ситуацій, розкриття впливу соціального середовища на людину, критичний пафос, дослідження життя суспільства, психологізм та ін.). Взаємодія реалізму з іншими напрямами XIX ст. (романтизмом, натуралізмом).

Учень (учениця):

 дає визначення поняття «реалізм» називає його провідні ознаки, виявляє їх у творі;

 розуміє особливості взаємодії реалізму з іншими напрямами XIX століття (романтизмом, натуралізмом);

 розповідає про основні віхи життя й

творчості митців;

 розкриває особливості світоглядних

позицій письменників;

 визначає актуальні проблеми, теми творів;

 установлює сюжетно-композиційні

особливості творів;

 аналізує прочитані тексти цілісно і в

окремих фрагментах;

 дає визначення поняття «психологізм», розкриває специфіку психологізму в прочитаних творах;

 інтерпретує вчинки персонажів, дає їм власну оцінку, висловлює судження щодо певних ситуацій;

 аналізує образи персонажів як типові з визначенням засобів їхнього створення (портрет, психологічні деталі, інтер’єр, мова, стосунки із середовищем, з іншими

персонажами тощо);

 виявляє художнє новаторство митців;

 розкриває специфіку аналітичного підходу письменників до зображення дійсності.

2

 

Основні віхи творчості та особливості світогляду Оноре де Бальзака. «Людська комедія»: історія написання, художня структура, тематика і проблематика, образи.

3

 

Повість «Гобсек» у структурі «Людської комедії».

4

 

Сюжетно-композиційні особливості твору («розповідь у розповіді»).

5

 

Багатогранність образу Гобсека (як соціального типу доби, як філософа та ін.), засоби його створення (портрет, психологічна деталь, монолог, вчинки, філософське ставлення до життя та ін.).

6

 

Зрілий етап життя і творчості Миколи Васильовича Гоголя.

7

 

«Ревізор». Творча історія п’єси. Критика суспільства.

8

 

Образи персонажів як відображення аномальної системи, втілення в них соціальних і людських вад.

9

 

Специфіка художнього конфлікту і жанру твору.

10

 

«Шинель». Особливості сюжету і композиції твору.

11

 

Образ столиці як чужого й ворожого для людини простору.

12

 

Духовне знецінення й занепад особистості в умовах антигуманного суспільства.

13

 

Критичний пафос твору. Трактування фіналу (роль фантастики в реалістичному творі). Авторська позиція.

14

 

Контрольна робота. Твір-роздум на одну із запропонованих тем (за творами Бальзака і Гоголя).

НОВІ ТЕНДЕНЦІЇ У ДРАМАТУРГІЇ КІНЦЯ ХІХ – ПОЧАТКУ ХХ СТОЛІТТЯ

 

15

 

«Стара» і «нова драма». Зміни в драматургії кінця XIX – початку XX ст.

 виявляє у творах письменників провідні проблеми, теми, мотиви;

 характеризує художні образи, виявляє в тексті художні засоби їхнього створення;

 аналізує твори у єдності змісту та форми;

 висловлює власні судження щодо актуальних тем і проблем, образів і подій творів, аргументує свою думку прикладами з тексту, відповідними цитатами;

 розповідає про основні віхи життя й

творчості митців;

 знає українські переклади творів, зіставляє їх з оригіналами (за умови володіння іноземною мовою);

 здійснює пошуково-дослідницьку діяльність у галузі літератури (збирання відомостей про письменників, систематизація фактів, аналіз окремих літературних явищ, підготовка повідомлення, презентації тощо);

 користується літературознавчими словниками, енциклопедіями та іншими видами джерел (зокрема інтернет-ресурсами).

16

 

Роль Г. Ібсена в розвитку світової драматургії, його новаторство.

17

 

«Ляльковий дім» як соціально-психологічна драма. Особливості драматичного конфлікту та розвиток сценічної дії (зовнішньої і внутрішньої). Композиція п’єси.

18

 

Образна система. Підтекст. Символіка. Відкритість фіналу.

19

 

Розвиток мовлення. Письмовий твір-роздум за драмою Г. Ібсена «Ляльковий дім».

20

 

Особливості світогляду Б. Шоу.

21

 

Специфіка втілення античного міфу в п’єсі «Пігмаліон».

22

 

Динаміка образу Елайзи Дулітл.

Ідеї «одухотворення» людини й життя засобами мистецтва, збереження національної культури, розвитку мови.

23

 

Розвиток мовлення. Захист проектів на тему «Утілення драматичних творів Г. Ібсена і

Б. Шоу в театрі, кіно».

24

 

Контрольна робота. Нові тенденції у драматургії кінця ХІХ – початку ХХ століття. Тест.

ЛІТЕРАТУРА ХХ-ХХІ СТОЛІТТЯ. ЖИТТЯ,ІСТОРІЯ, КУЛЬТУРА

 

25

 

Рей Дуглас Бредбері – автор роману «451° за Фаренгейтом».

 знає основні відомості про життя і

творчість митців;

 виявляє актуальні проблеми, теми в прочитаних творах, їхній зв'язок із проблемами суспільства, історії, культури, існування людини, її морального вибору;

 виявляє ознаки різних літературних напрямів у прочитаних творах;

 знає характерні ознаки різних жанрів, виявляє їх у творах письменників;

 характеризує образи провідних героїв та героїнь, простежує особливості їхньої внутрішньої зміни, виявляє відповідні художні засоби;

 створює рецензію (усну або письмову) на сучасний твір літератури (або кіно, театру);

 обстоює власну точку зору, веде полеміку щодо актуальних проблем і тенденцій розвитку сучасної літератури, зокрема в аспекті її взаємодії з іншими видами мистецтва;

 презентує свої улюблені твори сучасної літератури на уроці, виявляє в них риси художності;

 володіє навичками роботи з бібліотечними фондами, інтернет-ресурсами з метою пошуку необхідної книги, творчого читання;

 знає популярні книжкові серії для молоді, сучасні літературно-художні видання, інтернет-портали творів зарубіжної літератури;

 аналізує твори сучасних зарубіжних авторів у єдності змісту й форми;

 знає визначні міжнародні літературні премії сучасності;

 називає зарубіжних письменників -лауреатів міжнародних премій у галузі художньої літератури, твори митців, відзначені преміями

26

 

Тривога за майбутнє суспільства в романі-антиутопії «451° за Фаренгейтом». Тема знецінення культури.

27

 

Провідні мотиви твору – книги (читання), пожежі, тотального контролю, інакомислення тощо. Натовп і влада.

28

 

Важке прозріння особистості в тоталітарному суспільстві.

29

 

Ерік Вольф Сігел – автор твору  «Історія  одного кохання».

30

 

Розповідь про зворушливе і трагічне кохання студента, сина мільйонера, до дочки бідного італійського емігранта.

31

 

Образи твору.

32

 

Проблеми життя і смерті, любові й відданості у творі.

33

 

Позакласне читання. Гарпер Лі  «Убити пересмішника». Проблема входження молоді в дорослий світ,  зіткнення із жорстокістю.

34

 

Позакласне читання. Гарпер Лі  «Убити пересмішника». Моральні ідеали у творі.

35

 

Контрольна робота. Література ХХ-ХХІ століття. Життя, історія, культура. Тест.

ПІДСУМКИ

 

36

 

Узагальнення та систематизація вивченого у ІІ семестрі.

 визначає основні етапи літературного процесу XIX–XX ст., їхні особливості, зв’язок із розвитком культури і мистецтва;

 розрізняє літературні напрями, течії, роди, жанрі XIX–XX ст.;

 установлює жанрово-родову належність творів, їхню жанрову й стильову своєрідність;

 називає представників різних літературних напрямів, течій, мистецьких тенденцій, виявляє їхній внесок у національну та світову скарбницю художніх цінностей;

 застосовує літературознавчі поняття в процесі аналізу й інтерпретації літературних творів;

 аналізує, оцінює, порівнює літературні твори і явища.

37

 

Узагальнення та систематизація вивченого у 9 класі.

38

 

Рекомендація літератури на літо.